Berlinale - Τζεφ Νίκολς: «Απεχθάνομαι την επίδειξη στον διάλογο»

Δημοσίευση: 17 Φεβ. 2016, 13:26
Συντάκτης:

Ήταν το 2007, όταν ο Τζεφ Νίκολς έκανε το ‘φεστιβαλικό’ και κινηματογραφικό του ντεμπούτο με την ταινία “Shotgun Stories”.Φέτος, επιστρέφει στο Φεστιβάλ Βερολίνου με την τέταρτη ταινία μεγάλου μήκους του με τίτλο “Midnight Special”. Η ταινία ακολουθεί έναν πατέρα (Μάικλ Σάνον) στην προσπάθειά του να προστατεύεσαι το νεαρό γιο του, που διαθέτει υπερφυσικές δυνατότητες.

Ο σκηνοθέτης, στο πλαίσιο του φεστιβάλ, μιλά στο The Hollywood Reporter για την έμπνευση που είχε σχετικά με τον “Midnight Special”, για τον σταθερό του συνεργάτη Μάικλ Σάνον αλλά και για το Μάθιου Μακόναχι.

Κάνατε την πρεμιέρα της πρώτης σας ταινίας “Shotgun Stories” στο Βερολίνο . Πώς αισθάνεστε που επιστρέφετε;

Θυμάμαι τις ερωτήσεις του κοινού που μου απέσπασαν αμέσως την προσοχή επειδή έπρεπε να είμαι μέσα στο παιχνίδι. Η πρώτη ερώτηση που μου έγινε ποτέ ήταν η εξής: «Προφανώς , η ταινία σας είναι μια αλληγορία για το φαύλο κύκλο της πολιτικής ...». Νομίζω ότι ήμουν 25 ετών. Εξεπλάγην από την έντονη φύση του ακροατηρίου . Είμαι ενθουσιασμένος που αυτό το συγκεκριμένο είδος κοινού είναι οι πρώτοι που θα δουν το “Midnight Special”. Κατά βάση, είναι μια ταινία επιστημονικής φαντασίας και έχει ακόμη να κάνει με αυτό το είδος του έντονου συναισθήματος που διατηρώ απέναντι στο γεγονός ότι είμαι πατέρας και ως προς το γιο μου.

Πώς προέκυψε η ιδέα για το “Midnight Special”;

Είχα την ιδέα δύο ανδρών μέσα σε ένα αμάξι, νύχτα, να ταξιδεύει στον Αμερικάνικο Νότο. Ταυτόχρονα, ήθελα να κάνω μια ταινία όπως αυτές που μου άρεσαν στα νιάτα μου, όπως οι “ Στενές επαφές τρίτου τύπου” , το “Starman” και o “ Ε.Τ.”. Πάντα δουλεύω σε δύο άξονες, έτσι ώστε αφενός να έχω το είδος και την πλοκή και από την άλλη να έχω αυτές τις θεματικές συνδέσεις, τις προσωπικές συνδέσεις. Ο γιος μου ήταν ενός έτους, όταν ξεκίνησα να γράφω και έτσι το “Midnight Special” προέκυψε κάτι για αυτή τη νεοσύστατη θέση του να έχεις αυτό τον μικρό άνθρωπο που ήταν τόσο εύθραυστος και μπορούσε να επηρεάζει την πορεία της ζωής μου και δεν είχα κανένα έλεγχο πάνω σε αυτό . Νομίζω ότι μέρος του trick του να είσαι γονέας είναι να σταματάς να έχεις αυτό τον έλεγχο σε αυτό το καινούριο πλάσμα.

Γιατί χρησιμοποιήσατε τις συγκεκριμένες ταινίες των Σπίλμπεργκ και Κάρπεντερ ως έμπνευση ;

Το πράγμα που διατηρώ από την πρώτη στιγμή που τις είδα είναι η αίσθηση του μυστηρίου. Είναι ο τόνος τους , αυτή η μπλε-μαύρη αισθητική τους και ο φωτισμός τους που είναι τόσο μπλε .Έκαναν το φανταστικό με υπέροχο τρόπο. Δεν δημιουργώ το φανταστικό με τον ίδιο τρόπο, τα soundtracks που χρησιμοποιώ δεν λειτουργούν με τον ίδιο τρόπο όπως εκείνα του John Williams , αλλά εκτιμώ το δέος και το μυστήριο.

Πόσα από τα γυρίσματα της ταινίας έγιναν βράδυ;

Αρκετά. Αυτό ήταν μέρος της τεχνικής πρόκλησης. Μου αρέσει να γυρίζω σε film, και όταν κάνεις βραδινά γυρίσματα, χάνεις όλες τις όμορφες οργανικές ιδιότητες που συμβαίνουν κατά τη διάρκεια της ημέρας. Ήταν μια πραγματική πρόκληση και νομίζω ότι είναι ήταν αυτή που ξεπεράσαμε. Δεν φαίνεται απαραίτητα σαν μια ταινία γεμάτη νυχτερινά πλάνα όταν τη βλέπεις, αλλά σίγουρα όταν το κάναμε, έτσι έδειχνε . Ήμασταν πολλά βράδια έξω στο κρύο.

