Berlinale 2021: "Limbo" - Κριτική

Δημοσίευση: 7 Μαρτίου 2021, 14:50
Συντάκτης:

Ένας νεαρός ντετέκτιβ διορίζεται διοικητής σε ένα τμήμα αστυνομικών και μαζί θα προσπαθήσουν να συλλάβουν έναν μανιακό serial killer που ακρωτηριάζει τα θύματά του, Θα πρέπει πρώτα όμως να κερδίσει την εμπιστοσύνη του βετεράνου (και σεβαστού από όους τους υπόλοιπους) συναδέλφου του που δείχνει να έχει πάρει προσωπικά την υπόθεση.

<a href="/synenteyxeis/rantoy-tzoynte-ti-einai-pragmatika-hydaio/65274">Ράντου Τζούντε: "Τι είναι πραγματικά χυδαίο;"</a>ΣΧΕΤΙΚΑΡάντου Τζούντε: "Τι είναι πραγματικά χυδαίο;"

Η δυναμική νέου χαρτογιακά – βετεράνου παρασημοφορεμένου αστυνομικού, εδώ λειτουργεί πολύ καλά, δημιουργεί εντάσεις και είναι η μεταξύ τους χημεία που κινεί τα νήματα και τις εξελίξεις σε αυτό το ασπρόμαυρο δυναμικό κομψοτέχνημα του γεννημένου στο Χονγκ Κονγκ, Σόι Τσανγκ.

Ένα σκληρό και αψεγάδιαστα στυλιζαρισμένο αστυνομικό νέο-νουάρ που θυμίζει το «Seven» του Ντέιβιντ Φίντσερ να τέμνει το «Pieta» του Κιμ Κι Ντουκ, με φωτογραφική διεύθυνση ατόφιας καλλιτεχνίας, αλλά και εκπληκτικά σκηνικά του λαβυρινθώδους κέντρου της πόλης, τα οποία αποκτούν πολύ συχνά πρωταγωνιστικό ρόλο, ιδιαίτερα όταν τα καδράρει με την αμβλυγώνια οπτική του γωνία.

Ένα φιλμ είδους που υπηρετεί επάξια το genre του αστυνομικού θρίλερ, με σπουδαία επιμέρους υλικά (εκτός από την φωτογραφία, επίσης τρομερή σκηνογραφία, καλλιτεχνική διεύθυνση), επαρκείς ερμηνείες, σκληράδα, οξυδέρκεια, βασανιστικά διλήμματα, μια αίσθηση συναισθηματικού αδιέξοδου να κυριαρχεί.

Ένα άλλο πολύ ενδιαφέρον στοιχείο, είναι ότι αξιοποιεί δραματουργικά το κλισέ του μισογυνισμού σε αντίστοιχα φιλμ του είδους όπου η γυναίκα τιμωρείται συνεχώς και βίαια).

Η νεαρή κλέφτρα που τους βοηθά να ανακαλύψουν τον serial killer, γίνεται αποδέκτης σχεδόν σαδιστικής βίας από πολλούς και διάφορους, όμως καταφέρνει να επιβιώσει και να παραμείνει στο κέντρο του φιλμ σαν μια κεντρομόλος δύναμη που ωθεί την ιστορία να ξεδιπλώνεται και να εξελίσσεται και που το οφείλει σε μια θαυμαστή ερμηνεία της Λιου Τσιά, με ελάχιστο διάλογο, αλλά εύγλωττη κινησιολογία.

Ο Σόι Τσανγκ την τοποθετεί (μαζί με τους υπόλοιπους ήρωές του) στο επίκεντρο από ένα αμάγαλμα βίας που κατασκεύασε, γεμάτο αδυσώπητη βαναυσότητα, ενοχή, ένα ασφυκτικό περιβάλλον ζοφερό μέσα σε συνθέσεις σκουπιδαριού στα στενοσόκακα της κακόφημης συνοικίας που οδηγά σε πραγματικά και ψυχολογικά αδιέξοδα τους πρωταγωνιστές του, αλλά και ένα σκληρό φινάλε ελληνικής τραγωδίας που τοποθετεί ένα θαυμαστικό στο σπουδαίο αυτό φιλμ.

Το MOVE IT φέτος παρακολουθεί για 11η συνεχόμενη χρονιά το Φεστιβάλ Βερολίνου, αυτή την φορά από το σπίτι. Θα σας μεταφέρουμε τον παλμό της διοργάνωσης και όσα αξίζουν να διαβαστούν στο ειδικά διαμορφωμένο section μας, το οποίο θα ανανεώνεται καθημερινά.

 

 

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

BOX OFFICE

Ταινία
4ημέρο
Tanweer
43250
Film Group
13175
Tanweer
12142
Tanweer
4254
Tanweer
2372
Baghead, από την Spentzos Baghead, από την Spentzos