ΣΕΙΡΕΣ

"Cabinet of curiosities" season 1: Ο κακός ο μύλος όλα τα αλέθει

Published: 5 Nov 2022, 19:01
Συντάκτης:

Σύνοψη: Κάθε ερμάριο κρύβει και ένα αντικείμενο, κάθε αντικείμενο φανερώνει μια σκοτεινιά στη ψυχή του ανθρώπου. 8 ιστορίες γύρω από ενοχές, αμαρτίες και λάθη .

<a href="/en/home-cinema-streaming/damsel/69658">Damsel</a>ΣΧΕΤΙΚΑDamsel

Γνώμη: Υπό την ομπρέλα του Γκιγέρμο Ντελ Τόρο, οκτώ σκηνοθέτες παίρνουν το ελεύθερο να αποτυπώσουν διηγήματα τρέλας,φαντασίας και χάους με τη συνδρομή του βαρύ πορτοφολιού του Netfix πάντα με καλλιτεχνικές ανησυχίες και χωρίς το φόβο ότι το σενάριο τους θα καταχωνιαστει σε κάνα ερμάριο των studios δια παντός.

Ονόματα όπως του David Prior που σκηνοθέτησε  το ταινιακι έκπληξη Empty Μan (στριμαρει στο Disney Plus), τη δημιουργό Jennifer Kent του Babadook (με τις αποθεωτικες κριτικές, αν και προσωπικά δεν μας τρόμαξε και μας άφησε αδιάφορους, αντίθετα με το αμέσως επόμενο 'Nightgale' που σκόρπισε πόνο και μιζέρια) αλλα και τους ημίτρελους Vincenzo Natali (Splice, Hannibal, The strain) και Panos Cosmatos (Μandy), δεν μπορούν ν' αφήσουν αδιάφορους τους φανς του τρόμου.

Κάθε ιστορία έχει λόγο ύπαρξης, διότι ο άνθρωπος είναι ελλατωματικός από τη φύση του, χώνεται εκεί που δεν τον σπερνουν, με αποτέλεσμα να τον τιμωρούν τα ίδια του τα πάθη. Πάθος για το χρήμα, τη λεζάντα, την υπέρμετρη φιλοδοξία, όντα τόσο μικρά στο σύμπαν καταπίνονται από τους ίδιους τους δαίμονες, πραγματικους και μη. 

Μία ωρίτσα το κάθε επεισόδιο, τόσο όσο για να μη βαλτώσει το κάθε story, συνάμα όμως με χτίσιμο κόσμου και χαρακτήρων αποφεύγοντας τη παγίδα του εντυπωσιασμού με διάρκεια videoclip και μέσα σε όλα αυτά αριστοτεχνική επιλογή ηθοποιών που κουμπώνουν άψογα στις απαιτήσεις.

Ο Nτελ Τόρο είναι μορφάρα τεράστια κυριολεκτικά και μεταφορικά, με στυλάκι Γρηγόρη Βαλτινού απο 'Ανατομία ενός εγκλήματος' εισάγει το κοινό με τη βοήθεια μια ραφιέρας που μόνο εμείς λείπουμε. Αυτές είναι οι δικές του ιστορίες από τη κρύπτη και εμείς είμαστε εκεί να τις διαβάσουμε μέχρι τελευταία σελίδα. Πώς θα μπορούσε να γίνει διαφορετικά άραγε με Lovecraft, Clive barker, Stephen King: η σειρά είναι γεμάτη από αναφορές των Μέτρ του είδους. Και αν υπάρχει ανισότητα σε κάποια επεισόδια καλοδεχούμενη, καθώς το επόμενο κεφάλαιο μπορεί να είναι και καλύτερο, ενώ το γούστο του καθενός δε μπαίνει σε κουτάκια. Αγαπημένα επεισόδια το τρίτο, το έβδομο και το τελευταίο, χωρίς να λέει και πολλά αυτό για κάποιον που προτιμάει πιο σκοτεινά παραμύθια τύπου 2 και 5.

Ο ΚΑΚΟΣ ο μύλος είναι εδώ, όλα τα αλεθει και υπάρχει μπόλικο ψωμι σε όλα τα παραδοξα που συμβαίνουν επι της οθόνης, με τον κάθε δημιουργό να αφήνει το προσωπικό του στίγμα με κοινό παρονομαστή τη παράνοια και τον φόβο, οπότε όποιος περιμένει γεγονότα που βασίζονται σε αληθινές ιστορίες, απαντήσεις για όλα τα μούρλα που συμβαίνουν και ερωτεύσιμους χαρακτήρες, μάλλον μπήκε σε λάθος αίθουσα. 

Χρειαζόμαστε και άλλες ανθολογίες με υψηλότατα standards παραγωγής όπως η συγκεκριμένη, είτε αυτές λέγονται τα αποκρουστικα ΑBC of deaths, είτε τα απόκοσμα found footage V/Η/S, είτε Halloween εδέσματα όπως το Cabinets.

Τώρα, αν κάποιοι αναρωτηθούν "πως τα βλέπετε αυτά;"  Η (έχω χάσει το μέτρημα) τάδε season του Elite με ατάλαντους Ισπανούς εφηβους να δοκιμάζουν τρία, τέταρτα και πέμπτα, υπάρχει πάντα σαν επιλογή. 

Λίγο περισσότερη σπλατεριά στην επόμενη ραφιέρα και το αριστούργημα του πράγματος θα ολοκληρωθεί. Ορεξάτο τον κόβω τον Γκιγιέρμο.

 

 

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

BOX OFFICE

Ταινία
4ημέρο
Baghead, από την Spentzos Baghead, από την Spentzos