Νύχτες 18: "Wildlife" - Κριτική

Published: 26 Sep 2018, 03:30
Συντάκτης:

Σύνοψη:  Η ζωή ενός εφήβου στη Μοντάνα των '60s αναστατώνεται όταν βλέπει τον κατ’ επίφαση ευτυχισμένο γάμο των γονιών του να καταρρέει.  Ο Paul Dano («Θα Χυθεί Αίμα», «Ρrisoners»), στην πρώτη σκηνοθετική του προσπάθεια, καταφέρνει να δημιουργήσει ένα εντυπωσιακής έντασης οικογενειακό δράμα, με άσο στο μανίκι  του τις στιβαρές ερμηνείες της πρωταγωνιστικής του τριάδας.

<a href="/en/festival-nyhtes-premieras/nyhtes-premieras-18-oi-kalyteres-foto/58991">Νύχτες Πρεμιέρας 18: Οι καλύτερες φωτό</a>ΣΧΕΤΙΚΑΝύχτες Πρεμιέρας 18: Οι καλύτερες φωτό

 

Άποψη: Για κάθε παιδί έρχεται κάποια στιγμή η στιγμή που συνειδητοποιεί ότι οι γονείς του είναι κάτι παραπάνω από δισδιάστατες φιγούρες, που μόνη τους έγνοια είναι η σωστή ανατροφή του. Ότι είναι –σοκ και δέος – δύο άνθρωποι, με τη δική τους προσωπικότητα, που είχαν ζωή πριν του δώσουν ζωή, με τα δικά τους όνειρα και επιδιώξεις και, φυσικά, τα δικά τους ελαττώματα. Αυτή η συνειδητοποίηση είναι ίσως κι ένα βασικό κομμάτι της ενηλικίωσης.

Για κάποια παιδιά αυτό μπορεί όμως και να πραγματοποιηθεί σε βασανιστικά νεαρή ηλικία. Στην κατηγορία αυτή ανήκει ο συνεσταλμένος, 14 χρονος Τζο (Ed Oxenbould). Όταν ο πατέρας του, Τζέρι (Τζέικ Τζίλενχαλ) χάνει τη δουλειά του και δείχνει να μην ξέρει τι θέλει πλέον να κάνει στη ζωή του, η μέχρι πρότινος χαρωπή '60s νοικοκυρά μητέρα του (Κάρεϊ Μάλιγκαν) αποφασίζει να εργαστεί ως δασκάλα κολύμβησης στην τοπική πισίνα της μικρής πόλης , όπου έχουν πρόσφατα μετακομίσει. Η εξέλιξη αυτή δεν φαίνεται να χαροποιεί την κεφαλή της οικογένειας, έτσι ο Τζέρι σύντομα τους ανακοινώνει ότι θα φύγει για να βοηθήσει στην κατάσβεση των πυρκαγιών που καταπίνουν χωρίς κανένα έλεγχο τις δασικές εκτάσεις της Μοντάνα.

 

Η φυγή του Τζέρι είναι αυτή που διαλύει την ισορροπία και τη γαλήνη της οικογένειας, όμως σύντομα ο Τζο θα καταλάβει ότι κρύβονταν πολλά πίσω από τη φαινομενική γαλήνη και ευτυχία που βίωνε μέχρι τότε. Με τη μητέρα του να έχει μεταμορφωθεί σχεδόν εν μία νυκτί σε μια εύθραυστη και συναισθηματικά ασταθή ξένη στα μάτια του, με έναν μεγαλύτερο άντρα (Bill Camp) να έχει εισέλθει στη ζωή τους και την εφηβεία να σκάει δειλά δειλά, ο Τζο προσπαθεί να καταλάβει εάν και πώς μπορεί να κρατήσει τους γονείς του μαζί, αναλαμβάνοντας τον δυσανάλογο για την ηλικία του ρόλο του ενήλικα.

Στη μεταφορά του ομώνυμου μυθιστορήματος του Richard Ford, το σενάριο της οποίας έγραψε μαζί με την ηθοποιό και σύντροφό του Zoe Kazan, o Dano αποδεικνύει ότι η θητεία του μπροστά από την κάμερα σπουδαίων σύγχρονων σκηνοθετών, όπως ο Paul Thomas Anderson και ο Denis Villeneuve, του έδωσε τα εφόδια για να μπορέσει να δημιουργήσει ένα αξιομνημόνευτα ατμοσφαιρικό και συναισθηματικά φορτισμένο ντεμπούτο, στο οποίο αποδομεί με επιτυχία τον μύθο της αγίας, αμερικάνικης οικογένειας, αποσπώντας ίσως την καλύτερη μέχρι στιγμής ερμηνεία της Μάλιγκαν.

 

Παρότι παρακολουθούμε όλα τα τεκταινόμενα μέσα από το φίλτρο του γιου της οικογένειας, η Μάλιγκαν είναι αυτή που προκαλεί τα πιο έντονα συναισθήματα και τραβάει το ενδιαφέρον, καθώς κλιμακώνει μεθοδικά το ξέσπασμα μιας γυναίκας που έχει ξεχάσει ποια πραγματικά είναι, προσπαθώντας να αντεπεξέλθει στον κοινωνικό της ρόλο. Ο Τζίλενχαλ στέκεται άξια δίπλα της – παρότι απών στο μεγαλύτερο κομμάτι της ταινίας – ενώ ο νεαρός Oxenbould μπαίνει με φυσικότητα στον ρόλο ενός ελαφιού που βλέπει το εκτροχιασμένο αμάξι, που είναι η σχέση των γονιών του, να έρχεται καταπάνω του. Η σκηνή που βλέπει από κοντά τη φωτιά να καταπίνει τα δέντρα γύρω από ένα δρόμο, με το πλάνο να ανοίγει για να αποκαλύψει την πραγματική έκταση και ένταση της πυρκαγιάς, είναι ανατριχιαστικά αποστομωτικά και ενδεικτική της ψυχολογικής του κατάστασης.

«Τα δέντρα μετά από μια φωτιά λέγονται όρθιοι νεκροί» λέει χαρακτηριστικά ο χαρακτήρας της Μάλιγκαν, όμως το Wildfire αφήνει την υπόσχεση ότι υπάρχει ζωή ακόμα και μετά την ανάφλεξη μιας οικογένειας.

Bαθμολογία : 7,5  /  10

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Damsel

Damsel

Θα το βρείτε: Netflix

Σύνοψη: Η γλυκιά κόρη ενός βασιλιά ετοιμάζεται για προξενιό με πλούσια φαμίλια για να...
1 ημέρα

BOX OFFICE

Ταινία
4ημέρο
Baghead, από την Spentzos Baghead, από την Spentzos