Berlinale 2020: "Bad tales" - Κριτική

Δημοσίευση: 1 Μαρτίου 2020, 17:44
Συντάκτης:

Ζεστές καλοκαιρινές ημέρες σε ένα προάστιο της Ρώμης, με οικιστικά συγκροτήματα μικροαστών που ελπίζουν για ένα καλύτερο αύριο, αλλά και γκρινιάζουν συνεχώς για την οικονομική κατάσταση στην οποία βρίσκονται και δεν είναι αυτή που θεωρούν ότι αξίζουν.

<a href="/synenteyxeis/mpil-nai-o-haraktirismos-emporiko-einai-mia-poly-omorfi-lexi/65348">Μπιλ Νάι: "Ο χαρακτηρισμός εμπορικο είναι μια πολύ όμορφη λέξη"</a>ΣΧΕΤΙΚΑΜπιλ Νάι: "Ο χαρακτηρισμός εμπορικο είναι μια πολύ όμορφη λέξη"

Πρωταγωνιστές όμως είναι τα παιδιά τους, για τα περισσότερα από τα οποία αυτό το καλοκαίρι θα περιέχει στιγμές και δράσεις «απότομης» ενηλικίωσης.

Η ταινία των 32χρονων Ιταλών Φάμπιο και Νταμιάνο Ντ’Ινοτσένζο είναι θελκτική στο μάτι, με υπέροχη, ζεστή φωτογραφία που αποτυπώνει υπέροχα την ηλιόλουστη προαστιακή Ιταλία και προσπαθεί να αποτυπώσει ένα πορτραίτο μιας μικρο κοινότητας που ζει σε παρακμή που ενδεχομένως να μην έχει συνειδητοποιήσει ουσιαστικά, ενώ την ίδια στιγμή οι γονείς προσπαθούν άθελα ή ηθελημένα (δείχνει να μην ενδιαφέρει του σκηνοθέτες αυτή η βασική παράμετρος) να μεταφέρουν τα πάθη και τα λάθη τους στα παιδιά τους και να δημιουργήσουν μικρά αντίτυπα.

Μια κατάσταση που ενώ οι αδερφοί Ντ’ Ινοτσένζο την παρουσιάζουν  εν γένει αθώα και άκακη, φροντίζουν ωστόσο με ορισμένες χαρακτηριστικές να τονίσουν ότι κάτω από την επιφάνεια κεύβεται ένα σαθρό υπέδαφος, έτοιμο να καταρρεύσει ανά πάσα στιγμή.

Δεν έχουν όμως απόλυτο έλεγχο του σεναριακού υλικού τους, διότι δεν κρατούν σωστά τις ισορροπίες του γκροτέσκου με το λυρικό, υπαινίσσονται πολλά περισσότερα από όσα θα έπρεπε, με αποτέλεσμα το φινάλε που είναι σαφώς σοκαριστικό, παρουσιάζεται εντελώς απονευρωμένο και σίγουρα αρκετά βιαστικό με κριτήριο τον ως τότε ρυθμό τους, ενώ και το σχόλιο που κατέθεσαν σε όλη την διάρκεια του φιλμ, μάλλον επιφανειακό στο σύνολό του.

Διαθετούν όμως ταλέντο με την κάμερα και ειδικά στην καθοδήγηση των παιδιών έχουν καταφέρει ένα εντυπωσιακό αποτέλεσμα, άλλωστε το φιλμ περιέχει πολλά αυτοβιογραφικά στοιχεία από την δική τους παιδικο-εφηβική ηλικία, η οποία δεν απέχει και πολλά χρόνια (…).

Το σενάριό του είναι αρκετά άγουρο και έντονα ηθικοπλαστικό σε αρκετά σημεία και σίγουρα όχι τόσο σκοτεινό όσο το φαντάζονταν.

Και όμως, γι’αυτό βραβεύτηκαν στο φετινό Φεστιβάλ Βερολίνου (#facepalm)…

5 / 10

70ο Φεστιβάλ Βερολίνου. Οι βαθμολογίες του MOVE IT για τις ταινίες του Διαγωνιστικού:

The Intruder (1/10), Hidden Away (7,5/10), First Cow (7/10), The Salt Of Tears (4/10), All The Dead Ones (4,5/10), Undine (6,5/10), Delete History (6/10), My Little Sister (7/10), Siberia (1,5/10), The Woman Who Ran (6,5/10), Bad Tales (5/10), Never Rarely Sometimes Always (6/10), Berlin Alexanderplatz (5/10), Dau Natasha (3/10), The Roads Not Taken (4/10), Days (3,5/10), Irradiated (5/10), There Is No Evil (6,5/10)

 

Το 70ο Φεστιβάλ του Βερολίνου διεξάγεται 20 Φεβρουαρίου με 1 Μαρτίου 2020, το MOVE IT βρίσκεται εκεί με την πολυπληθέστερη αποστολή για ελληνικό μέσο και σας μεταφέρει για 10η συνεχή χρονιά όλα όσα συμβαίνουν μέσα και έξω από τις αίθουσες της αγαπημένης μας ευρωπαϊκής πόλης, στο ειδικά διαμορφωμένο section μας.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Shirley

Shirley

Θα το βρείτε: Netflix

Όπως μας ενημερώνει από την αρχή το “Shirley”, το 1968 ανάμεσα στα 435 μέλη...
16 hours

BOX OFFICE

Ταινία
4ημέρο
Tanweer
9427
Tanweer
6786
Feelgood
3008
LATE NIGHT WITH THE DEVIL, από την Spentzos LATE NIGHT WITH THE DEVIL, από την Spentzos