To guerilla marketing κατέκτησε την Berlinale!

Δημοσίευση: 25 Φεβ. 2018, 16:43
Συντάκτης:

Με πάνω από χίλια φιλμ να προβάλλονται από τις 15 έως τις 25 Φεβρουαρίου στη γερμανική πρωτεύουσα (περίπου 400 στις διάφορες ενότητες της Berlinale και περίπου 700 στο European Film Market), ο ανταγωνισμός είναι σκληρός!

Πώς μπορεί μια ταινία να ξεχωρίσει μέσα σε αυτόν τον καταιγισμό; Οι περισσότεροι παραγωγοί και εταιρείες πώλησης ταινιών αρκούνται σε αφίσες, φυλλάδια και διαφημιστικά υλικά τα οποία είναι διασκορπισμένα στο Βερολίνο ή τοποθετημένα σε λόμπι ξενοδοχείων. Όμως, άλλες ταινίες έχουν ένα πιο δημιουργικό τρόπο προώθησης για να προσελκύσουν το ενδιαφέρον αγοραστών και θεατών.

Ένα τέτοιο παράδειγμα είναι η ταινία «303» του Χανς Βέινγκαρτνερ, ένα road trip για δυο μαθητές που ταξιδεύουν από το Βερολίνο προς την Πορτογαλία σε ένα τεράστιο τροχόσπιτο Hymer 303, από το οποίο προέκυψε και ο τίτλος της ταινίας. Ο σκηνοθέτης της πάρκαρε το ίδιο τροχόσπιτο που χρησιμοποιήθηκε για τα γυρίσματα στη Stresemannstrasse του Βερολίνου, ανάμεσα στα κεντρικά της Berlinale στην πλατεία Potsdamer και τον χώρο του European Film Market. Στη συνέχεια, κόλλησε ένα χειρόγραφο σημείωμα στην πόρτα του οδηγού, καλώντας τους περαστικούς να δουν το φιλμ και τους ενδιαφερόμενους αγοραστές να επικοινωνήσουν με την εταιρεία Global Screen, που εκπροσωπεί παγκοσμίως το φιλμ.

«Δεν είχαμε αρκετά χρήματα για να νοικιάσουμε διαφημιστικό χώρο, έτσι σκέφτηκα να δοκιμάσουμε την κινητή διαφήμιση» δήλωσε στο Hollywood Reporter o Βέινγκαρντερ, προσθέτοντας ότι αυτή η κίνηση ήταν άκρως επιτυχημένη. «Όλοι σταματούν για να δουν το τροχόσπιτο. Έχει μια πολύ θετική αύρα και οι άνθρωποι ανταποκρίνονται σε αυτή. Ανταποκρίνονται στην ιδέα του να πάρουν ένα τροχόσπιτο και να βγουν στο δρόμο σε αναζήτηση θάλασσας και ήλιου.»

Ο σκηνοθέτης αγόρασε το τροχόσπιτο για 6.200 δολάρια και ξόδεψε άλλα 18.000 για να είναι έτοιμο να βγει στο δρόμο για το Φεστιβάλ. Μετά το Βερολίνο, θα πάει ο ίδιος ένα ταξίδι με αυτό. «Μετά θα το παρκάρω στον κήπο μου και θα κοιμάμαι σε αυτό. Λατρεύω να κοιμάμαι στο τροχόσπιτο, κοιμάμαι καλύτερα εκεί απ’ ότι σε ένα κανονικό σπίτι.»

Ακριβώς απέναντι από το τροχόσπιτο, συναντά κανείς άλλη μια έξυπνη κίνηση underground marketing. «How Come, You Have Not Visited Us Yet?» αναγράφει με μαύρα γράμματα μια κόκκινη πινακίδα, η οποία φέρνει αυτομάτως στο μυαλό τις «3 Πινακίδες έξω από το Έμπινγκ στο Μιζούρι.»

Η συγκεκριμένη διαφήμιση έχει ως στόχο να οδηγήσει τα σινεφίλ στελέχη της κινηματογραφικής βιομηχανίας στο περίπτερο της εταιρείας New Europe Film Sales. «Τους αρέσει που επικοινωνούμε μαζί τους με έναν κώδικα που καταλαβαίνουν οι λάτρεις του σινεμά, είναι σαν να φοράγαμε μπλουζάκια που να είχαν τυπωμένες ατάκες από τον ‘Μεγάλο Λεμπόφσκι’» δήλωσε εκπρόσωπος της εταιρείας.

Βέβαια, και μεγαθήρια όπως η 20th Century Fox, που άνοιξε το φετινό Φεστιβάλ με το «Isle of Dogs» του Γουές Άντερσον, δεν είναι υπεράνω αντίστοιχων ενεργειών για να δημιουργήσουν ενδιαφέρον για την ταινία. Έτσι, σε πολλούς φανοστάτες και καρτοτηλέφωνα του Βερολίνου βρίσκει κανείς κολλημένο ένα αφισάκι με εικονογραφημένη τη μορφή του Σποτς, ο οποίος είναι ένας από τους τετράποδους πρωταγωνιστές της ταινίας. «Χάθηκε ο Σποτς», ενημερώνει το αφισάκι και υπόσχεται αμοιβή σε όποιον μπορεί να βοηθήσει στην ανεύρεσή του. Στα αποσπώμενα χαρτάκια στο κάτω μέρος υπάρχει μια διεύθυνση email και ένας αριθμός κινητού τηλεφώνου. Όποιος επικοινωνήσει με έναν από τους δυο τρόπους, μπαίνει αυτόματα σε κλήρωση για να κερδίσει δωρεάν εισιτήρια για την ταινία. Η απάντηση, που υποτιθέμενα στέλνει ο Ατάρι, το αγόρι που χάνει τον Σποτς στο «Isle of Dogs», υπόσχεται «ένα μπωλ φαγητού για σκύλους γεμάτο με εισιτήρια» για τους τυχερούς και υπενθυμίζει στον παραλήπτη ότι το φιλμ θα βγει στις γερμανικές αίθουσες στις 3 Μαΐου.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

BOX OFFICE

Ταινία
4ημέρο
Tanweer
43250
Film Group
13175
Tanweer
12142
Tanweer
4254
Tanweer
2372
Baghead, από την Spentzos Baghead, από την Spentzos