Θεσσαλονίκη 2019: "Lillian" - Κριτική

Published: 8 Nov 2019, 04:31
Συντάκτης:

Σύνοψη: Η Λίλιαν βρίσκεται στην Νέα Υόρκη με ληγμένη την βίζα της και δεν έχει άλλη επιλογή από το να επιστρέψει πίσω στην Ρωσία. Χωρίς να γνωρίζει την γλώσσα αποφασίζει να διασχίσει τις Ηνωμένες Πολιτείες ώστε να φτάσει στην Αλάσκα και από εκεί απέναντι, στην χώρα της.

ΣΧΕΤΙΚΑΘεσσαλονίκη 2019 - "La belle epoque" - Κριτική

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Άποψη: Έχοντας ήδη περάσει από το Φεστιβάλ Καννών και από το Δεκαπενθήμερο των Σκηνοθετών, το “Lillian” βρίσκει την θέση του στο Διαγωνιστικό τμήμα του Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης. Ένα σινεμά μη συνηθισμένο με τους δικούς του όρους που μπορεί να ξενίζει στην αρχή όμως αποζημιώνει με ανθρώπινο τρόπο και σύγχρονη αλληγορία.

Εμπνευσμένο από την αληθινή ιστορία της Λίλιαν, μιας Ρωσίδας που αποφάσισε για τους δικούς της λόγους να διασχίσει την Αμερική για να φτάσει στον τόπο της, το “Lillian” του Αντρέας Χόρβατ έχει την δική του μυθοπλασία και αντιμετωπίζει την ηρωίδα του σαν μία πραγματικά ατρόμητη μαχήτρια που δεν την φοβίζει το άγνωστο και είναι προσηλωμένη ευλαβικά στον στόχο της. Τα χιλιόμετρα που διανύει είναι πολλά, οι πολιτείες που μετράμε πάνω από δέκα και ο σκηνοθέτης, καταξιωμένος ντοκιμαντερίστας και γνώστης της Αμερικανικής ενδοχώρας, μας παρουσιάζει την μοναξιά που κρύβει η μεγάλη ήπειρος αλλά και την βαθιά Αμερικανική κουλτούρα με ό,τι αυτό συνεπάγεται. Ο φακός του αιχμαλωτίζει ενδιαφέρουσες πτυχές από την Γη της Επαγγελίας που παραδόξως διαφέρει αρκετά από τις τετριμμένες εικόνες που έχουμε χτίσει για αυτήν. Η Λίλιαν είναι ένας περιπατητής που γίνεται μάρτυρας των πολιτειών που καταρρέουν από την φτώχεια και τα ακραία φαινόμενα αλλά μένει ανεπηρέαστη.

Η ίδια δεν είναι σε θέση να επικοινωνήσει με τους ανθρώπους που συναντά όμως ούτως ή άλλως δεν δείχνει να το έχει ανάγκη. Η Πατρίτσια Πλάνικ στον ρόλο έχει βλέμμα δυναμικό και άτρωτο και επεκτείνει τον εαυτό της, αν και η ίδια δεν είναι ηθοποιός αλλά φωτογράφος, για να έρθει κοντά στην Λίλιαν και στον χαρακτήρα που έχτισε το σενάριο στην καθημερινή της ζωή. Ως Λίλιαν μεταλλάσσεται ομαλά όμως οι μικρές αλλαγές που παρατηρεί ο θεατής επάνω της, στις κινήσεις της, το βάδισμά της, την αλλαγή του τρόπου με τον οποίο κοιτάει το περιβάλλον της κατά την διαδρομή της, θρέφουν μία βαθιά εκτίμηση προς το πρόσωπό της στο τέλος της ταινίας

Πάντως, ο Χόρβατ παρότι κάνει το ντεμπούτο του στην μυθοπλασία υποκύπτει στην μεγαλειώδη κινηματογράφηση του φυσικού κάλλους με πλάνα που κόβουν την ανάσα αλλά οριακά δεν παίζει με όρους National Geographic. Και αυτό γιατί το “Lillian”, με μία δική του αυτόνομη δύναμη κατορθώνει σκηνή με την σκηνή να ωριμάζει μέσα σου και να σε αφορά πραγματικά ένθερμα κάθε φορά που η ηρωίδα μειώνει την απόστασή της από τον στόχο της. Έτσι, οι επιφυλάξεις της αρχής δίνουν την θέση τους σε μία πραγματική εμπειρία.

Η ταινία θα βγει στις ελληνικές αίθουσες από την ΑΜΑ Films.

8 / 10

 

 

Published: 8 Nov 2019, 04:31
Συντάκτης:
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ Knives Out - Στα μαχαίρια - 5 Δεκεμβρίου στους κινηματογράφους από τη Σπέντζος

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

BOX OFFICE

Ταινία
4ημέρο