Ο εξαφανισμένος φάκελος

Σύνοψη: Ένας προικισμένος, αλλά και κατεστραμμένος αστυνόμος, αναλαμβάνει την υπόθεση της εξαφάνισης ενός μεσοαστού έφηβου.

Άποψη: Η ταινία του ξαναεμφανιζόμενου Ερίκ Ζονκά (La Vie Rêvée Des Anges) δεν έχει ούτε πρωτότυπο σενάριο, ούτε ανατρεπτική πλοκή, ούτε πρωτόφαντους χαρακτήρες. Ακολουθεί την πεπατημένη αστυνομικών ταινιών, έτσι όπως έχουν χαραχθεί εδώ και πάνω από εβδομήντα χρόνια. Ο Αστυνόμος, Φρανσουά Βισκόντι (Βενσάν Κασέλ) είναι πιστός στο αρχέτυπο του Χολυγουντιανού μπάτσου: Μέθυσος, έκλυτος, άπλυτος (όταν τον βλέπεις, θες να λούσεις τα μαλλιά σου και να αλλάξεις πουκάμισο, ίσως και σώβρακο), με δυο λόγια, χυδαίος, αλλά με ένα αλάνθαστο χάρισμα στο να οσμίζεται την υπόθεση και να βρίσκεται στο σωστό δρόμο. Έχει πίσω του έναν διαλυμένο γάμο, με τον έφηβο γιο του να ντηλάρει ναρκωτικά, βασικά επειδή δεν τον θεωρεί επαρκή ως πατρική φιγούρα. Και έχει μείνει σε άλλες εποχές. Ακούει μουσική από τα 90’s, οδηγεί ένα Saab εικοσιπενταετίας, καπνίζει Camel (ποιος το κάνει αυτό μετά το Λύκειο στα 80’s;), πίνει πρωί-βράδυ Ballantines (καλύτερα τσίπουρο από το ψιλικατζίδικο) Αλλά, ακόμα και όταν μπουκάρει μεθυσμένος σε σπίτια για να μαζέψει στοιχεία –και να τους πιει την κάβα- το μυαλό του με έναν απρόσμενο τρόπο, δουλεύει με χίλια. Αυτός, ίσως, είναι και ο λόγος που οι προϊστάμενοι του δεν τον απολύουν.

Η ιστορία, έχει ένα παιδί του γυμνασίου που εξαφανίζεται από ένα μεσοαστικό σπίτι, με τον μπαμπά- κουβαλητή να είναι μόνιμα απών επειδή είναι ναυτικός, και την μαμά να πρέπει να κουμαντάρει την οικογένεια με τον οργισμένο και μπερδεμένο, αγνοούμενο νέο, και την κόρη που πάσχει από βαριάς μορφής σύνδρομο Ντάουν. Ένας, πραγματικά κόπανος φιλόλογος μπλέκεται στην ιστορία, ως δάσκαλος του εξαφανισμένου νέου, με τον Βισκόντι να πρέπει να τον πάρει στα σοβαρά, έστω και εάν τα στοιχεία δεν δείχνουν ότι αυτός ευθύνεται για κάτι. Το Fleuve Noir, ανήκει σε εκείνη την κατηγορία ταινιών που δεν αλλάζουν τους κανόνες στο είδος που αντιπροσωπεύουν, αλλά υπηρετούν τα στερεότυπα τους με τέτοιο πιστό τρόπο, που παρότι έχεις την αίσθηση ότι όλα τα έχεις ξαναδεί, θα ήθελες να το προτείνεις στους φίλους σου: Ο Βενσάν Κασέλ, φτιάχνει έναν άψογο χαρακτήρα. Όσοι γούσταραν το Bad Lieutenant του Έιμπελ Φεράρα, θα δουν την μετενσάρκωση του LT στον Βισκόντι. Τον ζωντόβολο καθηγητή υποδύεται ο εξαιρετικός Ρομέν Ντιουρί (Ο Χτύπος Που Έχασε Η Καρδιά Μου), ενώ μετά την άθλια μπαλαφάρα του Αυγούστου (Ερωτευμένος Με Την Γυναίκα Μου) η Σαντρίν Κιμπερλέν, ξαναποδυκνύει ότι στα κατάλληλα χέρια είναι μια επαρκέστατη ερμηνεύτρια. Τίποτε καινούριο, αλλά καλά φτιαγμένο, παιγμένο και με ένα σενάριο που ισορροπεί με τα κλισέ, τα αναμενόμενα και τις ανατροπές, με μια καλή σκηνοθεσία, ένα φλύαρο μοντάζ, αλλά εν τέλει ένα αποτέλεσμα που δε μπορούμε να σας πούμε ότι θα το θυμόσαστε για καιρό, αλλά σίγουρα θα περάσετε καλά όσο θα το βλέπετε. Μετά την πανωλεθρία του καλοκαιριού είναι, τουλάχιστον, μια αξιοπρεπής αρχή για την χειμερινή σεζόν.

Δημοσίευση: 4 Οκτ. 2018, 07:39
Τίτλος:
Ο εξαφανισμένος φάκελος (Fleuve noir)
Σκηνοθεσία: 
Έτος: 
Διάρκεια: 
113
Εταιρία διανομής: 
Release: 
4 Οκτωβρίου 2018
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Ο Άρνολντ Σβαρτσενέγκερ Πρόεδρος των ΗΠΑ στο Kung Fury

Από το 2015 υπάρχει στο YouTube η 30λεπτη ταινία "Kung Fury", ένας φόρος τιμής...
16 ώρες

The Last Black Man in San Francisco

Σύνοψη: Ο Jimmie Fails και ο Montgomery Allen είναι δύο αφροαμερικανοί φίλοι που ζουν...
16 ώρες

"Undone": Οι δημιουργοί του Bojack Horseman ξαναχτυπούν

Για το BoJack Horseman δεν χρειάζονται πλέον πολλές συστάσεις. Όσοι έχουν παρακολουθήσει το animated...
17 ώρες