Σύνοψη: Ο Ιάσονας ταξιδεύει μαζί με την μητέρα του σε ένα πανηγύρι στην ελληνική επαρχία όμως εκείνη τον εγκαταλείπει χωρίς προειδοποίηση. Μετά από περιπλάνηση δυο ημερών, ο Ιάσονας βρίσκει μέσα στο δάσος την καλύβα του Μηνά, ενός άγριου μεσήλικα. Ενώ η μητέρα του Ιάσονα δεν δίνει κάποιο σημάδι ζωής, ο Μηνάς ξεκινά μία ήρεμη ζωή με τον μικρό και δημιουργούν τον δικό τους κώδικα επικοινωνίας.

Άποψη: Κινηματογραφημένο στις ορεινές περιοχές της Βορείου Ελλάδας και συγκεκριμένα στην Ξάνθη, το “Zizotek” αφήνει στην άκρη την χιλιοειπωμένη ιστορία της μητρικής αγάπης και ερευνά την οικειότητα που προκύπτει από το μηδέν και αναπτύσσεται μεταξύ δύο διαφορετικών κόσμων. Ο σκηνοθέτης από το “Μαύρο Λιβάδι”, Βαρδής Μαρινάκης, εμπνεύστηκε από κάποιο του όνειρο την ιστορία του μικρού Ιάσονα και την εμπλούτισε με λεπτομέρειες της σύγχρονης κοινωνίας που αφορούν από θέματα μεταναστευτικού μέχρι παράνομου χρηματισμού.

Το συγχωροχάρτι δίνεται στην μητέρα άτυπα με το που συναντήσει ο Ιάσονας τον ερημίτη Μηνά και ξεκινήσει η αργή αλλά σταθερή συναναστροφή τους. Αρχικά ένας κίνδυνος πλανιέται για τον μικρό όμως είναι τότε που ο Μαρινάκης επιλέγει να αποκαλύψει ένα ένα τα χαρτιά του και με μικρές υποδείξεις να αλλάξει τους τύπους που θέλουν την ευαισθησία να υπάρχει μόνο στα γνώριμα μέρη. Ο Μηνάς παρόλη την αγριάδα που ομολογουμένως έχει, θα σώσει τον Ιάσονα -με την ευγενική προθυμία και του παιδιού βέβαια που τελικά βρίσκει αυτό που δεν είχε ποτέ του: μία οικογένεια.

Ο μικρός Αύγουστος Λάμπρου-Νεγρεπόντης και ο Δημήτρης Ξανθόπουλος υποστηρίζουν ερμηνεύουν σαν να μην βρίσκεται η κάμερα μια ανάσα από αυτούς, επικοινωνούν αληθινά σε κάθε βλέμμα τους μιας και ο Μηνάς δεν μιλάει και το “Zizotek” θα μπορούσε να είναι ολοκληρωτικά αυτοί.

Ωστόσο, ένα τέτοιο απλό όνειρο ίσως έμοιαζε άδειο για την μεγάλη οθόνη και με περιορισμένο νόημα όμως αμφιβάλλουμε εάν βλέπουμε την αναγκαιότητα διάφορων καταστάσεων προς όφελος της ιστορίας ειδικά όταν συγκεκριμένες έννοιες δυσκολεύονται να φτάσουν στον θεατή. Αυτό που επιτελούν τελικά είναι να επιβεβαιώσουν  κάτι που ήδη έχουμε αντιληφθεί με άμεσο αποτέλεσμα να απορρίπτουμε τις εν λόγω συμπληρώσεις.

Η οπτική του Ιάσονα που αντιμετωπίζει τον Μηνά σαν τον ήρωα του παραμυθιού συγκεντρώνει όλον τον σκοπό του “Zizotek” και την ανάγκη που έχει η παιδική ηλικία από προστασία και στοργή. Ο Ιάσονας δεν φοβάται να δεθεί με τον μουγγό γίγαντα που βλέπει μπροστά του γιατί αυτό είναι που θέλει στο βάθος, μία φροντίδα για να μεγαλώσει. Προτού η ταινία πάρει τον δρόμο της προς το φαντασιακό στοιχείο που πηγάζει από τον μικρό και έχει ποτίσει από την εγκατάλειψη, εμείς κρατάμε σαν φυλαχτό την σχέση του Ιάσονα και του Μηνά ως την πλέον αγνή.

Πρώτη δημοσίευση: 12 Δεκ. 2019, 19:33
Ενημέρωση: 19 Δεκ. 2019, 13:09
Συντάκτης: 
Τίτλος:
Ζίζοτεκ
Είδος: 
Σκηνοθεσία: 
Χώρα: 
Έτος: 
Διάρκεια: 
92
Εταιρία διανομής: 
Release: 
12 Δεκεμβρίου 2019

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

imaginary, από την Spentzos imaginary, από την Spentzos