ΣΕΙΡΕΣ

"Dark" season 3: Εμβληματικό

Published: 1 Aug 2020, 19:26
Συντάκτης:

Σύνοψη: Στο φινάλε της 2ης σεζόν ο θεατής συνειδητοποιεί πως οι χαρακτήρες της σειράς δεν είναι μόνο ικανοί να ταξιδέψουν στον χρόνο, αλλά μπορούν να έχουν πρόσβαση και σε παράλληλα σύμπαντα! Η 3η σεζόν επικεντρώνεται ακριβώς σε αυτήν την ικανότητα και μας παρασύρει σε ένα ταξίδι που καλύπτει διάφορες χρονολογίες και διαφορετικούς κόσμους.

<a href="/en/home-cinema-streaming/damsel/69658">Damsel</a>ΣΧΕΤΙΚΑDamsel

Άποψη: Σε αυτόν τον παράλληλο κόσμο όλοι και όλα είναι ταυτόσημα αλλά λίγο διαφορετικά. Για παράδειγμα, ένας χαρακτήρας παραμένει κακός σύζυγος υπό διαφορετικές συνθήκες, ο ψυχολόγος της πόλης είναι πλέον ιερέας και διάφορες άλλες μικρές διαφορές που σταδιακά μαθαίνουμε. Άραγε σε αυτήν την παράλληλη διάσταση υπάρχει κάποιος αντίστοιχος Adam ή όχι;

Ανεξαρτήτως της απάντησης, η μάχη μεταξύ των δύο στρατοπέδων, από τη μία αυτών των χαρακτήρων που θεωρούν πως η ολοκληρωτική καταστροφή του κόσμου μπορεί να αποφευχθεί, και από την άλλη αυτών που θεωρούν πως ο μόνος τρόπος για να ξεφύγουν από την χρονική λούπα είναι να καταστραφεί ο κόσμος ολοσχερώς συνεχίζει να δίνεται, μόνο που πλέον προστίθενται και νέοι χαρακτήρες.

Η 3η σεζόν γίνεται ακόμα πιο δυσνόητη καθώς πλέον η αφήγηση κινείται μπροστά και πίσω σε παραπάνω από ένα σύμπαν, με τους χαρακτήρες να ζούν διαφορετικές ζωές. Επίσης, εμφανίζεται ακόμα πιο σκληροπυρηνική όχι μόνο στο storyline, το οποίο πλέον δίνει μεγαλύτερη ευκρίνεια και ακρίβεια στην μάχη μεταξύ του πεπρωμένου και της ελεύθερης βούλησης, αλλά και στο θεωρητικό υπόβαθρό της.

Αυτό που παρακολουθούμε μπορεί να περιγραφεί μόνο σαν ένα λυρικό τρίπρακτο δράμα όπου αυτή η μάχη έχει πια μετουσιωθεί σε μια μάχη ζωής και θανάτου, όπου οι χαρακτήρες βιώνουν στιγμές απώλειας και οδύνης.

Η 3η σεζόν συνδέει όλα τα νήματα και νοήματα μαζί σε ένα κοινό κουβάρι. Ο μύθος της Αριάδνης συνδέεται με την ιδέα της αιώνιας επιστροφής του Νίτσε. Όπως ο Θησέας ακολουθεί τον μίτο της Αριάδνης στον λαβύρινθο, έτσι και ο Jonas ακολουθεί την κόκκινη κλωστή που εκτείνεται κατά μήκος των σπηλαίων για να βρίσκει τον δρόμο του, είτε για να εξέλθει του σπηλαίου είτε να για να ταξιδέψει σε άλλη εποχή.

Όπως απαγγέλει η Martha (Lisa Vicari) ως Αριάδνη στο θεατρικό έργο του σχολείου «είναι κόκκινη σαν αίμα αυτή η κλωστή που ενώνει όλες μας τις πράξεις».

Πράγματι, όλες οι πράξεις των χαρακτήρων συνδέονται μέσω του ταξιδιού στον χρόνο και όχι μόνο. Η αιώνια επιστροφή αφορά την ιδέα του να ξαναρχίζεις αδιάκοπα τη ζωή που ζείς, χωρίς τίποτα το καινούργιο, κάτι που συμβαίνει στη ζωή του Jonas και των κατοίκων του Winden. Σε αυτήν την θεματολογία έρχεται να προστεθεί και ο ουροβούρος όφις που μας δείχνουν αρκετά πλάνα, καθώς «κάθε αρχή είναι το τέλος και κάθε τέλος η αρχή».

Άλλη μια θεματική που εξερευνάται κατά τη διάρκεια της σειράς, αλλά εν μέρει απαντάται στο καταπληκτικό φινάλε της, είναι η αντίθεση του ντετερμινισμού και της ελεύθερης βούλησης: άραγε οι ζωές μας είναι προ-κανονισμένες και εμείς σαν ηθοποιοί θεάτρου εμφανιζόμαστε και εξαφανιζόμαστε από τη σκηνή ή μήπως έχουμε ενεργό και δυναμικό ρόλο στη ζωή;

Όσον αφορά τις θεωρίες φυσικής ακούμε έννοιες όπως το «σωματίδιο Χιγκς», η «γάτα του Σρέντιγκερ», η «κβαντική διεμπλοκή», η «γέφυρα Einstein-Rosen” που είναι πιο ευρέως διαδεδομένη ως σκουληκότρυπα, τις οποίες η σειρά τις μεταχειρίζεται με κάποια θεωρητική ακρίβεια, αλλά τις μπλέκει επιτυχώς με το στοιχείου του μυστικισμού.

Είναι αυτή η σύζευξη μεταξύ των φιλοσοφικών και επιστημονικών θεωριών με τον μυστικισμό, την επιστημονική φαντασία και την αστείρευτη ανθρώπινη δίψα για ζωή και αγάπη που καθιστούν το “Dark” μια από τις πιο εμβληματικές σειρές του Netflix με ένα από τα πιο επιτυχημένα φινάλε στην ιστορία της τηλεόρασης.

 

 

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

BOX OFFICE

Ταινία
4ημέρο
Baghead, από την Spentzos Baghead, από την Spentzos