26ο ΦΝΘ - "Χαρούμενα ρούχα": Μια ταινία για την Πατρίσια Φιλντ
Σύνοψη: Μπορεί κανείς να συναντήσει στην ίδια ταινία τον Jean Michel Basquiat, την Kim Cattrall, τον Keith Haring, την Sarah Jessica Parker, τον RuPaul; Η απάντηση είναι ναι και o λόγος για τον οποίο βρίσκονται εκεί ακούει στο όνομα Patricia Field.
ΣΧΕΤΙΚΑ26o Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης: Αύξηση-ρεκόρ σε θεατές
Αφότου την γνώρισε σε κάποιο από τα επεισόδια του “American Style” που σκηνοθετούσε, ο Michael Selditch ήταν σίγουρος πως κάποιος έπρεπε να φτιάξει μια ταινία γι’ αυτήν. Μετά από μια αρχική άρνηση και μερικά χρόνια κορονοϊού, τα κατάφερε και το “Happy Clothes: A Film About Patricia Field” αναλαμβάνει να μας μιλήσει για την ζωή και επίδραση της θρυλικής και γνωστότερης ίσως στυλίστριας της μικρής και μεγάλης οθόνης.
Άποψη: Το ντοκιμαντέρ ακολουθεί το παρόν της 81χρονης σήμερα Field, συνδυάζοντάς το με αρχειακό υλικό και γεγονότα από το αντισυμβατικό, ελεύθερο και πλήρως δημιουργικό παρελθόν της.
Από τα πρώτα της βήματα ως πωλήτρια σε πολυκατάστημα με ρούχα και το δικό της κατάστημα στην συνέχεια, που έμελλε να αποτελέσει ένα πολύχρωμο και φαντασμαγορικό καταφύγιο για ντραγκ κουινς, ομοφυλόφιλα και τρανς άτομα, άσημους και διάσημους απόκληρους και καλλιτέχνες, μέχρι το “Sex And The City” και το Όσκαρ της για το “The Devil Wears Prada”, η Pat υπήρξε πρωτοπόρος σε ό,τι αναλάμβανε και ανοιχτή απέναντι σε καθετί διαφορετικό και άγνωστο, ασυνήθιστο, ασυνάρτητο σύμφωνα με τα δεδομένα. Έγινε γνωστή για τους περίεργους, φαινομενικά αταίριαστους συνδυασμούς της, δεν συμβίβασε ποτέ αυτό που την κάνει να αισθάνεται χαρούμενη με το αποδεκτό ή ορθό και δεν δίστασε να βάλει τέλος σε μια επιτυχημένη συνθήκη που πλέον δεν την γέμιζε.
Το ντοκιμαντέρ του Selditch εμπεριέχει μερικά ενδιαφέροντα στοιχεία και παραμένει στο σύνολό του μια ευχάριστη θέαση. Ωστόσο, συνδέει επιφανειακά και κάπως ανοργάνωτα το υλικό του και δυσκολεύεται αρκετά να συλλάβει το σύνολο της περσόνας που ανέλαβε.
Αν και μαθαίνουμε πληροφορίες για την Pat – τον έρωτά της για τις γυναίκες, τον τρόπο με τον οποίο διεκδίκησε και εγκαθίδρυσε την δουλειά της, το χάρισμά της να συνδυάζει όχι απλά ρούχα αλλά και ανθρώπους και προσωπικότητες με χαρακτήρες που θα υποδυθούν- δεν καταφέρνουμε να φτάσουμε λίγο βαθύτερα στο ποια είναι έξω από την επαγγελματική της διαδρομή και επιτυχία. Πέρα από μερικές σύντομες αναφορές και μια πιο εσωτερική και συζήτηση προς το τέλος για το τέλος, δεν μαθαίνουμε πολλά για την προσωπικότητα και τις πτυχές της. Ακολουθούμε την διαδρομή της, παρακολουθούμε την καθημερινότητά της αλλά δεν συνομιλούμε ιδιαίτερα με πιο εσωτερικές πλευρές: τι διαμόρφωσε αυτή την αντισυμβατική περσόνα, ποιες ήταν οι δικές της επιρροές, πώς δημιουργήθηκε αυτή η ατρόμητη γυναίκα που φρόντιζε πάντα να αγκαλιάζει αυτούς και αυτά που το σύνολο απέρριπτε.
Για παράδειγμα, στο q&a που ακολούθησε την προβολή της ταινίας στο 26ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης, που συνιστά και την Ευρωπαϊκή πρεμιέρα της, ο σκηνοθέτης μοιράστηκε μαζί μας ότι όταν η Field διατηρούσε το μαγαζί της στην Νέα Υόρκη, είχε πραγματοποιήσει πολλά ταξίδια ανά τον κόσμο, απ’ όπου και έφερνε μοναδικά και ασυνήθιστα κομμάτια για πώληση. Δεν γίνεται καμία αναφορά γι’ αυτό στην ταινία, ενώ πρέπει να έπαιξε κάποιο ρόλο ως εμπειρία στην συνέχεια της καριέρας και την άνθιση της δημιουργικότητάς της.
Συνολικά, το “Happy Clothes” μας δίνει μια ενδιαφέρουσα μα βιαστική ματιά στον κόσμο μιας έντονης δημιουργικής δύναμης, αφήνοντας την αίσθηση ότι θέλαμε περισσότερα.
Το 26ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης διεξάγεται 7-17 Μαρτίου 2024.
To ΜΟVE IT βρίσκεται εκεί και θα σας γράψει ανταποκρίσεις, όπως πάντα.
ΣΧΟΛΙΑ
Εμφάνιση σχολίων