Σύνοψη: Στις εγκαταστάσεις της εταιρείας Τίαν που βρίσκονται βαθιά στην Τάφρο των Μαριανών, μία ομάδα επιστημόνων εγκλωβίζεται μετά από έναν σεισμό που καταστρέφει το μεγαλύτερο μέρος των μονάδων. Στην προσπάθειά τους να φτάσουν στις ακάτους διαφυγής, συνειδητοποιούν ότι στον βυθό υπάρχει κάτι πιο επικίνδυνο από μία σεισμική δόνηση.

Άποψη:  Στην υποβρύχια περιπέτεια του Γουίλιαμ Γιούμπανκ, οι «20000 Λεύγες κάτω από την Θάλασσα» συναντούν κάπως το “Alien” του Ρίντλεϊ Σκοτ σε ένα αποτέλεσμα που ενώ οι συνθήκες θα μπορούσαν να το καταδικάσουν, αυτό στέκεται ταπεινά, πλήρως συνειδητοποιημένο με την ύπαρξή του. Εν ολίγοις, το “Underwater” δεν είναι κάτι παραπάνω από μία μέτρια sci-fi παραγωγή, με κάποιο γνώριμο καστ και αξιοπρόσεκτο εξοπλισμό, αλλά για τα δεδομένα του πραγματικά δεν χρειάζεται κάτι παραπάνω για να πορευθεί.

Με μία βασική ιστορία που συνοψίζεται σε τρεις προτάσεις, το πλαίσιο στο οποίο έχει στηθεί η ταινία παρουσιάζεται στους τίτλους αρχής. Φυσικά, αυτή η καταγραφή δεδομένων δεν σε πιάνει απροετοίμαστο, όμως από την άλλη δεν σε προετοιμάζει για την πρώτη σκηνή της ταινίας.

Πέντε λεπτά αρκούν για να επικρατήσει το απόλυτο χάος με την Κρίστεν Στιούαρτ να προσπαθεί να σωθεί και να σώσει τους υπόλοιπους, και αυτή θα είναι η πρώτη και η τελευταία φορά που το “Underwater” θα καταφέρει να μας εκπλήξει με τις ικανότητές του. Ο γρήγορος, αντανακλαστικός ρυθμός του δεν σου αφήνει και πολλά περιθώρια για να ανακαλύψεις τι συνέβη ή πώς συνέβη, αυτή είναι μία δουλειά που θα την κάνεις καθοδόν παρέα με το καστ. Στην υποχώρηση του επείγοντος, εντούτοις, όλο το μοτίβο συμπληρώνεται μπροστά σου ώστε να αναγνωρίσεις και να προβλέψεις την συνέχεια της ιστορίας.

Ακόμα και οι εγκλωβισμένοι χαρακτήρες, ανάμεσά τους και ο Βενσάν Κασέλ στον ρόλο του κυβερνήτη, ακολουθούν τα πρότυπα που ανέκαθεν μας βασάνιζαν σε ανάλογες περιστάσεις: Υπάρχει ο αναλώσιμος -ή αλλιώς αυτός που θα φύγει πρώτος. Υπάρχει ο χαβαλετζής, ο ρεαλιστής, ο όμορφος, ο ερωτευμένος, το outsider και προφανώς, ο ήρωας. Πολλοί συνδυάζουν δύο ή και περισσότερες από τις παραπάνω αρετές, αλλά πέρα από την απροκάλυπτη φύση τους, προορισμένη να υπηρετήσει τον ρόλο, καμία ιστορία δεν ακολουθεί τους συγκεκριμένους χαρακτήρες. Λόγω βιασύνης για την δράση, ούτε καν η κεντρική ηρωίδα δεν έχει γνωστό υπόβαθρο, μόνο την γνώση για τις σωστές κινήσεις.

Παρά τα ψεγάδια του, βέβαια, στην ανάπτυξη χαρακτήρων, το “Underwater” παρουσιάζει πολύ πειστικά το κλειστοφοβικό και εχθρικό περιβάλλον που μπορεί να δημιουργήσει το υγρό στοιχείο, πόσο μάλλον η άβυσσος του πυθμένα στο πιο βαθύ σημείο του ωκεανού. Αναμφίβολα, ένα από τα ατού της ταινίας τοποθετείται στην κατά μέτωπο μάχη με το ‘alien like’ πλάσμα που τους απειλεί και ειδικότερα στην αγωνιώδη προσπάθεια να βρεις τα βήματα σου μέσα στο έρεβος.

Σφιχτά σκηνοθετημένο στο κατάλληλο σημείο και με εντυπωσιακή φωτογραφία παρά τα σκοτεινά του σημεία, είναι απορίας άξιον πώς το “Underwater” βρίσκει τον ρυθμό του στα δύσκολα. Αν και είναι βέβαιο πως στο μέλλον δεν θα αποτελέσει για κανένα λόγο σημείο αναφοράς στην sci fi σκηνή, στο παρόν παρακολουθείται ευχάριστα και δίχως πολύ κόπο.

Πρώτη δημοσίευση: 12 Apr 2020, 14:29
Ενημέρωση: 12 Apr 2020, 14:29
Συντάκτης: 
Τίτλος:
Udnderwater
Σκηνοθεσία: 
Χώρα: 
Έτος: 
Διάρκεια: 
95

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

BOX OFFICE

Ταινία
4ημέρο
Baghead, από την Spentzos Baghead, από την Spentzos