Σύνοψη: Η Cee (Sophie Thatcher) και ο πατέρας της Damon (Jay Duplass) ταξιδεύουν σε κάποιον πλανήτη προς αναζήτηση πολύτιμων πετραδιών, τα οποία σκοπεύουν να πουλήσουν για ξεχρεώσουν τα δάνιά τους και τις οφειλές τους. Ο θάλαμός τους έχει υποστεί μια βλάβη, η ατμόσφαιρα του πλανήτη είναι τοξική, και σύντομα ανακαλύπτουν πως δεν είναι μόνοι τους. Ίσως ο μεγαλύτερος κίνδυνος που αντιμετωπίζουν να είναι ο μισθοφόρος Ezra (Pedro Pascal).

Άποψη: Το “Prospect” είναι το σκηνοθετικό και συγγραφικό ντεμπούτο των Zeak Earl και Christopher Caldwell, οι οποίοι έχουν καταφέρει πολλά από άποψη αισθητικής αλλά λίγα από άποψη σεναρίου. Ο Damon και η Cee είναι χρησοθήρες και φαίνεται να ζουν σε μια μελλοντική εποχή όπου η αναζήτηση πετραδιών θυμίζει την εποχή του πυρετού του χρυσού. Οι δυο τους ψάχνουν αυτά τα πολύτιμα πετράδια σε αυτόν τον άγνωστο (για αυτούς) πλανήτη, τα οποία βρίσκονται κρυμμένα σε κάτι γλοιώδη οργανικά σακιά, από τα οποία πρέπει πολύ προσεκτικά να τα ανακτήσουν. Ο Damon, ο οποίος ονειρεύεται να αποκτήσουν πολλά λεφτά έτσι ώστε να μη χρειαστεί να ξαναδουλέψουν, έχει στόχο να φτάσει στο “Queen’s Lair”, έναν τόπο που περιέχει αυτά τα πετράδια σε αφθονία, και που πολλοί χρησοθήρες ονειρεύονται. Η Cee από την άλλη, ονειρεύεται απλά να φτάσει ζωντανή σπίτι της (έχει εξ’άλλου γεννηθεί σε άλλον πλανήτη).

Όλα βαίνουν (σχετικά) καλώς, μέχρι που εμφανίζεται ο Ezra και τους ανατρέπει τα σχέδια, με την Cee να αναγκάζεται να δουλέψει μαζί του. Τελικά όμως, αυτός ο ληστής, δεν είναι τόσο κακός, και η Cee σταδιακά τον αποδέχεται σαν μια άλλη πατρική φιγούρα.

Ουσιαστικά, αυτό είναι το σενάριο, από το οποίο έχουμε ένα μεγάλο παράπονο: το λεξιλόγιο για τον εξοπλισμό τους (“thrower”), μια περίεργη αλφάβητος, ή ακόμα και κάποιες αργκό εκφράσεις τους (“to catch the sling back”) μπερδεύουν τον θεατή, ακριβώς επειδή σεναριακά δεν έχει δωθεί έμφαση στο τί σκοπό εξυπηρετούν όλα αυτά. Η χρήση τους γίνεται ενίοτε κατανοητή μέσα στο πλαίσιο της δράσης, αλλά ο θεατής παραμένει απλά θεατής, δεν μπορεί να συμμετέχει. Επίσης, οι χαρακτήρες δεν είναι επαρκώς αναπτυγμένοι: δεν φέρουν κανένα συναισθηματικό βάρος και δεν μπορούμε να συμμεριστούμε τα βασανά τους. Το “Prospect” μας κερδίζει ακριβώς επειδή δημιουργεί μια ατμόσφαιρα, η οποία είναι απούσα από πολλές blockbuster ταινίες επιστημονικής φαντασίας.  Ως ένα ανεξάρτητο, σχεδόν Do-It-Yourself, φιλμ, το “Prospect” έχει καταφέρει πολλά με μικρό budget, με τους Earl και Caldwell να ξεδιπλώνουν το καλλιτεχνικό τους όραμα δεξιοτεχνικά. Ο κόσμος της ταινίας, αν και μελλοντικός, αισθάνεται οικείος, φαίνεται πως άνθρωποι έχουν ζήσει σε αυτόν.

Πέραν του ότι ο Damon και η Cee συγκαταλέγονται σε αυτό που εμείς αποκαλούμε εργατική τάξη, ο κόσμος που τους πλαισιώνει αποτελείται από εξαρτήματα (σκάφη, στολές, εξοπλισμός, κ.α.) που έχουν χρησιμοποιηθεί προηγουμένως. Στις παραγωγές μεγάλου κόστους (“The Martian”, “2001: A Space Odyssey”, “Passengers” για να αναφέρουμε μερικά), όλα αυτά είναι καινούργια, ενώ στο “Prospect” φαίνονται βγαλμένα από τη δεκαετία του ’70. Για άλλους αυτό το σημείο μπορεί να ήταν αδύναμο, τελικά όμως αυτή η μεταχειρισμένη αίσθηση των αντικειμενών δουλεύει υπέρ της ταινίας. Το “Prospect” τα καταφέρνει περίφημα με την αισθητική και τον σχεδιασμό, αλλά όχι με το σενάριο. Σίγουρα, το duo δημιουργών θα φέρουν κοντά μας και άλλες ιστορίες, στις οποίες ελπίζουμε να δούμε την ίδια εκπληκτική αισθητική με ένα καλύτερο storytelling…

Πρώτη δημοσίευση: 29 Ιουλίου 2019, 15:17
Ενημέρωση: 29 Ιουλίου 2019, 15:17
Τίτλος:
Prospect
Έτος: 
Διάρκεια: 
100

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

BOX OFFICE

Ταινία
4ημέρο
Tanweer
43250
Film Group
13175
Tanweer
12142
Tanweer
4254
Tanweer
2372
Baghead, από την Spentzos Baghead, από την Spentzos