Θεσσαλονίκη 2020: "Xαρακτηριστικά γνωρίσματα" - Κριτική

φεστιβαλ θεσσαλονικης 2020 identifying creatures
Δημοσίευση: 16 Νοε. 2020, 15:50

Οι ανήλικοι γιοι της Magdalena και της γειτόνισσάς της Chuya έχουν εγκαταλείψει το Guanajuato του κεντρικού Μεξικού αναζητώντας μια καλύτερη τύχη στις Ηνωμένες Πολιτείες της Αμερικής. Δυο μήνες μετά και χωρίς να έχουν νέα τους, οι δυο γυναίκες απευθύνονται στις αρχές, μόνο για να ανακαλύψουν τον γιο της Chuya σε ένα ντοσιέ, ανάμεσα σε εκατοντάδες πτώματα.

ΣΧΕΤΙΚΑΧρήστος Νίκου: "Είμαστε οι αναμνήσεις μας"

Η Magdalena, μη μπορώντας να ζήσει χωρίς απαντήσεις, ξεκινά ένα ταξίδι στην συνοριακή γραμμή και τις άνομες και βίαιες περιοχές που την διαφεντεύουν, ακολουθώντας τα τελευταία ίχνη του γιού της. Η συνάντησή της με τον Miguel, έναν μετανάστη ο οποίος έχει μόλις απελαθεί από τις ΗΠΑ και επιστρέφει στο Μεξικό, θα τη βοηθήσει να φτάσει στο απροσδόκητο τέλος της διαδρομής της.

Η ταινία της Fernanda Valadez, με φόντο το μεταναστατευτικό ζήτημα της Αμερικής, ρίχνει φως σε μια από τις τραγικές και σκοτεινές του συνέπειες, την εξαφάνιση, απαγωγή και δολοφονία των ανθρώπων που προσπαθούν να περάσουν τα σύνορα αναζητώντας κάτι καλύτερο. Οι πρωταγωνιστές της κινούνται σε μια πολύ σκληρή και αδιέξοδη γραμμή πραγματικότητας, όπου οι ανθρώπινες ιστορίες αφήνονται στο έλεος της βίας και της εγκατάλειψης, στοιβαγμένες στο τέλος σε ένα πάκο γραφειοκρατικής χαρτούρας και ένα σύνολο πτωμάτων αγνώστου ταυτότητας.

Η αναζήτηση της Magdalena (εξαιρετική η Mercedes Hernández), μιας μητέρας που ψάχνει απελπισμένα το παιδί της ακόμα κι αν τα σημάδια δείχνουν πως δεν βρίσκεται πια στη ζωή, δεν αφήνεται στην προσωπική της τραγωδία, καθώς ο πόνος μιας απώλειας δίχως τέλος δεν παραμένει αποκλειστικό της δικαίωμα, και μαζί με την επιστροφή του Miguel, ο οποίος διαγράφει αντίθετη πορεία επιστρέφοντας στην γενέτειρά του με ένα κούφιο αμερικανικό όνειρο για να βρει το απόλυτο τίποτα, μας συστήνουν μια κοινωνία σε αποσύνθεση, που έχει παραδοθεί στον τρόμο.

Οι ρυθμοί είναι τόσο όσο αργοί, προσέχουν για μην κουράσουν. Οι μικροαφηγήσεις πλαισιώνουν με τον κατάλληλο τρόπο την κεντρική, εμπλουτίζοντας την γενικότερη εικόνα, ενώ η λυρική, νατουραλιστική φωτογραφία και η στωικότητα της κινηματογράφησης, που διατηρεί μια συγκινητική αταραξία μέσα στην δυσκολία των θεμάτων με τα οποία καταπιάνεται, χαρίζουν ένα έξτρα βάθος στις συναισθηματικές αντιδράσεις.

Αν και η θεματολογία της ταινίας προσφέρεται για κλισέ, τόσο αφηγηματικά όσο και εκτελεστικά, η ταινία δεν υποκύπτει, αν και μας αφήνει, ηθελημένα ή όχι, με κάποια ερωτήματα και απορίες.  

Στο σύνολο του,  το “Identifying Features” παραμένει επίκαιρο, επείγον και αναγκαίο, με όλη την σκληρότητα και την ευαισθησία που περιέχει. Είναι η καταγγελία μιας τραγωδίας, προσωπικής, οικογενειακής, κοινωνικής, μια υπαρξιακή και επίπονη περπατησιά σε ένα μονοπάτι που καταρρέει.

Aνδρομάχη Σδούκου

Όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε για το 61ο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης στο ειδικά διαμορφωμένο section του MOVE IT που ανανεώνεται καθημερινά.

Ακολουθήστε το Move It στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα του σινεμά!
Δημοσίευση: 16 Νοε. 2020, 15:50
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Above Suspicion

Above Suspicion

Ένας πράκτορας του FBI, σε μια μικρή πόλη στο Κεντάκι, προσπαθεί να αναδυθεί επαγγελματικά...
14 ώρες

BOX OFFICE

Ταινία
4ημέρο
Tanweer
1228
Spentzos
1170
Tanweer
1135
Spentzos
870