Σύνοψη: Η Μaureen, μια νεαρή Αμερικανίδα, ζει στο Παρίσι και εργάζεται ως προσωπική βοηθός αγορών μιας κακομαθημένης σταρ: ψωνίζει τα ρούχα για τις δημόσιες εμφανίσεις της. Ακόμα, διαθέτει την ψυχική ικανότητα να επικοινωνεί με πνεύματα, όπως με αυτό του δίδυμου αδερφού της, Lewis, τον οποίο έχασε πρόσφατα. Σύντομα, η Μaureen θα αρχίσει να λαμβάνει διάφορα μυστηριώδη μηνύματα, από άγνωστη πηγή, προς τα οποία αισθάνεται μια ακατανίκητη επιθυμία να απαντήσει…

Άποψη: Η καινούρια ταινία του Olivier Assayas, που αποτελεί και τη δεύτερη συνεργασία του με την Kristen Stewart μετά το «εγκεφαλικό» (αλλά ίσως υπερβολικά διαλογικό και «διανοουμενίστικο») «Clouds of Sils Maria», είναι ένα ιδιόμορφο υβρίδιο ταινίας, μια μείξη και ένα παιχνίδι μεταξύ των ειδών, που ακροβατεί ανάμεσα στο υπαρξιακό δράμα και το ψυχοσεξουαλικό θρίλερ μυστηρίου. Η Maureen θρηνεί για το χαμό του αδελφού της και προσπαθεί να ξεπεράσει την απώλειά του, αλλά και να κουβαλήσει το δυσθεώρητο υπαρξιακό φορτίο του φόβου του θανάτου, του αγνώστου και του επέκεινα, φορτίο που μεταθέτει στις φαντασιακές πλάτες του πνεύματος του νεκρού αδελφού της. Μόνη σε έναν ξένο τόπο, με μια δουλειά και ένα αφεντικό που μισεί, έρχεται πρόσωπο με πρόσωπο με την ίδια της τη μοναξιά, αλλά και τις βαθύτερες επιθυμίες και καταπιεσμένες φαντασιώσεις της: η Maureen, που φοβάται τις ταινίες τρόμου γιατί «φοβάται τον ίδιο το φόβο», βρίσκει τον εαυτό της να ερεθίζεται και να ποθεί την επαφή με το απαγορευμένο, καθώς, ενώ είναι πάντα πρόχειρα και ανδρόγυνα ντυμένη, «αναγεννάται» φορώντας τα πανάκριβα ρούχα της αφεντικίνας της και απελευθερώνεται, ψυχολογικά και σεξουαλικά, μέσα στα πολυτελή υφάσματά τους.

Ο Assayas σκηνοθετεί με μαεστρία το horror μέρος της ταινίας, ισορροπώντας δεξιοτεχνικά τα μεταφυσικά στοιχεία (με τους ψυχαναλυτικούς συμβολισμούς τους) με τις, σχεδόν χιτσκοκικής υφής, ρεαλιστικές σκηνές αγωνίας, όπως η αριστουργηματική σεκάνς με τα διαδοχικά μηνύματα που λαμβάνει η Maureen στο κινητό της από τον άγνωστο αποστολέα, νιώθοντας την απειλή να την πλησιάζει ολοένα και περισσότερο, ενώ υπογραμμίζει  παράλληλα τη γεωμετρικά αυξανόμενη εισβολή της τεχνολογίας στις διαπροσωπικές σχέσεις. Η Stewart παραδίδει μια ακόμα χαρακτηριστική της, άμεση και ρεαλιστική, ερμηνεία, που διανθίζεται μεν με κάποιες δραματικές κορυφώσεις, δίχως όμως να ξεφεύγει από την ερμηνευτική πεπατημένη της.

Δυστυχώς όμως, το φιλμ αφήνει την αίσθηση του ανολοκλήρωτου και φαίνεται να μην ξέρει πού ακριβώς θέλει να καταλήξει, εντύπωση η οποία ενισχύεται από τη διαρκή αμφισημία και τη, μέχρι και το τέλος, έλλειψη απαντήσεων σχετικά με τη φύση ή και την ίδια την ύπαρξη της επικοινωνίας της Maureen με το πνεύμα του αδελφού της. Παρά την ανεπάρκειά του, όμως, ως προς την (ψυχ-)ανάλυση των χαρακτήρων και τη σχετικά επιφανειακή, εσωτερική ενδοσκόπηση της ηρωίδας, το Personal Shopper καταφέρνει να λειτουργήσει ικανοποιητικά ως θρίλερ αγωνίας, διατηρώντας το σασπένς σε όλη τη διάρκειά του και δίχως να καταφεύγει σε κλισέ και προβλέψιμες λύσεις, παραμένοντας μια από τις πιο ενδιαφέρουσες ταινίες που έχουμε δει τελευταία.

Δημοσίευση: 11 Μαΐου 2017, 12:19
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Συντάκτης: 
Τίτλος:
Personal shopper (Personal Shopper: Η Βοηθός )
Σκηνοθεσία: 
Έτος: 
Διάρκεια: 
105
Εταιρία διανομής: 
Release: 
11 Μαϊου 2017
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

BOX OFFICE

Ταινία
4ημέρο
Tanweer
1228
Spentzos
1170
Tanweer
1135
Spentzos
870