Berlinale 18: Ο Τιμούρ Μπεκμαμπέντοβ μίλησε μια φρέσκια κινηματογραφική γλώσσα

berlinale 18 profile movie
Δημοσίευση: 19 Φεβ. 2018, 01:13
Συντάκτης:

Ένα από τα κρυμμένα διαμαντάκια στο φετινό Φεστιβάλ του Βερολίνου, είναι το «Profile» του Τιμούρ Μπεκμαμπέτοβ, ενός σκηνοθέτη που γνωρίσαμε μέσα από φορτωμένα και φασαριόζικα τα Night Watch, Wanted & Ben Hur, ο οποίος όμως εδώ επιχειρεί μια στροφή 180 μοιρών στον τρόπο με τον οποίο κινηματογραφεί και τελικά εκπλήσει.

Ένα αντισυμβατικό δράμα σχετικά με την οnline επικοινωνία μιας δημοσιογράφου με έναν τζιχαντιστή και την ψηφιακή αποπλάνηση που εξελίσσεται μέσα από το fake προφίλ που αυτή έχει δημιουργήσει.

Ο Καζάκος δημιουργός φιλμάρει ένα κινηματογραφικό δράμα ολοκληρωτικά μέσα στην οθόνη ενός υπολογιστή, τεχνική που έχουμε δει ξανά πριν μερικά χρόνια στο θρίλερ Unfriended και στο οποίο ο Μπεκμαμπέτοβ ήταν παραγωγός.

Τωρα αποφάσισε να σκηνοθετήσει κάτι ανάλογο, με την ιδέα να ομολογεί πως προέκυψε από μια συνομιλία που είχε στο Skype με μια παραγωγό και ενώ είχαν μοιραστεί την οθόνη της, ξεχασε να την κλείσει, με αποτέλεσμα «να παρακολουθώ άθελά μου τις κινήσεις της on screen και να αποκρυπτογραφω κάθε συναίσθημά της. Πλέον, ήμουν σίγουρος ότι ήθελα να κάνω μια ανάλογη ταινία…».

Η ταινία όπως προαναφέραμε, εξετάζει τον τρόπο με τον οποίο μια Βρετανίδα ερευνήτρια/δημοσιογράφος δημιουργεί ένα ψεύτικο Facebook προφίλ και προσπαθεί να αποκρυπτογραφήσει τις τεχνικές που χρησιμοποιούν οι εξτρεμιστές Τζιχαντιστές Μουσουλμάνοι για να προσηλυτίσουν χιλιάδες Ευρωπαίες γυναίκες στην Συρία με σκοπό να γίνουν νύφες των τζιχαντιστών του ISIS.

«Πρόκειται για αυθεντική ιστορία που αντανακλά στην σύγχρονη πραγματικότητα και μου δίνει ταυτόχρονα την ευκαιρία να δοκιμάσω μια νέα τεχνολογία και μια φρέσκια οπτική σε ένα ξεχωριστό είδος. Ειλικρινά πιστεύω πολύ στην συγκεκριμένη κινηματογραφική γλώσσα. Mε εξίταρε το γεγονός ότι έπρεπε να εφεύρουμε τα δικά μας κινηματογραφικά εργαλεία, δεν υπήρχαν κάμερες, φώτα, κανένα παραδοσιακό κινηματογραφιστικό εργαλείο. Αντ’αυτού, υπήρχαν το desktop, τα files, τα applications. Και μέσω αυτών έπρεπε να εφαρμόσουμε κλασσικό storytelling. Το βρήκα συναρπαστικό. Για να μην αναφερθώ και στο χαμηλότατο μπάτζετ που απαιτήθηκε…», ήταν το τελικό σχόλιο του 57χρονου σκηνοθέτη.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

BOX OFFICE

Ταινία
4ημέρο
Tulip
12029
Feelgood
9042
Tanweer
3463