Τα Film Offices και οι διεθνείς κινηματογραφικές παραγωγές στην Ελλάδα

Δημοσίευση: 26 Οκτ. 2019, 11:33
Συντάκτης:

H κινηματογραφική εκμετάλλευση του πλουσιότατου φυσικού πλούτου της Ελλάδας αποτελεί ένα στοίχημα που θα έπρεπε ήδη να έχει πληρωθεί. 

<a href="/news/h-athina-polos-elxis-gia-xenes-paragoges/59837">"H Aθήνα πόλος έλξης για ξένες παραγωγές"</a>ΣΧΕΤΙΚΑ"H Aθήνα πόλος έλξης για ξένες παραγωγές"

Οι εξαγγελίες δεν λείπουν, διαβάστε εδώ και εδώ για την προσπάθεια δημιουργίας Film Office στην Αττική αλλά και σε άλλες επαρχιακές πόλεις (όπως στην Λαμία όπου γυρίστηκε η επερχόμενη ταινία του Γιάννη Οικονομίδη, "H μπαλάντα της τρύπιας καρδιάς". To ζητούμενο είναι να περάσουμε και στις υλοποιήσεις. 

Χθες, οι εξαγγελίες συνχίστηκαν και πλέον, υπάρχει και σύνθημα: «Ελλάδα, ο ιδανικός προορισμός για το επόμενο έργο», με σκοπό την προσέλκυση ξένων κινηματογραφικών παραγωγών, όπως τονίστηκε στην ενημερωτική συνάντηση του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης και του ΕΚΟΜΕ με εκπροσώπους από τις Περιφέρειες και τους δήμους Αθηναίων και Θεσσαλονίκης για την δημιουργία Film Offices.

«Πιστεύουμε ότι η βιομηχανία των οπτικοακουστικών μέσων είναι ένα φυσικό πλεονέκτημα για τη χώρα μας και είναι ένα πλεονέκτημα που πράγματι αργήσαμε να εκμεταλλευτούμε στον βαθμό που θα έπρεπε», τόνισε ο αρμόδιος υπουργός, Κυριάκος Πιερρακάκης, ο οποίος εξηγώντας, πρόσθεσε: «Εάν έπρεπε να κάνω μία αναλογία πληροφορικής, θα λέγαμε ότι σε αυτόν τον τομέα η χώρα έχει το hardware, αλλά δεν είχε το software. Δηλαδή, έχει τη φυσική υποδομή, έχει τον πλούτο -η Ελλάδα είναι ένα φυσικό στούντιο- αλλά δεν είχαμε τα σωστά κίνητρα, δεν είχαμε τους σωστούς μηχανισμούς για να μπορέσουμε να προσελκύσουμε τις ξένες παραγωγές εδώ. Σας διαβεβαιώνω ότι επειδή έχει τύχει το τελευταίο διάστημα να μιλήσω κι εγώ με παραγωγούς, τόσο από τις ΗΠΑ όσο και από άλλες χώρες, το ενδιαφέρον για την Ελλάδα είναι πάρα πολύ μεγάλο. Τα Film Offices είναι ένα βήμα επίσης προς τη σωστή κατεύθυνση, αλλά θα πρέπει να εμπλουτιστούν και να πάρουν περισσότερες αρμοδιότητες επάνω τους».

Επισήμανε, δε, ότι «το cash rebate είναι ένα βήμα επίσης προς τη σωστή κατεύθυνση», υπογραμμίζοντας ότι «θέλουμε να δούμε πώς θα γίνουμε ακόμη πιο ανταγωνιστικοί ως προς το cash rebate, τόσο περιφερειακά όσο και διεθνώς» και ότι «η ίδια διαδικασία της απλοποίησης για έχουμε μια παραγωγή στην Ελλάδα, είναι κάτι με το οποίο θα ασχοληθούμε πάρα πολύ το επόμενο διάστημα».

Από την πλευρά του, ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος ΕΚΟΜΕ, Πάνος Κουάνης, είπε χαρακτηριστικά ότι για να δημιουργηθεί ένα ευρύτερο, κατάλληλο οπτικοακουστικό οικοσύστημα, πρέπει να στηριχτεί σε τρεις άξονες: τις επενδύσεις (χρηματοδοτικά κίνητρα με το cash rebate και τη φοροαπαλλαγή κατά 30%), την ψηφιοποίηση και την εκπαίδευση.

