Οι δολοφόνοι του Γκόγια

Οι δολοφόνοι του Γκόγια - κριτική ταινίας

Σύνοψη: Ένας μυστηριώδης κατά συρροή δολοφόνος κάνει την εμφάνισή του και τρομοκρατεί τους πλούσιους κατοίκους γνωστής συνοικίας της Μαδρίτης, βάζοντας στόχο πλούσιους συλλέκτες τέχνης και αντικών. Κοινό χαρακτηριστικό των φόνων είναι η τοποθέτηση των θυμάτων με τέτοιο τρόπο έτσι ώστε να θυμίζουν μια διάσημη σειρά έργων τέχνης του διάσημου Ισπανού ζωγράφου, Φρανθίσκο Γκόγια - έργα που σατιρίζουν την ανηθικότητα της τότε ισπανικής κοινωνίας. Δύο ντετέκτιβ της αστυνομίας αναλαμβάνουν να εξιχνιάσουν την υπόθεση: η βετεράνος Κάρμεν και η νεαρότερη Εύα, ιδεαλίστρια και διψασμένη για δράση. Οι δύο γυναίκες πρέπει να αφήσουν στην άκρη τις διαφορές τους για να καταφέρουν να εισχωρήσουν στα άδυτα του παράνομου δικτύου μυστικών αγοραπωλησιών έργων τέχνης και να εντοπίσουν τον δράστη που δεν αφήνει ποτέ ίχνη.

Άποψη: Ο Gerardo Herrero, Iσπανός σκηνοθέτης με έφεση στα θρίλερ, επιστρέφει με ένα ακόμα αστυνομικό θρίλερ μυστηρίου (όχι κάτι περισσότερο από τον μέσο όρο των καλοκαιριών ισπανικών θρίλερ), αυτή την φορά εντάσσοντας μέσα τον κόσμο της τέχνης και έναν από τους σπουδαιότερους Iσπανούς καλλιτέχνες όλων των εποχών, τον Γκόγια. Δύο γυναίκες αστυνομικοί, μια παλιά στο χώρο και αρκετά κυνική στην αντιμετώπισή της αλλά και στις σχέσεις της, η Carmen (Maribel Verdu), που λίγο πολύ έχει απηυδύσει πλέον από τα όσα γίνονται και μία νεότερη, η Εύα (Aura Garrido) που έχει διάθεση να δουλέψει, όσο όμως την αφήνει η συνεργάτιδά της, ενώνουν τις δυνάμεις τους για να ανακαλύψουν τον φιλότεχνο δολοφόνο.

Επιρροή τα Los Caprichos του Goya, μια σειρά χαρακτικών που δίνουν έμπνευση να δηλητηριάσει μια γυναίκα, να απαγχονίσει ένα άνδρα με κοινό στοιχείο ότι όλοι με κάποιο τρόπο συνδέονται με τα χαρακτικά καθώς είχαν ή έχουν κάποιο στην συλλογή τους. Ο κόσμος της τέχνης συχνά εμπλέκεται στο σινεμά με το αστυνομικό μυστήριο, άλλοτε αφορώντας κλοπές έργων τύπου Thomas Crown Affair, άλλοτε με φόνους τύπου Βελούδινο Πριόνι στο Netflix.

Εδώ χρησιμοποιείται ένα ενδιαφέρον μοτίβο που ωστόσο καταλήγει να γίνει απολύτως αναμενόμενο και προβλέψιμο. Το πώς θα αρχίσουν να εμπλέκονται συλλέκτες έργων που μάχονταν σε δημοπρασίες και άνθρωποι του χώρου δίνει ήδη το στίγμα του τι μέλλει γενέσθαι με αποτέλεσμα να εξαλείφεται κάθε στοιχεία αγωνίας και έντασης. Παραμένει ενδιαφέρον όσον αφορά την πλοκή, ιδίως για όσους τους αρέσει το έργο του Goya και πώς η δική του σατιρική και κριτική ματιά στην κοινωνία της εποχής καταλήγει να μετατραπεί σε όπλο στα χέρια εγκληματιών αλλά πέραν αυτού αδυνατεί να χτίσει ένα ολοκληρωμένο μυστήριο που θα σε κρατήσει από την αρχή μέχρι το τέλος.

Ακόμα και τα πρόσωπα είναι μέσα στα κλισέ, η μονήρης αστυνομικός που δεν της αρέσουν πολύ οι κοινωνικές συναναστροφές και μόνη της προσπαθεί να λύσει το μυστήριο (κλασικό σε πολλές αστυνομικές ταινίες αλλά και γουέστερν, συνήθως με άνδρα ήρωα) και οι άνθρωποι της τέχνης ως μυστηριώδη πλάσματα που πρέπει να έχεις μια επιφύλαξη για τα πάντα. Οι δύο πρωταγωνίστριες έχουν πολύ καλή χημεία μεταξύ τους και δημιουργούν ένα ωραίο ντουέτο που όμως δεν το βοηθά το σενάριο ώστε να αναδειχθεί σε κάτι καλύτερο.

Πρώτη δημοσίευση: 13 Aug 2020, 13:07
Ενημέρωση: 20 Aug 2020, 01:56
Τίτλος:
Οι δολοφόνοι του Γκόγια (El asesino de los caprichos )
Σκηνοθεσία: 
Έτος: 
Διάρκεια: 
95
Εταιρία διανομής: 
Release: 
13 Αυγούστου 2020

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Damsel

Damsel

Θα το βρείτε: Netflix

Σύνοψη: Η γλυκιά κόρη ενός βασιλιά ετοιμάζεται για προξενιό με πλούσια φαμίλια για να...
21 hours

BOX OFFICE

Ταινία
4ημέρο
Tanweer
43250
Film Group
13175
Tanweer
12142
Tanweer
4254
Tanweer
2372
Baghead, από την Spentzos Baghead, από την Spentzos