Berlinale 15-Πάμπλο Λαρέν: "Δημιουργήσαμε επικίνδυνους χαρακτήρες"

Published: 15 Feb 2015, 10:09
Συντάκτης:

To "Εl club" του Πάμπλο Λαρέν άρεσε πολύ στο Φεστιβάλ του Βερολίνου και προκάλεσε πολλές συζητήσεις μετά τις προβολές του, με απόλυτα δικαιολογημένη την βράβευσή του με την Αργυρή Άρκτο από την Κριτική Επιτροπή. Ο εξαιρετικός Χιλιανός κινηματογραφιστής συνεχίζει έτσι μια πολύ ενδιαφέρουσα φιλμογραφία που περιλαμβάνει το βραβευμένο στο Ρότερνταμ, Tony Manero/2008, το υποψήφιο στην Βενετία Post Mortem/2010 και φυσικά το υποψήφιο για Όσκαρ ξενόγλωσσου φιλμ, "No", με τον Γκαέλ Γκαρσία Μπερνάλ, δημοφιλές και στην χώρα μας. Ο 39χρονος σκηνοθέτης μίλησε για τη νεα του δουλειά: 

Από που προήλθε η ιδέα για το φιλμ;

Πάντα με ενοχλούσε η μοίρα αυτών των ιερέων που τους απομάκρυνε από τις θέσεις τους η ίδια η εκκλησία, κάτω από απόλυτα μυστικές συνθήκες και αποκομμένες από την κοινή γνώμη. Ανατράφηκα σε καθολικό σχολείο και συνάντησα πολλούς σεβάσμιους ιερείς που εργάζονταν και ζούσαν με βάση αυτό που αποκαλούν “το δρόμο προς την ιεροσύνη”, δηλαδή άνθρωποι που διέδιδαν το λόγο του Θεού συμπεριφερόμενοι εν πολλοίς ως πνευματικοί οδηγοί, τίμιοι άνθρωποι που έκαναν κήρυγμα μέσα από τα δικά τους παραδείγματα. Επίσης συνάντησα ιερείς που σήμερα είναι στη φυλακή, ή βρίσκονται σε νομικές διαδικασίες για διαφορετικά είδη αδικημάτων. Αλλά επίσης συνάντησα ιερείς που κανείς δεν ξέρει πού είναι, ιερείς που εξαφανίστηκαν. Δηλαδή ιερείς που έχουν χαθεί, ανθρώπους με πίστη και πνευματικούς ηγέτες που δεν εντοπίζονται πλέον. Ιερείς που μεταφέρονται σε οίκους ευγηρίας σε συνθήκες πλήρους σιωπής. Που είναι αυτοί οι ιερείς; Πού μένουν; Ποιοι είναι; Τι κάνουν; Το φιλμ είναι γι αυτούς τους εξόριστους ιερείς και γι αυτό το λόγο το φιλμ είναι το κλαμπ των χαμένων ιερέων.

Τι είδους έρευνα έκανες ώστε να πραγματοποιήσεις την ταινία;

Επειδή το φιλμ σχετίζεται για τα εγχειρήματα στα οποία προχωρά η Καθολική εκκλησία με ένα μυστικό σιωπηρό τρόπο, τα υλικά που αποκτήσαμε μέσα από την έρευνα έπρεπε να συλλεχθούν με τη χρήση ασυνήθιστων μεθόδων, αφού το διαδίκτυο και άλλες κλασσικές μέθοδοι αποδείχθηκαν άχρηστες. Έτσι έπρεπε να κάνουμε συνεντεύξεις με μέλη του κλήρου, πρώην ιερείς ή θρησκευτικούς λειτουργούς που μας έδωσαν στοιχεία γι αυτούς τους οίκους ευγηρίας για ιερείς με ¨προβλήματα” και να ερευνήσουμε προσεκτικά τους λόγου για τους οποίους ένας ιερέας εστάλη σε μία ζωή απόσυρσης και μετάνοιας. Επίσης, ανακαλύψαμε ότι υπάρχει ένα διεθνές εκκλησίασμα, που ιδρύθηκε στις Η.Π.Α. με το όνομα “Servants of the Paraclete”, που τα τελευταία 60 χρόνια έχει αφιερωθεί αποκλειστικά στη φροντίδα ιερέων που δεν μπορούν πια να υπηρετήσουν για διάφορους λόγους, παρά το γεγονός ότι οι περισσότεροι από αυτούς έχουν διαπράξει έγκλημα.

Πώς θα χαρακτηρίζατε την εμπειρία να δουλεύετε με τους ηθοποιούς;

Είχα το προνόμιο να βασιστώ σε μία ομάδα εξαιρετικών ηθοποιών. Ηθοποιούς που θαυμάζω όλη μου τη ζωή και με τους οποίους έχω δουλέψει ξανά. Σχεδόν σε κάθε περίπτωση, το σενάριο που γράψαμε μαζί με τους  Daniel και Guillermo γράφτηκε με αυτούς τους ηθοποιούς στο μυαλό μας, κάτι που μας επέτρεψε να δημιουργήσουμε πολύ ακριβείς, επικίνδυνους και εξαιρετικά μυστηριώδεις χαρακτήρες.

Η μουσική παίζει σημαντικό ρόλο στο φιλμ. Πώς ήταν η διαδικασία επιλογής της;

Πάντα ήμουν εμμονικά φανατικός της κλασσικής μουσικής από την παιδική μου ηλικία, ειδικά της μουσικής που έχει συντεθεί κατά τη διάρκεια του 20ου αιώνα και όταν είδα τις εικόνες που δημιουργούσαμε, ένιωσα ότι ήταν μία μεγάλη ευκαιρία να συμπεριλάβουμε συνθέτες που έχουν υπάρξει, αναμφίβολα, οι αληθινοί καλλιτέχνες υπεύθυνοι για ο,τι γίνεται αντιληπτό ως “μουσική  για ταινίες” σήμερα, χωρίς ποτέ να δούλεψαν με τη σκέψη να δημιουργήσουν κάτι τέτοιο. Γι αυτό το λόγο, όταν αρχίσαμε να προσθέτουμε μουσική στο φιλμ, είχα το προνόμιο να χρησιμοποιήσω μελωδίες με μεγάλη εκφραστική δύναμη, μελωδίες που επιτονίζουν τα παράξενα συναισθήματα και εκτοξεύουν τις εικόνες σε άγνωστα μέρη. Την ίδια στιγμή, είχα επίσης την ευκαιρία να συνεργαστώ με τον Carlos Cabezas, έναν εξαιρετικό Χιλιανό μουσικό, με τον οποίο έχω συνεργαστεί και πιο παλιά στο ΝΟ και ο οποίος δημιούργησε και πρωτότυπη μουσική για το φιλμ.

 

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Damsel

Damsel

Θα το βρείτε: Netflix

Σύνοψη: Η γλυκιά κόρη ενός βασιλιά ετοιμάζεται για προξενιό με πλούσια φαμίλια για να...
20 ώρες

BOX OFFICE

Ταινία
4ημέρο
Baghead, από την Spentzos Baghead, από την Spentzos