The Raven

Το 1849, ένας κατά συρροήν δολοφόνος σπέρνει τον τρόμο στους δρόμους της Βαλτιμόρης. Σύντομα ο Έντγκαρ Άλαν Πόε αντιλαμβάνεται πως οι μέθοδοι του δολοφόνου είναι βγαλμένες από τις ιστορίες του.
The Raven - κριτική ταινίας

Τα 7 θανάσιμα αμαρτήματα του κόρακα

Ο θάνατος του Έντγκαρ Άλαν Πόε αποτελεί ακόμα και σήμερα αντικείμενο αντιπαράθεσης, καθώς ποτέ δε βρέθηκε κάποιο επίσημο έγγραφο που να πιστοποιεί την πραγματική αιτία θανάτου του. Αυτή η αμφιλεγόμενη αιτία στάθηκε πηγή έμπνευσης για το σκηνοθέτη του V for Vendetta, Τζέιμς ΜακΤιγκ – δυστυχώς όχι και για τους σεναριογράφους που αρκέστηκαν σε μια κλισέ εκδοχή (ένας serial killer διαπράττει εγκλήματα αντλώντας έμπνευση από τα έργα του συγγραφέα/ποιητή βάζοντας και τον ίδιο στο «παιχνίδι»).

Τα έργα του Πόε αποτέλεσαν επιρροή για άλλους συγγραφείς (βλ. Σέρλοκ Χολμς του Ντόυλ), αλλά και για τους σεναριογράφους του εν λόγω φιλμ που μετέτρεψαν τον ίδιο σε Σέρλοκ Χολμς και τις τελευταίες μέρες της ζωής του σε αστυνομικό θρίλερ που παραπέμπει σε “Se7en” εποχής. Τα επτά θανάσιμα αμαρτήματα παρουσιάζονται συμβολικά στο σύνολο της ταινίας: η οκνηρία του Captain Hamilton, η λαιμαργία που είναι βασικό χαρακτηριστικό του κόρακα, η λαγνεία στο πτώμα της πόρνης, η απληστία του εκδότη, η οργή του Φιλντς, ο φθόνος του Griswold και φυσικά η αλαζονεία που είναι η «μητέρα» όλων των αμαρτημάτων και βρίσκεται στο πρόσωπο του Poe. Το «κοράκι» μπορείς να το διακρίνεις σε όλους τους χαρακτήρες της ταινίας καθώς έκαστος «τρέφεται» από το θάνατο με διαφορετικό τρόπο: από τον εκδότη της εφημερίδας που λόγω των συνεχόμενων δολοφονιών πουλάει περισσότερα φύλλα («ο κόσμος θέλει αίμα!», τον ακούμε να λέει), μέχρι τον ίδιο τον Πόε που γράφοντας για το θάνατο εξαπλώνεται η φήμη του. Με αυτό τον τρόπο μας δείχνει ο σκηνοθέτης, πως όλοι τελικά κρύβουμε ένα «κοράκι» μέσα μας.

Θα μπορούσε να είναι ένα πολύ καλό φιλμ αλλά υπέπεσε το ίδιο σε 7 «θανάσιμα» ατοπήματα:

1) Το σενάριο δεν έχει ολοκληρωμένη συνοχή και κατ’ επέκταση η πλοκή δεν έχει καθόλου καλή ροή.

2) Οι ερμηνείες των ηθοποιών είναι υπερβολικά θεατρικές, γεμάτες στόμφο και ασύμμετρη δραματικότητα, με αποτέλεσμα να καταστρέφεται η μυστηριώδης και σκοτεινή ατμόσφαιρα που καλλιεργείται στην αρχή κάθε πλάνου.

3) Δίνεται στον ντετέκτιβ Φιλντς μεγαλύτερο από το βάρος που αρμόζει στο χαρακτήρα του – ο Λουκ Έβανς βέβαια μια χαρά το σηκώνει και «κλέβει την παράσταση» αλλά αυτό δε σώζει την ταινία.

4) Η σκηνή του χορού ανάμεσα στον Πόε και την αγαπημένη του Έμιλι (σε “slow motion”) δε συνάδει με το στυλ κινηματογράφησης της υπόλοιπης ταινίας.

5) Ενώ η ταινία είναι για το θεατή ένα παιχνίδι τύπου «βρες το δολοφόνο», δεν αφήνει κατά τη διάρκειά της κανένα στοιχείο που θα τον οδηγήσει προς κάποια κατεύθυνση, ενώ τον περιλούζει με αυτά στο τελευταίο δεκάλεπτο.

6) Το story είναι υπερβολικά απλοποιημένο. Θα μπορούσε να είναι η υπόθεση ενός επεισοδίου από τη σειρά “Criminal Minds”.

7) Σου δίνει την αίσθηση ότι πρόκειται για προχειροδουλειά. Έχει απλά κάποιες καλές στιγμές. “Only this, and nothing more”.

Ελεωνόρα Βερυκοκίδη


ΛΑΟΥΡΑ (ΒΥΡΩΝΑΣ)

Πεμ.-Τετ.: 21.20

Πρώτη δημοσίευση: 1 Ιουνίου 2012, 01:32
Ενημέρωση: 12 Ιουλίου 2012, 18:47
Τίτλος:
The Raven (Το κοράκι)
Σκηνοθεσία: 
Έτος: 
Διάρκεια: 
111
Εταιρία διανομής: 
Release: 
31 Μαϊου 2012

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Damsel

Damsel

Θα το βρείτε: Netflix

Σύνοψη: Η γλυκιά κόρη ενός βασιλιά ετοιμάζεται για προξενιό με πλούσια φαμίλια για να...
20 ώρες

BOX OFFICE

Ταινία
4ημέρο
Tanweer
43250
Film Group
13175
Tanweer
12142
Tanweer
4254
Tanweer
2372
Baghead, από την Spentzos Baghead, από την Spentzos