64ο ΦΚΘ: "Medium" - Κριτική

Δημοσίευση: 13 Νοε. 2023, 16:07
Συντάκτης:

Σύνοψη: Στο μεταίχμιο της ενηλικίωσης και έχοντας χάσει πρόσφατα τη μητέρα της, η Ελευθερία (Αγγελική Μπεβεράτου) επισκέπτεται την ετοιμόγεννη μεγάλη της αδερφή στην Αθήνα. Περιπλανώμενη στο αυγουστιάτικο καμίνι μιας άγνωστης μεγαλούπολης, γνωρίζει το ξύπνημα της σεξουαλικής επιθυμίας στο πρόσωπο του αινιγματικού Άγγελου (Νικολάκης Ζεγκίνογλου), ο οποίος την παρασύρει στον εκκεντρικό του κόσμο.

<a href="/festival-thessalonikis/festival-thessalonikis-paei-kannes/69866">Το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης πάει Κάννες</a>ΣΧΕΤΙΚΑΤο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης πάει Κάννες

Γνώμη: Η Αθήνα τον Αύγουστο είναι μια πόλη όπου δεν συμβαίνει κάτι και ταυτόχρονα όλα μπορούν να συμβούν, ειδικά όταν βρίσκεται κανείς σε μια ηλικία όπου πάμπολλες εμπειρίες και καταστάσεις είναι πρωτόγνωρες.

Η Ελευθερία, η ηρωίδα του “Μέντιουμ” της Χριστίνας Ιωακειμίδου, είναι δεκάξι και βρίσκεται να περνάει το τελευταίο καλοκαίρι πριν την αποφοίτησή της (και την “επίσημη” είσοδό της στον κόσμο των ενηλίκων) στην Αθήνα, στο πλευρό της μεγαλύτερης αδελφής της που μένει σε μια από τις εναπομείνασες μονοκατοικίες της πρωτεύουσας. Η μικρή παλεύει την ανία της, η μεγάλη το άγχος που γιγαντώνεται καθώς ετοιμάζεται να γεννήσει. Κι οι δυο, όπως και οι υπόλοιποι χαρακτήρες της ταινίας ασφυκτιούν από έναν καύσωνα που δεν λέει να υποχωρήσει. Μέχρι που στη ζωή της Ελευθερίας εμφανίζεται ο Άγγελος και της μαθαίνει ότι υπάρχει κάτι ακόμα πιο καυτό κι από αθηναϊκό πεζοδρόμιο στους 40 βαθμούς: η κάψα του πρώτου έρωτα.

Κι αν όλα αυτά ακούγονται γνώριμα, τότε είναι μεγάλο κατόρθωμα της Χριστίνας Ιωακειμίδου ότι το “Μέντιουμ” καταφέρνει να παρασύρει τον θεατή στο ταξίδι ενηλικίωσης και τη σεξουαλική αφύπνιση της Ελευθερίας, κάνοντας σκηνικά και καταστάσεις (όπως ένα βραδινό μπάνιο ή μια περιπλάνηση στους νυχτερινούς, σχεδόν άδειους δρόμους του κέντρου) να φαίνονται πρωτόγνωρα και μαγικά.

Ο τρόπος που κινηματογραφεί την ηρωίδα της και τους γύρω της είναι γεμάτος τόση τρυφερότητα, η προσοχή της στις μικρολεπτομέρειες που φωτίζουν την ψυχοσύνθεσή τους τόσο μελετημένη που κάνουν τα όσα οικεία βλέπουμε να φαντάζουν σχεδόν μεγαλειώδη. Και πώς άλλωστε να μην είναι, όταν η Ελευθερία τα βιώνει όλα για πρώτη φορά με την ένταση που αρμόζει στο νεαρό της ηλικίας της;

 Εδώ, τη μισή δουλειά την κάνουν τα πελώρια μάτια της Αγγελικής Μπεβεράτου, που τα φανερώνουν όλα και συνάμα τίποτα, σε μια ερμηνεία-θρίαμβο της απλότητας, της φυσικότητας και της ικανής σκηνοθετικής καθοδήγησης. Μαζί με τον Νικολάκη Ζεγκίνογλου (“Milky Way”) στον ρόλο του Άγγελου, ο οποίος επιδεικνύει για άλλη μια φορά εδώ ότι είναι μία από τις πιο ενδιαφέρουσες περιπτώσεις νέων Ελλήνων ηθοποιών, συνθέτουν μαζί ένα καταδικασμένο εκ προοιμίου καλοκαιρινό ρομάντζο, που ξέρεις ότι και στους δύο θα μείνει αξέχαστο.

Και η Χριστίνα Ιωακειμίδου φτιάχνει ένα χαμηλόφωνο διαμάντι του οποίου η λάμψη καλά κρατεί ακόμα κι αφού πέσουν οι τίτλοι τέλους.

To ΜΟVE IT καλύπτει το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης για 13η χρονιά και σας μεταφέρει όσα αξίζουν να διαβάσετε στο ειδικά διαμορφωμένο section του online περιοδικού μας. 

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Suncoast

Suncoast

Θα το βρείτε: Disney+

Σύνοψη: Η 17χρονη Ντόρις έχει αφιερώσει σημαντικό μέρος της παιδικής κι εφηβικής της ηλικίας...
22 ώρες
strangers, από την Spentzos strangers, από την Spentzos