Σύνοψη: Δύο φίλοι και η αδερφή του ενός αποφασίζουν να κάνουν μία ληστεία. Έχουν δει έναν άνδρα να έχει μία βαλίτσα με 1 εκατομμύριο ευρώ. Όταν θα πάνε να τον ληστέψουν, εκείνος θα ναι έτοιμος να αυτοκτονήσει, φοβούμενος κάποιες αποκαλύψεις εις βάρος του. Τότε θα μάθουν ότι ο άνθρωπος που πήγαν να ληστέψουν είναι ο γενικός γραμματέας δημοσίας τάξεως. Και αυτή είναι μόνο η αρχή μίας σειράς αναποδιών που θα συμβούν εκείνο το βράδυ.

Άποψη: Ο Γαλλογεωργιανός σκηνοθέτης Gela Babluani, επιστρέφει στον κόσμο της πρώτης του ταινίας, του «13 Tzameti» και του αγγλόφωνου ριμέικ που έκανε ο ίδιος, το «13». Μαζί και στο θρίλερ δράσης, αυτήν την φορά αρκετά διαποτισμένο με χιούμορ, στα όρια της φάρσας. Η εισαγωγή του «Money» (ή «Η Ληστεία») είναι κάπως παραπλανητική για το πώς θα εξελιχθεί η υπόθεση. Ξεκινάει με έναν αρκετά αργό τρόπο, που σε προδιαθέτει για κάτι πολύ πιο τυπικό και συνηθισμένο. Εντούτοις, μετά το πρώτο μισάωρο η ένταση ανεβαίνει, όπως και τα όσα κωμικοτραγικά συμβαίνουν. Οι τρείς πρωταγωνιστές στο ρόλων των ληστών, ο George Babluani, ο Vincent Rottiers και η Charlotte Van Bervesseles είναι πολύ καλοί ως θύτες και ταυτόχρονα θύματα άλλων, ενώ ο Louis-Do de Lencquesaing στον ρόλο του θύματος της ληστείας, αλλά ταυτόχρονα θύτη άλλων πράξεων, εύκολα κλέβει την παράσταση.

Ο τρόπος με τον οποίον μπλέκονται οι έννοιες θύτης-θύμα, και η συνεχής εναλλαγή των προσώπων, τα οποία χαρακτηρίζονται με αυτούς τους όρους, δίνει μία πιο ρεαλιστική υπόσταση στην ανθρώπινη φύση και στις πράξεις τους. Αν έπρεπε να έχει έναν εναλλακτικό τίτλο η ταινία θα ήταν «η απληστία», καθώς είναι ο μεγαλύτερος πρωταγωνιστής, είναι αυτή που οδήγησε τον γενικό γραμματέα να αποκτήσει αυτήν την βαλίτσα, αυτή οδήγησε τους τρείς τους να την κλέψουν, και αυτή θα τους καθοδηγήσει μέχρι το τέλος. Η απληστία φυσικά συνήθως τιμωρείται, και οι ήρωες θα πάρουν, ο καθένας με διαφορετικό τρόπο, το μάθημά του. Ο Babluani δείχνει απροκάλυπτα την άπληστη φύση του ανθρώπου, ικανή να υπερπηδήσει κάθε ηθικό φραγμό και κάθε λογική ένσταση. Έτσι, οι ήρωες λειτουργούν κυρίως ενστικτωδώς, μη σκεφτόμενοι σωστά τις κινήσεις τους, οδηγώντας τους πολλές φορές σε λάθη, προφανή για τους θεατές, όχι όμως και για εκείνους.

Ο σκηνοθέτης έχει απόλυτη επίγνωση του ρυθμού μίας ταινίας δράσης, και έτσι ξέρει πότε να σταματάει τις σκηνές διαλόγου, πότε να εντάσσει σκηνές δράσης, ή πιο χιουμοριστικές, με αποτέλεσμα να κρατάει αμείωτο το ενδιαφέρον του θεατή, και να βλέπεται απνευστί. Στο τέλος, ωστόσο, δεν αποφεύγει τις απλοϊκότητες, ή κάποιες σεναριακές υπερβολές, καταλήγοντας σε έναν πιο μονοδιάστατο φινάλε από αυτό που περιμένει κανείς ως λογική συνέπεια. Έχοντας ασχοληθεί και με τον αμερικάνικο κινηματογράφο, δεν αποφεύγει κάποιες «αμερικανιές», όπως τον καλό ήρωα που πρέπει να ζήσει πάση θυσία, και το κακό που πρέπει να τιμωρηθεί. Στην προκειμένη περίπτωση, η επιλογή ενός τέτοιου φινάλε μοιάζει ακόμα πιο άστοχη, βάσει των όσων έχουν προηγηθεί. Άλλωστε, καλός ήρωας δεν υπάρχει, διότι ασχέτως για ποιόν λόγο κλέβει ο καθένας, ή ποιανού ήταν η ιδέα, ο κάθε άνθρωπος είναι οι επιλογές του, και η απλοϊκή επίλυση της υπόθεσης δεν δικαιώνει τον αρχικό στόχο.

Πρώτη δημοσίευση: 31 Μαΐου 2018, 00:22
Ενημέρωση: 7 Ιουνίου 2018, 04:23
Τίτλος:
Money (Η ληστεία)
Σκηνοθεσία: 
Χώρα: 
Έτος: 
Διάρκεια: 
90
Εταιρία διανομής: 
Release: 
31 Μαϊου 2018

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Damsel

Damsel

Θα το βρείτε: Netflix

Σύνοψη: Η γλυκιά κόρη ενός βασιλιά ετοιμάζεται για προξενιό με πλούσια φαμίλια για να...
1 ημέρα

BOX OFFICE

Ταινία
4ημέρο
Tanweer
43250
Film Group
13175
Tanweer
12142
Tanweer
4254
Tanweer
2372
Baghead, από την Spentzos Baghead, από την Spentzos