Νύχτες Πρεμιέρας 22: "Decision to leave' - Κριτική

Δημοσίευση: 30 Σεπτεμβρίου 2022, 14:23
Συντάκτης:

Σύνοψη: Ο Χάε-τζουν είναι ένας εργασιομανής αστυνομικός στην Μπουσάν της Κορέας. Υποφέρει από αϋπνίες και τον βασανίζουν οι υποθέσεις που δεν κατάφερε να λύσει.

<a href="/nea/oi-nyhtes-premieras-provaloyn-ton-nono-ii-psifiaka-apokatestimeno/69750">Οι Νύχτες Πρεμιέρας προβάλουν τον Νονό ΙΙ ψηφιακά αποκατεστημένο</a>ΣΧΕΤΙΚΑΟι Νύχτες Πρεμιέρας προβάλουν τον Νονό ΙΙ ψηφιακά αποκατεστημένο

Όταν ένας άντρας βρίσκεται νεκρός μετά από πτώση από έναν απόκρημνο βράχο, ο Χάε-τζουν αναλαμβάνει να διαλευκάνει τις συνθήκες του θανάτου του. Έτσι, θα γνωρίσει τη χήρα του θανόντα, τη Σέο-ράε, κι από εκείνη τη στιγμή κι έπειτα, ο κόσμος που ήξερε θα διαλυθεί.

Γνώμη: Η θριαμβευτική επιστροφή του Παρκ Τσαν-γουκ στη μεγάλη οθόνη, έξι χρόνια μετά τα επιεικώς επικό “The Handmaiden”, δεν μπορεί παρά να αποτελέσει ένα από τα κινηματογραφικά γεγονότα της χρονιάς. Κι αυτό γιατί έχουμε να κάνουμε μ’ έναν δημιουργό που σπάνια απογοητεύει και βρίσκει πάντα τρόπους να εκπλήξει το κοινό του και να ανανεώσει τα συστατικά της τέχνης του, χωρίς να παραστρατεί από το στυλ που έχει καθιερώσει.

Στο “Decision to Leave”, o Νοτιοκορεάτης auteur αφήνει για λίγο στην άκρη τη χορογραφημένη βία της “Τριλογίας της Εκδίκησης” και τον αλλόκοτο ερωτισμό του “The Handmaiden”, για να βυθιστεί σε μια ιστορία ξεκάθαρα noir αποχρώσεων, που οφείλει πολλά στο σινεμά του Χίτσκοκ, αλλά και στα ερωτικά θρίλερ των ‘90s, αλλά καταλήγει να είναι κάτι που θα μπορούσε να βγει μόνο από το δικό του μυαλό.

Ο Παρκ Τσαν-γουκ κρατάει τα βασικά στοιχεία που αποτελούν τον σκελετό κάθε noir ιστορίας που σέβεται τον εαυτό της και παίζει μαζί τους, τιμώντας και αποδομώντας τα ταυτόχρονα μέσα από ένα σενάριο σκέτο κέντημα, όπου τίποτα δεν είναι τυχαίο και τίποτα δεν μένει ανεκμετάλλευτο ή στη μέση. Μάστορας στο κλιμακωτό χτίσιμο της έντασης και της αγωνίας, θα μπορούσε να αρκεστεί στα απανωτά twists, αλλά εδώ φαίνεται ότι ξύπνησε μέσα του ο ρομαντισμός.

Το “Decision to Leave” είναι λοιπόν η πιο έκδηλα ρομαντική ταινία της φιλμογραφίας του, μια ωδή στους έρωτες που μας στοιχειώνουν και τα “σ’ αγαπώ” που ειπώνονται μόνο όταν κάτι φτάνει στο τέλος του. Χωρίς να σιροπιάζει στιγμή, η ταινία είναι ένα από τα πιο αξιομνημόνευτα love stories των τελευταίων ετών, θυμίζοντας λίγο από την υποβόσκουσα καύλα που εξέπεμπε το ζευγάρι Μπακόλ και Μπόγκαρτ στο “The Big Sleep” (1946). Κι όλα αυτά τα καταφέρνει χωρίς ερωτικές σκηνές, μόνο με άψογα καδραρισμένα πλάνα στα οποία πρωταγωνιστεί η γλώσσα του σώματος.

Και το πρωταγωνιστικό ζεύγος των Τανγκ Γουέι (“Lust, Caution”) και Παρκ Χάε-ιλ (“Memories of Murder”) είναι εκπληκτικό, με την πρώτη να κλέβει την παράσταση με μια πολυεπίπεδη ερμηνεία που κατορθώνει να δώσει νέα πνοή και βάθος στον παραδοσιακή μονοδιάστατο ρόλο της femme fatale.

Υπεράξιος νικητής του Βραβείου Σκηνοθεσίας στο φετινό Φεστιβάλ Καννών, το “Decision to Leave” μπορεί να μην σ’ αφήνει με το στόμα ανοιχτό, όπως έκαναν το “The Handmaiden” ή το “Oldboy”, αλλά βρίσκει έναν τρόπο να φωλιάσει στην καρδιά σου, αφού σου έχει προσφέρει σχεδόν δυόμιση ώρες αγνής, σινεφιλικής απόλαυσης. Αναμένεται μέσα στον Οκτώβριο στις ελληνικές αίθουσες. 

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

BOX OFFICE

Ταινία
4ημέρο
Tanweer
9427
Tanweer
6786
Feelgood
3008
breathe, από την Spentzos breathe, από την Spentzos