Έκαστος στο είδος του κι οι Γάλλοι στην απιστία
Είναι η συζυγική απιστία αποκλειστικά ανδρικό προνόμιο; Χρήζει η απιστία γιατρειάς; Θεωρείται απιστία αν πας με... τον κολλητό σου; Απαντήσεις στα παραπάνω καυτά ερωτήματα επιχειρούν να δώσουν ορισμένοι από τους πλέον αναγνωρίσιμους Γάλλους κινηματογραφιστές της εποχής μας, χρησιμοποιώντας ως βασικό όπλο τους το χιούμορ.
Βασισμένη σε μια ιδέα του Ζαν Ντιζαρντέν, αυτή η -γαλλική ως τα μπούνια- σπονδυλωτή κομεντί απαρτίζεται από 6 επιμέρους ιστορίες διαφορετικού ύφους και αποτελεσματικότητας, που βάζουν στο μικροσκόπιο το –πάντα φλέγον- ζήτημα των εξωσυζυγικών σχέσεων, προσεγγίζοντάς το με ελαφρά ψυχαναλυτική διάθεση, αλλά και με τη δέουσα ειλικρίνεια. Το βασικό πρωταγωνιστικό duo των Ντιζαρντέν και Λελούς εναλλάσσεται σε ρόλους ανδρών που επιδίδονται στο προσφιλές αυτό «σπορ», όχι πάντα με την ίδια επιτυχία, ενισχύοντας, μέσες-άκρες, την αντίληψη ότι η συζυγική απιστία είναι, τελικά, γένους ανδρικού. Εντούτοις, η Εμανουέλ Μπερκό (μοναδική γυναίκα του σκηνοθετικού team) διατυπώνει μια, ας πούμε, «αιρετική» άποψη, στην πιο μεστή και καλοστημένη εκ των ιστοριών, στην οποία μάλιστα ο ιθύνων νους του όλου εγχειρήματος συμπρωταγωνιστεί με την εν ζωή σύντροφό του, Αλεξάντρα Λαμί.
Συχνά ξεκαρδιστικό, ενίοτε μελαγχολικό, αλλά ποτέ βαρετό, το Les Infideles σε βάζει οπωσδήποτε σε σκέψεις, έστω κι αν εκείνο που σου μένει στο τέλος, είναι το εξωπραγματικό... μαλλί του Γκιγιόμ Κανέ!
Χάρης Παπαπαναγιώτου
ΣΧΟΛΙΑ
Εμφάνιση σχολίων