Mια νεαρή γυναίκα, η Τσάρλι, ζει στη Σάντα Ρόζα, μια σχεδόν ειδυλλιακή μα πληκτική μικρή πόλη στην Καλιφόρνια. Ενθουσιάζεται όταν ένας γοητευτικός και εκλεπτυσμένος θείος έρχεται να επισκεφθεί την οικογένειά της -ωστόσο, η Τσάρλι σύντομα γίνεται καχύποπτη με τη συμπεριφορά του θείου της και υποψιάζεται ότι μπορεί να είναι ένας κατά συρροή δολοφόνος που τρομοκρατεί τη χώρα.
Σε μια από τις πιο ανατριχιαστικές ταινίες του (η μόνη άλλη ταινία του Μετρ όπου ο κεντρικός ήρωας είναι ο κακός είναι το θρυλικό Ψυχώ) ο Άλφρεντ Χίτσκοκ ξεσκεπάζει τον μύθο της ενάρετης μικρής αμερικανικής πόλης. Το Χέρι που Σκοτώνει γυρίστηκε στην ηλιόλουστη Σάντα Ρόζα στην Καλιφόρνια, εκεί όπου επειδή το φως του ήλιου είναι πολύ πιο έντονο, οι σκιές είναι πιο σκοτεινές. Η άφιξη του αγαπημένου σε όλους θείου Τσάρλι προσφέρει μια αναπάντεχη ανακούφιση από την ανιαρή ρουτίνα της ζωής στη φαινομενικά ειδυλλιακή κωμόπολη, όπου ζει η συνονόματη ανιψιά του με την οικογένειά της. Σύντομα όμως η ιστορία παίρνει μια πιο σκοτεινή τροπή, όταν η ανιψιά αρχίζει να υποψιάζεται ότι ο χαρισματικός και γοητευτικός θείος της ίσως είναι ο διαβόητος "Δολοφόνος της χαρούμενης χήρας" και ένα θανατηφόρο παιχνίδι αρχίζει μεταξύ των δύο.
Το σενάριο, γραμμένο αρχικά από τον βραβευμένο με τρία Πούλιτζερ Θόρντον Ουάιλντερ, ανέδειξε την απαράμιλλη ικανότητα του Χίτσκοκ να δημιουργεί ένταση και ψυχολογικό βάθος, με την όπως πάντα αριστοτεχνική χρήση της κάμερας. Χαρακτηριστικά είναι τα κεκλιμένα πλάνα όταν τα πράγματα δεν είναι όπως θα έπρεπε να είναι, ή η χρήση του "dolly zoom" (όπου το φόντο φαίνεται να αλλάζει μέγεθος σε σχέση με το θέμα, υπονομεύοντας τη φυσιολογική οπτική αντίληψη) σε στιγμές αποκαλύψεων, για να τονιστεί η ψυχολογική αναταραχή των χαρακτήρων. Ο ηχητικός σχεδιασμός από τον κορυφαίο Ντιμίτρι Τιόμκιν των 21 υποψηφιοτήτων και των τεσσάρων κερδισμένων Όσκαρ, με τη χρήση δυσοίωνης ή και με την παντελή απουσία μουσικής σε ορισμένες σκηνές, ενισχύει το σασπένς και συμβάλλει καθοριστικά στην ατμόσφαιρα της ταινίας.
Το Χέρι που Σκοτώνει παραμένει μια αξεπέραστη επίδραση στο είδος του ψυχολογικού θρίλερ, τόσο με το στιλ του όσο και με την προκλητική εξέταση των θολών γραμμών μεταξύ καλού και κακού, αποδεικνύοντας την ικανότητα του Χίτσκοκ να γοητεύει το κοινό ακόμη και δεκαετίες μετά την κυκλοφορία της -καθόλου τυχαία άλλωστε η ταινία έχει βαθμολογία 100% στο Rotten Tomatoes! Για μια επιπλέον μικρή πρόκληση, προσπαθήστε να δείτε ποιος κρατά το καλύτερο χαρτί στο πόκερ που παίζεται στο βαγόνι του τρένου…
ΣΧΟΛΙΑ
Εμφάνιση σχολίων