Berlinale 2023: "She came to me" - Κριτική

Δημοσίευση: 17 Φεβ. 2023, 18:13
Συντάκτης:

Σύνοψη: Ο συνθέτης όπερας Stephen Lauddem βρίσκεται σε δημιουργικό μπλοκ, ανίκανος να ολοκληρώσει την μουσική της νέας του δουλειά που θα σηματοδοτούσε το comeback του στα πράγματα. Κατόπιν εντολής της συζύγου του, Patricia, ψάχνει να βρει την έμπνευση.

<a href="/festival-thessalonikis/64o-fkth-eileen-kritiki/69031">64o ΦΚΘ: "Eileen" - Κριτική</a>ΣΧΕΤΙΚΑ64o ΦΚΘ: "Eileen" - Κριτική

Άποψη: Η Ρεμπέκα Μίλερ στα έργα της, ιδιαιτέρως στις δύο τελευταίες ταινίες μυθοπλασίας (The Private Lives of Pippa Lee και Maggie’s Plan) συνδυάζει την screwball comedy των 30s με τις rom com του Woody Allen.

Μόνο που όπως και στις προηγούμενες δουλειές της, έτσι και στο She Came to Me- ταινία έναρξης της Μπερλινάλε- δεν διαθέτει ούτε την σπιρτόζικη ένταση των πρώτων ούτε την κυνική ειρωνεία του δεύτερου, θυμίζοντας σε διάθεση μια από τις σχετικά αδύναμες δουλειές του, το «Θα Συναντήσεις ένα ψηλό μελαχρινό άντρα», που μπροστά στο «She Came to me» φαντάζει η καλύτερη ταινία όλων των εποχών.

Ερωτικά τρίγωνα, τετράγωνα και λοιπά γεωμετρικά σχήμα συμπλέκονται με φόντο τις δυσκολίες ενός συνθέτη να συνεχίσει την δημιουργική δουλειά του. Η σύνθεση μουσικής παρουσιάζεται αρκετά φέτος, αν θυμηθούμε ότι ήδη έχουμε δει το Tar και τώρα την ταινία της Μίλερ, με την διαφορά ότι στο Tar, είτε άρεσε είτε όχι, σίγουρα του αναγνωρίζει κανείς την ψυχική εμβάθυνση στον χαρακτήρα και από πλευράς σεναρίου και από πλευράς της τεράστιας ερμηνείας της Κέιτ Μπλάνσετ, ενώ εδώ έχουμε μια επιφανειακή πραγμάτευση του θέματος, που πιο πολύ θυμίζει το πώς μεταχειρίζεται ο Τέρενς Μάλικ του ήρωές του, με την λογική του προσχήματος για να φιλοσοφεί πάνω σε διάφορα ζητήματα, παρά με την λογική της screwball comedy παρότι από άποψη φόρμας έχει σαφείς επιρροές.

Ακόμα και ο συμπαθής κατά τα άλλα και ταλαντούχος Πίτερ Ντίνκλατζ, που ήταν τρομερός στο Cyrano (και φυσικά στο Game of Thrones) τώρα παθαίνει Τζόνι Ντεπ των τελευταίων χρόνων. Υποδύεται έναν χαρακτήρα που βρίσκεται σε ένα τέλμα, με τρόπο που μοιάζει ο ίδιος να βρίσκεται σε ένα υποκριτικό τέλμα και να έχει παραδώσει ψυχή με μια άνευρη ερμηνεία.

Η Anne Hathaway είναι διεκπεραιωτική αλλά ικανοποιητική στον ρόλο της ψυχολόγου-συζύγου του συνθέτη που τον παρακινεί να βγει από το τούνελ, ενώ η Μαρίζα Τομέι, ως μια γυναίκα που θα γνωρίσει ο συνθέτης και θα τον ταρακουνήσει συναισθηματικά, είναι μια έκπληξη μιας και χρόνια είχαμε να την δούμε σε τέτοια ερμηνευτική φόρμα.

Αν η μία σκηνοθετική-σεναριακή αστοχία της Μίλερ, είναι ο τόνος και η απλοϊκότητα που αντιμετωπίζει ένα θέμα ιδιαιτέρως σημαντικό για έναν καλλιτέχνη, η άλλη και ίσως εντονότερη είναι η ελλιπής προσπάθεια να ενωθούν οι δύο ιστορίες, που όπως αποκάλυψε η σκηνοθέτρια στην συνέντευξη τύπου, σκέφτηκε δύο ιδέες και θέλησε να τις ενώσει σε μια ιστορία.

Για μεγάλο μέρος της ταινίας, η ιστορία του συνθέτη και η ιστορία δύο εφήβων (ο ένας εκ των οποίων γιος της γυναίκας του συνθέτη από προηγούμενο γάμο) δεν συναντιούνται, δημιουργώντας δύο ενδιαφέρουσες αλλά ανολοκλήρωτες ιδέες.

Το 73ο Φεστιβάλ Βερολίνου διεξάγεται 16-26 Φεβρουαρίου 2023.

To MOVE IT βρίσκεται στην γερμανική πρωτεύουσα για 13η χρονιά και θα σας μεταφέρει όλα όσα συμβαίνουν

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Damsel

Damsel

Θα το βρείτε: Netflix

Σύνοψη: Η γλυκιά κόρη ενός βασιλιά ετοιμάζεται για προξενιό με πλούσια φαμίλια για να...
1 ημέρα

BOX OFFICE

Ταινία
4ημέρο
Tanweer
43250
Film Group
13175
Tanweer
12142
Tanweer
4254
Tanweer
2372
Baghead, από την Spentzos Baghead, από την Spentzos