Berlinale 2020: "Little sister" - Κριτική

Δημοσίευση: 28 Φεβ. 2020, 14:07
Συντάκτης:

Σύνοψη: Η Λίζα ήθελε να ασχοληθεί με το θέατρο αλλά δεν τα κατάφερε. Εγκαταλείπει το Βερολίνο για να μετακομίσει με τον άνδρα της και τα παιδιά της στην Ελβετία. Μόλις μάθει ότι ο δίδυμος αδερφός της, ο Σβεν, πάσχει από λευχαιμία θα επιστρέψει για να τον βοηθήσει. Εκείνος θα προσπαθήσει να ασχοληθεί ανεπιτυχώς με το θέατρος, όντας ηθοποιός, αλλά όταν τα βρει σκούρα θα τον πάρει η αδερφή του στην Ελβετία μήπως γίνει καλύτερα.

ΣΧΕΤΙΚΑΔάφνη Χαριζάνη: "H τέχνη είναι πολιτική"

Άποψη: Ο Χάνσελ και η Γκρέτελ μεγάλωσαν, ωρίμασαν και πλέον η μάγισσα δεν είναι κάποια ηλικιωμένη γυναίκα αλλά η αρρώστια και ο θάνατος που στέκει σαν δαμόκλειος σπάθη πάνω από τα κεφάλια τους. Δεν είναι τυχαίο που αρκετές φορές μέσα στην ταινία γίνεται αναφορά στο γνωστό παραμύθι των αδελφών Γκριμ, κάνοντας μια σύνδεση ανάμεσα σε δύο ιστορίες με αδέρφια και των ταλαιπωριών που βλέπουν να έρχονται στην ζωή τους. Οι ταλαιπωρίες ωστόσο είναι πολύ διαφορετικές. Από την μία η Λίζα είναι μια γυναίκα παντρεμένη με δύο μικρά παιδιά και από την άλλη ο Σβεν έχει διαγνωστεί με λευχαιμία ενώ παράλληλα θέλει απεγνωσμένα να παίξει στον Άμλετ που ανεβάζουν στο θέατρο. Η σαθρότητα του βασιλείου της Δανιμαρκίας επεκτείνεται και στον πραγματικό κόσμο στον οποίο ζουν.

Δύο αδέλφια που παλεύουν με τον θάνατο, δύο αδέλφια που ο ένας κάνει ό,τι μπορεί για τον άλλον, δύο ηθοποιοί, η Nina Hoss και ο Lars Eidenger που διαθέτουν εκπληκτική χημεία και εξαιρετικό ταλέντο, παραδίδοντας από τις καλύτερες ερμηνείες που είδαμε στο φετινό διαγωνιστικό της Μπερλινάλε με αξιώσεις για βραβεία. Με μεστότητα και στιβαρότητα, χωρίς υποκριτικές υπερβολές αλλά με αξιοσημείωτη εγκράτεια, κατορθώνουν  να θίξουν ένα δύσκολο θέμα, αποφεύγοντας εύκολες συγκινήσεις και μελοδραματισμούς. Ακόμα και όταν τα πράγματα γίνονται δυσάρεστα, οι ίδιοι διαχειρίζονται τον πόνο τους με αυτοέλεγχο. Το My Little Sister διαθέτει ένα άρτιο, καλογραμμένο σενάριο από τις Stephanie Chuat και Veronique Reymond που συνσκηνοθετούν.

Είναι αρκετά σφιχτό ως προς την δομή του, αν και αφήνει πράγματα που δεν σχολιάζονται τόσο όσο χρειαζόταν, όπως η σχέση με την μητέρα και επίσης ηθοποιό, μια σχέση αγάπης-μίσους που θα μπορούσε να υπάρχει περισσότερο χώρος. Από την άλλη, βρίσκει χώρο να θίξει την σχέση της Λίζα με τον άνδρα της και τα παιδιά της, που και αυτή στην πορεία διαταράσσεται από προβλήματα που προκύπτουν. Μια ταινία γεμάτη ανθρωπιά και συναίσθημα για τους χαρακτήρες που πλάθει, χαρακτήρες απόλυτα ρεαλιστικούς που πατούν στην σύγχρονη πραγματικότητα και με αλτρουϊσμό παραδίδονται σε αυτήν.

7,5 / 10

70ο Φεστιβάλ Βερολίνου. Οι βαθμολογίες του MOVE IT για τις ταινίες του Διαγωνιστικού:

The Intruder (1/10), Hidden Away (7,5/10), First Cow (7/10), The Salt Of Tears (4/10), All The Dead Ones (4/10), Undine (6,5/10), Delete History (6/10), My Little Sister (7,5/10), Siberia (1,5/10), The Woman Who Ran (6,5/10), Bad Tales (5,5/10), Never Rarely Sometimes Always (6,5/10), Berlin Alexanderplatz (5/10), Dau Natasha (3/10), The Roads Not Taken (4/10), Days (-), Irradiated (-), There Is No Evil (-)

 

Το 70ο Φεστιβάλ του Βερολίνου διεξάγεται 20 Φεβρουαρίου με 1 Μαρτίου 2020, το MOVE IT βρίσκεται εκεί με την πολυπληθέστερη αποστολή για ελληνικό μέσο και σας μεταφέρει για 10η συνεχή χρονιά όλα όσα συμβαίνουν μέσα και έξω από τις αίθουσες της αγαπημένης μας ευρωπαϊκής πόλης, στο ειδικά διαμορφωμένο section μας.

 

 

 

 

Ακολουθήστε το Move It στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα του σινεμά!
Πρώτη δημοσίευση: 28 Φεβ. 2020, 14:07
Ενημέρωση: 28 Φεβ. 2020, 14:08
Συντάκτης:
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Στο σπίτι

Στο σπίτι

Η Γεωργιανή Νάντια εργάζεται ως οικιακή βοηθός εδώ και 12 χρόνια σε ένα πλούσιο...
59 λεπτά

BOX OFFICE

Ταινία
4ημέρο
Tanweer
1228
Spentzos
1170
Tanweer
1135
Spentzos
870