Silent Hour, από την Spentzos
Silent Hour, από την Spentzos

Σύνοψη: Ένα παντρεμένο ζευγάρι Αμερικανών ταξιδεύει μαζί με τα δύο παιδιά του σε ένα θέρετρο στην Αυστρία για σκι. Μια μέρα, ενώ κάθονται στο εστιατόριο, μια χιονοστιβάδα κατευθύνεται προς το μέρος τους. Ενώ η Billie (Julia Louis-Dreyfus) μένει στην θέση της για να προστατέψει τα παιδιά της, ο σύζυγός της, Pete (Will Ferrell) το βάζει στα πόδια για να σωθεί, προκαλώντας ρήξη στην δομή της οικογένειας.

Άποψη: Τα αμερικάνικα remake ευρωπαϊκών ταινιών, που μάλιστα έχουν κυκλοφορήσει πρόσφατα, είναι μια λαίλαπα των τελευταίων χρόνων. Η εκτίμηση των Αμερικανών απέναντι σε ευρωπαϊκές ή ασιατικές ταινίες και η δυσφορία τους στους υπότιτλους, τους οδηγεί συχνά να μεταφέρουν γνωστές ταινίες στην δική τους γλώσσα και λογική. Εκτός από τους γαλλικούς Άθικτους που έχουμε ήδη δει, ή τον γερμανικό Toni Erdmann που θα δούμε προσεχώς, όπως και την σειρά που θα βασίζεται στα νοτιοκορεάτικα Παράσιτα, μια σουηδική ταινία του βραβευμένου με Χρυσό Φοίνικα, Ruben Ostlund, η Ανωτέρα Βία, γίνεται αμερικανική ντραμεντί με δύο κορυφαίους κωμικούς ηθοποιούς, την Julia Louis-Dreyfus και τον Will Ferrell.

Αν δεν ξέραμε την πολύ καλή σουηδική ταινία, τότε θα λέγαμε ότι είναι μια απόλυτα αξιοπρεπής, σχεδόν καλή ταινία που βλέπεται ευχάριστα. Ωστόσο συγκριτικά με την πρωτότυπη του 2014, έχει πολλά προβλήματα.

Κατ’ αρχάς δεν καταφέρνει να είναι τόσο αποτελεσματική ούτε όταν ακολουθεί κατά γράμμα το original υλικό, ούτε όταν ξεφεύγει από αυτό. Όταν την ακολουθεί πιστά, με σκηνές πανομοιότυπες με την ταινία του Ostlund, η σύγκριση είναι αναπόφευκτη. Δεν γίνεται ποτέ μια μαύρη κωμωδία, αλλά περισσότερο ένα οικογενειακό ανάλαφρο δράμα. Μιας και αξιοποιούνται δύο πολύ ταλαντούχοι κωμικοί, θα μπορούσε να δοθεί μια διαφορετική νότα ή ακόμα και κατεύθυνση στην ταινία, όπου θα μιλούσε μεν για το βασικό θέμα που δεν είναι άλλο η ανατροπή της μάτσο αρρενωπότητας και του πατριαρχικού οικοδομήματος που καταρρέει σαν μια χιονοστιβάδα εξαιτίας ή με αφορμή μια χιονοστιβάδα όπου διαπιστώνεται η αδυναμία του άνδρα. Ένας άνδρας που δεν επιλέγει να σώσει την οικογένεια αλλά τον εαυτό του. Η ανατροπή της εικόνας του συζύγου στα απεγνωσμένα μάτια τόσο της Billie όσο και των παιδιών είναι αποκαθηλωτική.

Οι δύο πρωταγωνιστές αποδεικνύονται εξαίσιοι ακόμα και στις δραματικές στιγμές, όμως λείπει λίγο περισσότερο χιούμορ. Αντιθέτως, όταν αποφασίζει να ξεφύγει από την «Ανωτέρα Βία» και να βάλει και άλλα στοιχεία στην αφήγηση το κάνει με λάθος τρόπο που εκτρέπει την ιστορία αλλού ενώ δεν χρειάζεται. Για παράδειγμα, λόγω του ότι είναι Αμερικανοί που πηγαίνουν στην Ευρώπη, το Downhill των Nat Faxon και Jim Rash οδηγείται σε μια προσπάθεια ανάδειξης των διαφορών της ευρωπαϊκής κουλτούρας με την αμερικάνικη αντίληψη, με αποτέλεσμα να καταλήγει σε άστοχα στερεότυπα που βλέπαμε σε κάτι κωμωδίες και κυρίως teen comedies ή sex comedies περασμένης εποχής, όπου αντιμάχεται η ευρωπαϊκή σεξουαλική ελευθεριότητα τον αμερικανικό προτεσταντικό πουριτανισμό. Οι Ευρωπαίοι παρουσιάζονται ως αχαλίνωτοι σεξουαλικά που θα πήγαιναν με τους πάντες, ενώ εκείνοι ως Αμερικανοί εκπροσωπούν την λογική και την σύνεση.

Η ταινία έπρεπε να διαφοροποιηθεί από την αρχική, όμως όχι προς αυτή την κατεύθυνση. Αν εντασσόταν το κωμικό ταπεραμέντο των δύο κωμικών πρωταγωνιστών σε μεγαλύτερο βαθμό, θα είχε και μεγαλύτερο ενδιαφέρον.

Πρώτη δημοσίευση: 21 Μαΐου 2020, 17:58
Ενημέρωση: 21 Μαΐου 2020, 17:58
Τίτλος:
Downhill
Είδος: 
Σκηνοθεσία: 
Χώρα: 
Έτος: 
Διάρκεια: 
86

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

BOX OFFICE

Ταινία
4ημέρο
Tanweer
10127
Feelgood
7030
Feelgood
5828
Tanweer
5636
Silent Hour, από την Spentzos Silent Hour, από την Spentzos