Δεν είχατε αποκαλύψει πολλά για την ταινία μέχρι την κυκλοφορία του πρώτου τρέιλερ Αυτό έγινε εκ προθέσεως ;

Οπωσδήποτε. Νομίζω πως όταν δείτε την ταινία, θα καταλάβετε . Ως συγγραφέας, έχω σκεφτεί πολύ σχετικά με την αφηγηματική δομή. Εγώ δεν τηρώ τα τυπικά του σεναρίου, πράγματα που υποτίθεται ότι πρέπει να κάνεις προκειμένου να γίνει μια ταινία καλή, και αυτός είναι ο λόγος που μερικοί άνθρωποι θεωρούν τις ταινίες μου είναι πολύ αργές και βαρετές(Γέλια). Νομίζω ότι η συγκεκριμένη ταινία είναι το αποκορύφωμα αυτού που προσπαθώ εδώ και ένα μεγάλο χρονικό διάστημα, να αφαιρέσω τον επιδειξιακού τύπου διάλογο και την πληροφορία. Μπορούσα να το κόψω στο ψαχνό σε αυτή την ταινία. Νομίζω ότι Warner Bros φέρθηκε έξυπνα σε αυτό. Αν προσπαθήσεις να κόψεις ένα τρέιλερ που εξηγεί τι συμβαίνει - καλή τύχη, αυτή η ταινία το κάνει μόλις σε δύο ώρες .

Ο Μάικλ Σάνον πρωταγωνιστεί σε όλες τις ταινίες σας. Τι είναι αυτό που σας κάνει να επιστρέφετε πάντα σε αυτόν;

Κάνει το γράψιμό μου καλύτερο και να με κάνει ένα καλύτερο σκηνοθέτη. Ειδικά σε μια ταινία σαν αυτή, που απομακρύνει τόσο πολύ τον διάλογο και καταργεί τόσες πολλές πληροφορίες με την παραδοσιακή έννοια της έκθεσης. Αυτός τα αναπληρώνει όλα αυτά με μια μόνο έκφραση του προσώπου του . Μπορώ να παρακολουθώ τον Μάικλ κυριολεκτικά να μην κάνει τίποτα , να κάθεται σε ένα παγκάκι και να ξύνει στα νύχια του και να μου κεντρίζει το ενδιαφέρον με αυτό και νομίζω και σε πολλούς ακόμα ανθρώπους. Έχει τη δυνατότητα να κουβαλά το βάρος ενός χαρακτήρα μέσα από πολύ ήσυχες στιγμές καλύτερα από οποιονδήποτε άλλον γνωρίζω .

Ποιες είναι οι δυσκολίες του να πατάς σε μια αληθινή ιστορία με αγάπη ;

Είχα παραλύσει δημιουργικά για περίπου ένα μήνα. Απλά ένιωσα σαν ψεύτικος , αλλά στη συνέχεια το ξεπερνάς και αρχίζεις να απορροφάς όσες περισσότερες πληροφορίες μπορείς από τις συνθήκες της πραγματικής ζωής . Είναι drop-dead gorgeous - πρόκειται να ‘χτυπήσει’ τους ανθρώπους κατακόρυφα. Προκαλώ οποιονδήποτε να παρακολουθήσει αυτή την ταινία και να μην κλάψει.

To “Mud” θεωρείται το εναρκτήριο λάκτισμα του.. McConaissance (Mάθιου Μακόναχι). Θεωρείτε ότι σας αξίζουν τα credits γι’αυτό ;

Θα ήθελα να πιστεύω ότι είμαι ένας βασικός παράγοντας σε αυτό, αλλά όταν ήρθε σε μας , είχε προηγηθεί το “Magic Mike” και νομίζω ότι έχει ήδη κάνει το “Killer Joe” και το “The Paper Boy”. Είχε ήδη αρχίσει να τραβά το μοχλό, να κάνει προσαρμογές στην καριέρα του και ήμασταν πολύ ευχαριστημένοι που βρήκαμε ο ένας τον άλλο τη συγκεκριμένη στιγμή . Τον είδα το περασμένο Σαββατοκύριακο και θέλω να ξαναδουλέψω μαζί του.

 

 

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

BOX OFFICE

Ταινία
4ημέρο
Tanweer
8848
Tanweer
7278
Tanweer
5733
Tanweer
5733
breathe, από την Spentzos breathe, από την Spentzos