Berlinale 2020: "First Cow" - Κριτική

Published: 26 Feb 2020, 12:31
Συντάκτης:

Σύνοψη: Στο Όρεγκον του 1820, ο νεαρός μάγειρας Otis “Cookie” Figerowitz (Τζον Μαγκάρο) γνωρίζει τον Κινέζο μετανάστη King Lu (Οράιον Λι). Και οι δυο αισθάνονται outsiders στον σκληρό κόσμο της Άγριας Δύσης και έτσι αποφασίζουν να κυνηγήσουν τη δική τους εκδοχή του αμερικάνικου ονείρου, φτιάχνοντας και πουλώντας ένα είδος τηγανητού μπισκότου που ξετρελαίνει τους κατοίκους της περιοχής, αλλά και τον τοπικό άρχοντα (Τόμπι Τζόουνς). Αυτό όμως που ο τελευταίος δεν γνωρίζει, είναι το δίδυμο κλέβει το γάλα από την αγελάδα που έχει στην κατοχή του, την πρώτη και μοναδική στην περιοχή, για να φτιάξει τα μπισκότα που τόσο απολαμβάνει.

<a href="/en/synenteyxeis/mpil-nai-o-haraktirismos-emporiko-einai-mia-poly-omorfi-lexi/65348">Μπιλ Νάι: "Ο χαρακτηρισμός εμπορικο είναι μια πολύ όμορφη λέξη"</a>ΣΧΕΤΙΚΑΜπιλ Νάι: "Ο χαρακτηρισμός εμπορικο είναι μια πολύ όμορφη λέξη"

Γνώμη: Με το “First Cow”, η Κέλι Ράινχαρντ επιστρέφει στην Άγρια Δύση, 10 χρόνια μετά το “Meek’s Cutoff”. Για την ταινία, την πρώτη της συμμετοχή στο Διαγωνιστικό Τμήμα του Φεστιβάλ Βερολίνου, συνεργάζεται για πέμπτη φορά με τον συγγραφέα και σεναριογράφο Τζον Ρέιμοντ, του οποίου το βιβλίο “The Half-life” διασκευάζουν εδώ σεναριακά.

Η αγελάδα του τίτλου είναι το αφηγηματικό όχημα που δίνει στην Ράινχαρντ την ευκαιρία να παρουσιάσει για άλλη μια φορά τη δική της, ευαίσθητη και οξυδερκή ματιά πάνω σε ένα είδος που παραδοσιακά κατέχουν οι άντρες, αυτό του western. Μέσα από την ιστορία της φιλίας ανάμεσα σε δυο πρωτο-losers, τον Cookie και τον King Lu, μιλάει για το πώς γεννήθηκε η Δύση, αλλά δεν κάνει μάθημα ιστορίας.

Η Ράινχαρντ στρέφει ξανά το βλέμα της στη σχέση μεταξύ της φύσης και του ανθρώπου, διανθίζοντας την ιστορία της με αναπάντεχες χιουμοριστικές και τρυφερές στιγμές, και αφήνοντας τη χημεία ανάμεσα στον Τζον Μαγκάρο και Οράιον Λι να αναπτυχθεί και να αποτελέσει τη συναισθηματική άγκυρα που θα τραβήξει το ενδιαφέρον του θεατή. Ο Μαγκάρο (“Orange is the New Black”, “Carol”) κάνει θαύματα στον ρόλο του Cookie, με τα μάτια του να λένε περισσότερα απ΄ όσα εκφράζει με λέξεις ο λιγομίλητος χαρακτήρας του, ενώ ο Οράιον Λι στον ρόλο του King Lu παραδίδει τις καλύτερες ατάκες της ταινίας με έναν μεταδοτικό ενθουσιασμό. Ο Τόμπι Τζόουνς (“Tinker Tailor Soldie Spy”) είναι για άλλη μια φορά εξαιρετικός,,εδώ στον ρόλο του Βρετανού αποικιοκράτη, που όσο σκληρός κι αν εμφανίζεται στη στάση του απέναντι στους εργάτες ή τους αυτόχθονες τόσο βούτυρο γίνεται με μια μπουκιά από την σπεσιαλιτέ του Cookie.

