22ο Φεστιβάλ Γαλλόφωνου: "Μαύρο κουτί" - Κριτική

Δημοσίευση: 3 Απριλίου 2022, 13:11
Συντάκτης:

Σύνοψη: Τι συνέβη στην πτήση Ντουμπάι-Παρίσι πριν συντριβεί στις Άλπεις; Ο Ματιέ Βασέρ, τεχνικός της Διεύθυνσης Ασφάλειας Πολιτικής Αεροπορίας, ερευνά μια πρωτοφανή καταστροφή. Σφάλμα πιλότου; Τεχνική βλάβη; Τρομοκρατική ενέργεια;

<a href="/festival-gallofonoy-kinimatografoy/22o-festival-gallofonoy-hamenes-pseydaisthiseis-kritiki/66261">22ο Φεστιβάλ Γαλλόφωνου: &quot;Χαμένες ψευδαισθήσεις&quot; - Κριτική</a>ΣΧΕΤΙΚΑ22ο Φεστιβάλ Γαλλόφωνου: "Χαμένες ψευδαισθήσεις" - Κριτική

Η ανάλυση των μαύρων κουτιών θα ωθήσει τον Ματιέ να διεξάγει τη δική του μυστική έρευνα, χωρίς να ξέρει ακόμη πόσο μακριά θα τον οδηγήσει η αναζήτησή του για την αλήθεια...

Άποψη: Έτσι “χτίζεται” ένα πραγματικό θρίλερ. Η ταινία μας βυθίζει σε άδυτα της ανάλυσης των μαύρων κουτιών των αεροπλάνων και στις συνωμοσίες των εταιρειών, σαν ένα παζλ γεμάτο μυστήριο που κομμάτι-κομμάτι αποκαλύπτει τη μεγαλύτερη εικόνα.

Πρωταγωνιστής είναι ο Ματιέ (Πιερ Νινέ) αλλά και ο ήχος: αυτός στον οποίο ο Ματιέ φαίνεται να είναι υπερευαίσθητος, αυτός που βγαίνει από το μαύρο κουτί ως το μοναδικό στοιχείο για το τι συνέβη στην πτήση, αυτός που με την καθηλωτική μουσική της ταινίας κάνει τον κίνδυνο να ελλοχεύει παντού. Ο ήχος κυριαρχεί και δημιουργεί ανατροπές που συνεχώς μετατοπίζουν την πλοκή προς μια συγκλονιστική αποκάλυψη.

Η σκηνοθεσία του Γιαν Γκοζλάν «γραπώνει» τον θεατή από τα πρώτα δευτερόλεπτα, με την κάμερα να κινείται μέσα στο αεροσκάφος και να φτάνει στην ουρά του, εκεί όπου το μαύρο κουτί καταγράφει τον φρικτό, αλλά παραμορφωμένο ήχο του αεροπλάνου που προσκρούει στις Άλπεις. Η υπόλοιπη ταινία ακολουθεί την προσπάθεια του Ματιέ να μεταφέρει νοερά τον εαυτό του μέσα στο περιστατικό για να καταλάβει τι ακριβώς συνέβη στο αεροσκάφος εκείνη την ημέρα. Ο Γιαν Γκοζλάν ξέρει τέλεια πώς να χρησιμοποιεί τον ήχο προς όφελός του και να κάνει τον θεατή να νιώθει σαν να είναι μέρος της έρευνας, χωρίς ποτέ να υποτιμά τη νοημοσύνη του.

Ο Νινέ δίνει μια εξαιρετική ερμηνεία, καθώς ο ήρωας αμφιταλαντεύεται ανάμεσα στη λογική και το ένστικτό του (ή ίσως και σε μια υπερφυσική του ικανότητα). Η ψυχραιμία του επαγγελματία δίνει σταδιακά τη θέση της στην αβεβαιότητα και την αγωνία. Τόσο ο Πιερ Νινέ, όσο και η Λου ντε Λαάζ που υποδύεται τη σύζυγο του Ματιέ, μας «παίρνουν μαζί τους» σε αυτήν την περιπέτεια, παρότι ως θεατές λίγα μπορούμε να γνωρίζουμε για τον κόσμο στον οποίο κινούνται οι πρωταγωνιστές.

Οι συγγραφείς μας δίνουν μια ιστορία που δεν γίνεται ποτέ βαρετή και εξισορροπεί εντέχνως το μυστήριο, με τα συναισθήματα. Οι συνωμοσίες και το σασπένς ξετυλίγονται επιμελώς μέσα από τα ηχητικά αποσπάσματα. Σε ό,τι αφορά το είδος που αντιπροσωπεύει, το Boîte Noire είναι πολύ πιθανό να οδηγήσει τους θεατές στην καθόλου "comme il faut", αλλά πολύ εύστοχη σκέψη “Μάθετε λίγο μπαλίτσα από τους Γάλλους”.

Η ταινία θα προβληθεί στις ελληνικές αίθουσες από την Spentzos.

Όλα συμβαίνουν στο 22ο Φεστιβάλ Γαλλόφωνου Κινηματογράφου θα τα διαβάζετε στο ειδικό section του ΜOVE IT MAGAZINE που ανανεώνεται καθημερινά

 

 

Ακολουθήστε το Move It στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα του σινεμά!

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

My spy

My spy

Η νέα κωμωδία του Peter Segal (“Get Smart”), στα βήματα του The Pacifier και του Leon:...
18 ώρες