Θεσσαλονίκη 18: "Holiday" - Κριτική

Δημοσίευση: 10 Νοε. 2018, 03:33
Συντάκτης:

Σύνοψη: Η Σάσα ταξιδεύει στην Τουρκική Ριβιέρα για να βρει την παρέα της που αποτελείται από επικίνδυνους ανθρώπους από τον κόσμο των ναρκωτικών. Η αθωότητα και η ομορφιά της την καθιστούν ποθητή στο αντρικό κοινό και συγκεκριμένα σε δύο άντρες διαφορετικής φιλοσοφίας. Η εξουσία του πλούσιου άντρα θα έρθει αντιμέτωπη με τον φιλοσοφημένο τρόπο ζωής του δεύτερου και η Σάσα θα έρθει στην δύσκολη θέση της επιλογής.

ΣΧΕΤΙΚΑ60ο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης: Οι πρώτες ταινίες του διαγωνιστικού

Άποψη: Στο “Holiday” της Ιζαμπέλα Έκλεφ η καλοκαιρινή καλοπέραση δεν είναι ένας όρος συνηθισμένος. Η σεναριογράφος του “Let The Right One In” κάνει την δεύτερη εμφάνισή της στο 59ο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης (έχει συνυπογράψει και το σενάριο του “Border” του Αλί Αμπάσι) με το δικό της σκηνοθετικό ντεμπούτο παρουσιάζοντας μία γυναικεία ματιά στην έννοια της ομορφιάς και της ελκυστικότητας και τον τρόπο με τον οποίο αυτές παρερμηνεύονται και χρησιμοποιούνται σαν αντάλλαγμα συντροφικό.

Με δεδομένο ότι το ωραίο δεν περνάει απαρατήρητο και ότι ωφελείται μεταχείρισης, η Σάσα χρησιμοποιεί την εξωτερική της εμφάνιση και το νεαρό της ηλικίας της για να απολαμβάνει ανέσεις και πλούτο. Φυσικά η θυματοποίηση ενός τέτοιου χαρακτήρα δεν γίνεται αλόγιστα, έρχεται ενστικτωδώς και η Έκλεφ το γνωρίζει καλά, εξ ου και η επαναλαμβανόμενες σκηνές αμφιβολίας και φόβου που πηγάζουν από την νεαρή κοπέλα και την ουδεμία αυτοεκτίμησή της. Η ρίζα του προβλήματος από όπου ξεκινούν όλες οι αδυναμίες της δεν εξετάζονται στο ηλιόλουστο φιλμ του “Holiday” γιατί οι συνέπειες και τα επακόλουθα τα οποία αυτή θα επιφέρει θα ταράξουν τα ήσυχα νερά του ψυχισμού της ταινίας αφήνοντας την κάθαρση μακριά.

Στον μικρόκοσμο της παρέας της Σάσα κυκλοφορούν πολλά ναρκωτικά, όπλα, γυναίκες, ποτά και συγκαλύπτονται επειδή κανείς δεν μιλάει για αυτά. Όλοι δείχνουν αμέτοχοι, όμως όταν το σενάριο το απαιτεί η Έκλεφ τσαλακώνει τον καθένα και καταστρέφει τα ένστικτα που τον οριοθετούν με σκηνές βάναυσες και διαστροφικές που βγάζουν το ψεύτικο περιτύλιγμα του ωραίου για να εμφανιστεί η αθέατη πλευρά, αυτήν που παλεύουν να καταπνίξουν.

Η πρωταγωνίστρια θα ταλαιπωρηθεί πολύ και όχι άδικα. Το “Holiday” δεν θα φερθεί ισότιμα σε όλους του χαρακτήρες, πόσο μάλλον στην Σάσα η οποία εκμηδενίζεται μέσα στο χάος του καταπιεσμένου ανθρώπου που έχει συνηθίσει και αποδέχεται πλέον σε σημείο που χάνει τον εαυτό της. Το τέλος υπενθυμίζει ότι το κοινότυπο περί χρημάτων και ευτυχίας αφού βέβαια σου έχει δώσει ένα γερό μάθημα που θα θυμάσαι κατά την έξοδο από την αίθουσα.

6,5  /  10

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Agent King: Ο Elvis Presley κατάσκοπος

Έχουν υπάρξει αμέτρητες ταινίες και τηλεοπτικές σειρές για τη ζωή του βασιλιά του rock&roll, Elvis...
2 ώρες

Otherhood

Σύνοψη: Η Carol (Angela Bassett), η Gillian (Patricia Arquette) και η Helen (Felicity Huffman),...
3 ώρες

Άγνωστο το κινηματογραφικό μέλλον του Spider-man

Oι περιπέτειες του Spider-Man είναι μια διαφορετική περίπτωση από τους υπόλοιπους σούπερ ήρωες της...
3 ώρες