Εξαιρετική είναι επίσης και η φωτογραφία του Κρίστοφερ Μπλόβελτ, που είχε συνεργαστεί με τη Ράινχαρτ στο “Meek’s Cutoff”, όπως και το σχεδόν τετράγωνο κάδρο που επέλεξαν. Το σενάριο είναι λιγότερο αφαιρετικό σε σχέση με αυτά των προηγούμενων ταινιών της, αλλά δεν είναι σε καμία περίπτωση φλύαρο. Κάποιοι μπορεί να της προσάψουν ότι το “First Cow” είναι αργό, όμως ο ρυθμός που κρατάει το μοντάζ που έκανε η ίδια η Ράινχαρντ, είναι ο ιδανικός για την ιστορία που αφηγείται, ενώ το τέλος σε αφήνει με μια γλυκόπικρη αίσθηση, απόλυτα ταιριαστή με το ύφος της ταινίας.

Στη συνέντευξη τύπου για το “First Cow”, η Ράινχαρντ, σε ερώτηση για το αν η ταινία απεικονίζει τις απαρχές του καπιταλισμού, απάντησε χιουμοριστικά ότι είναι απλά η ιστορία μιας φιλίας και μιας… αγελάδας. Ο Οράιον Λι, που ήταν επίσης παρών, συμπλήρωσε ότι η Αμερική που βλέπουμε στην ταινία ήταν μια γη γεμάτη ευκαιρίες, με πληθώρα φυσικών πόρων, και για τον λόγο αυτό προσέλκυσε τόσους ανθρώπους από όλο τον κόσμο. Όμως, ακόμα και τότε, υπήρχε ουσιαστικά μονοπώλιο, με τους τοπικούς άρχοντες να ελέγχουν όλες τις αγοραπωλησίες, με αποτέλεσμα οι άνθρωποι να είναι παγιδευμένοι σε μια κατάσταση οικονομικής εξάρτησης.

Στη συνέχεια, η Ράινχαρντ εξήγηση την πηγή της εμμονής της με τη Δύση: “Είμαι από το Μαϊάμι, συνεπώς η έλξη που μου προκαλεί η Δύση έχει να κάνει με το ότι ήθελα να φύγω όσο πιο μακριά γινόταν από τη Φλόριντα!” Είπε επίσης ότι η διαδικασία της δημιουργίας μιας ταινίας αποτελείται από το στάδιο της κατασκευής, το οποίο μοιράζεσαι με άλλους, για να καταλήξει στο στάδιο της αποδόμησης, όπως χαρακτήρισε τη δουλειά του μοντάζ. Για τη σχέση της με την εμπειρία παραγωγής και διανομής A24, είπε ότι αν υπάρχει αυτή τη στιγμή μια εταιρεία που θα την άφηνε να κάνει ταινία για δύο τύπους που κλέβουν γάλα από μια αγελάδα, αυτή είναι η A24. Τέλος, ο Οράιον Λι συνόψισε υπέροχα την υπόθεση του “First Cow”, καθώς είπε ότι όταν διάβασε το σενάριο σκέφτηκε ότι πρόκειται ουσιαστικά για “μια ταινία για δυο geeks που συναντιούνται στη χώρα των όπλων.”

Κανείς δεν θα μπορούσε να το θέσει καλύτερα!

8 / 10

70ο Φεστιβάλ Βερολίνου. Οι βαθμολογίες του MOVE IT για τις ταινίες του Διαγωνιστικού:

The Intruder (1/10)Hidden Away (7,5/10), First Cow (7/10), The Salt Of Tears (4/10), All The Dead Ones (4/10), Undine (8/10), Delete History (6/10), My Little Sister (7/10), Siberia (1,5/10), The Woman Who Ran (6,5/10), Bad Tales (5,5/10), Never Rarely Sometimes Always (5,5/10), Berlin Alexanderplatz (-), Dau Natasha (-), The Roads Not Taken (-), Days (-), Irradiated (-), There Is No Evil (-)

 

Το 70ο Φεστιβάλ του Βερολίνου διεξάγεται 20 Φεβρουαρίου με 1 Μαρτίου 2020, το MOVE IT βρίσκεται εκεί με την πολυπληθέστερη αποστολή για ελληνικό μέσο και σας μεταφέρει για 10η συνεχή χρονιά όλα όσα συμβαίνουν μέσα και έξω από τις αίθουσες της αγαπημένης μας ευρωπαϊκής πόλης, στο ειδικά διαμορφωμένο section μας.

 

 

Πρώτη δημοσίευση: 26 Feb 2020, 12:31
Ενημέρωση: 26 Feb 2020, 12:31
Συντάκτης:

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

BOX OFFICE

Ταινία
4ημέρο
Baghead, από την Spentzos Baghead, από την Spentzos