Η νέα ταινία της Julie Taymor (υπεύθυνη για την υπέροχη Frida και τα πολύ εντυπωσιακά και ατόφια κινηματογραφικά δείγματα των Titus, Across The Universe, Titus), διηγείται τη βιογραφία της ακτιβίστριας του φεμινιστικού κινήματος των ΗΠΑ στις δεκαετίες του 60’ και 70’, Gloria Steinem, βασισμένη στο βιβλίο της ίδιας που κυκλοφόρησε το με τίτλο « My life on the Road».

Οι βραβευμένες με Όσκαρ  Alicia Vikander και Julianne Moore παίζουν τη Gloria στις δύο ενήλικες εκδοχές της, ενώ η ηρωίδα πλαισιώνεται από πλήθος άλλων μυθικών μελών του φεμινιστικού κινήματος της εποχής, όπως οι Dorothy Pitman Hughes, Flo Kennedy και Bella Abzug, το οποίο παρεμπιπτόντως έχει αποτελέσει και θέμα της πρόσφατης μίνι σειράς του Hulu «Mrs America»

Η ταινία ακολουθεί τη ζωή της Gloria ταξιδεύοντας μας από τα παιδικά της χρόνια στο Ohio, μέχρι τα νεανικά ταξίδια της στην Ινδία, στην καριέρα της ως δημοσιογράφος στη Νέα Υόρκη, οπότε και ήρθε σε επαφή με τις ιδέες του φεμινιστικού κινήματος, μέχρι και την αντίδραση της για την ήττα της Hilary Clinton από τον νυν Πρόεδρο των ΗΠΑ Donald Trump.  

Η σκηνοθέτης μας χαρίζει μία απολαυστική και εμπνευσμένη κινηματογράφηση με πλήθος σκηνικών, ήχων και τοπίων να εναλλάσσονται μέσα από παράθυρα αυτοκινήτων και τραίνων, σε μία βιογραφία που επιτέλους δεν είναι απελπιστικά επικεντρωμένη στην προσωπικότητα αφορά, αλλά στις ξεχωριστές εκείνες συνθήκες που τη διαμόρφωσαν. Εξάλλου η μεγαλύτερη επιτυχία της ταινίας είναι ότι καταφέρνει να αποφύγει τα αφηγηματικά άλματα, με την προσωπικότητα και ιδεολογία της Gloria να εξελίσσονται ομαλά, με τρόπο που μοιάζει απολύτως φυσικός, αν όχι αναπόφευκτο προϊόν των εμπειριών και επιρροών της.

Την πορεία αυτή διακόπτουν κάποιες σκηνές αχρείαστων θεατρινισμών, όπως μία αναπαράσταση του κυκλώνα από το Μάγο του Οζ κατά τη διάρκεια της συνέντευξης ή τις επαναλαμβανόμενες σκηνές όπου διάφορες ηλικιακές εκδοχές της Gloria συνομιλούν μεταξύ τους σε ένα λεωφορείο που καλύπτουν θέματα προφανή, ή δραματικά κορεσμένα.

Η ταινία είναι ιδιαίτερα μεγάλης διάρκειας, σχεδόν δυόμιση ωρών, μέσα στις οποίες όμως κατορθώνει να βρει την πολύτιμη για κάθε βιογραφία ισορροπία ανάμεσα στην προσωπική ζωή και την καριέρα του  βιογραφούμενου. Ωστόσο κατά την τελευταία ώρα της ταινίας, τα πολλά αποσπάσματα από ομιλίες και συνεντεύξεις δίνουν μία ντοκιμαντερίστικη αίσθηση εις βάρος της ίδιας της Gloria, σα να παραμερίζεται η ηρωίδα για χάρη του σκοπού της.

Πρόκειται για μία μη δραματουργική επιλογή, που έχει ως αποτέλεσμα η ταινία να βαραίνει προς το τέλος της, σα να ξέχασε κάποιος να κόψει μερικές σκηνές στο μοντάζ.

Σε κάθε περίπτωση όμως, αποτελεί μία ευχάριστη αλλαγή να βλέπουμε μία βιογραφία από αυτές που έχουμε ίσως συνηθίσει με ανδρικές ιστορικές φιγούρες, εδώ με το ίδιο χιούμορ, τέμπο, φιλοδοξία και όρεξη, να δείχνει τα σκαλοπάτια προς την κορυφή, αλλά με λιγότερες τοξικές σχέσεις ίσως, λιγότερη βία, λιγότερα πισώπλατα μαχαιρώματα.

Γιατί η Gloria όχι μόνο φαίνεται να αμφισβητεί και να επανεξετάζει συνεχώς τις επιλογές της, αλλά επιλέγει συνεχώς να παρουσιάζεται ως απλό μέλος ενός κινήματος, αρνούμενη να διεκδικήσει κάποια ξεχωριστή θέση στο βάθρο των γυναικών που κατάφεραν να αλλάξουν ριζικά την αμερικανική κοινωνία.

Published: 24 Oct 2020, 19:03
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Τίτλος:
The Glorias
Σκηνοθεσία: 
Χώρα: 
Έτος: 
Διάρκεια: 
139
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Run

Run

Η Σάρα Πόλσον ενσαρκώνει μια μητέρα, την Ντάιαν, που μεγαλώνει την καθηλωμένη σε αναπηρικό...
1λεπτό

BOX OFFICE

Ταινία
4ημέρο