Μίλησε επίσης για «κινηματογραφικό τουρισμό που μπορεί να αναπτύξει η Ελλάδα», καθώς τα οπτικοακουστικά μέσα «ενισχύουν το brand name της χώρας μας», ενώ παρουσίασε το μέχρι στιγμής έργο του ΕΚΟΜΕ, το οποίο έχει εγκριθεί: Προχωράνε 62 έργα σε 100 τοποθεσίες, εκ των οποίων οι 30 αποτελούν εγχώριες και οι 32 διεθνείς παραγωγές (ευρωπαϊκές, διασυνοριακές, συμπαραγωγές με Ελλάδα, ασιατική) με ενδεικτικές χώρες προέλευσης τις: ΗΠΑ, Κορέα, Ισραήλ, Βρετανία, Γαλλία, Ιταλία, Γερμανία, Ισπανία, Ολλανδία, Βέλγιο, Φιλανδία, ενώ 23 αφορούν τηλεοπτικές σειρές (εγχώριες και διεθνείς) 1 ντοκιμαντέρ, 1 animation και 36 ταινίες μεγάλου μήκους.

Όπως υπογράμμισε, η συνολική επένδυση στη χώρα μας για την παραγωγή των έργων ανέρχεται στα περίπου 58 εκατομμύρια ευρώ, ενώ η δημόσια δαπάνη (επιστροφή cash rebate), όπως προβλέπεται από τις διατάξεις του νόμου, ανέρχεται στα περίπου 19 εκατομμύρια ευρώ.

Όσον αφορά τις θέσεις απασχόλησης, ανέφερε ότι δημιουργούνται περίπου 15.000 θέσεις, ενώ συγκεκριμένα για το έργο των γραφείο αυτών, τόνισε τα εξής: «Ένα Film Office αναδεικνύει την περιοχή ως τόπο υλοποίησης μιας κινηματογραφικής παραγωγή, διευκολύνει την παραγωγή σε θέματα αδειοδοτήσεων, ανταποκρίνεται άμεσα στα αιτήματα της παραγωγής, ενώ παρέχει πληροφόρηση για επαγγελματικούς χώρους ή για οτιδήποτε χρειαστεί μια παραγωγή. Στόχος είναι να δημιουργηθούν 15 Film Offices στις 13 Περιφέρειες της χώρας και στους δύο δήμους, δηλαδή, στον δήμο Αθηναίων και στον δήμο Θεσσαλονίκης. Το ΕΚΟΜΕ θα χρηματοδοτήσει με 5 εκατομμύρια ευρώ όλο το έργο, το οποίο θα πρέπει να έχει ολοκληρωθεί μέχρι το 2020».

Βέβαια, δεν είναι όλα ρόδινα, καθώς σύμφωνα με τα αποτελέσματα μελέτης της εταιρείας «Διαδικασία» (που έχει αναλάβει το έργο τεχνικής και επιστημονικής υποστήριξης για την λειτουργία των film offices), εντοπίζονται τεράστια γραφειοκρατικά εμπόδια. Το πιο «καυτό» κομμάτι είναι η αδειοδότηση, είτε πρόκειται για μνημεία, για Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, αεροδρόμια, περιοχές Natura, είτε για χρήση τίτλων της ΕΛ.ΑΣ, κοινόχρηστους χώρους δήμων, χώρους της ΣΤΑΣΥ, καθώς τα περισσότερα νομοθετήματα που χρησιμοποιούνται σήμερα δεν αφορούν οπτικοακουστικές παραγωγές…

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

The book of Clarence

The book of Clarence

Θα το βρείτε: Cosmote TV

Σύνοψη: Κατά τη διάρκεια της επί γης παρουσίας του Ιησού, ο παραβατικός δίδυμος αδερφός...
2 ημέρες

BOX OFFICE

Ταινία
4ημέρο
Tanweer
6147
Tanweer
5776
Tanweer
2347
Tanweer
1754
breathe, από την Spentzos breathe, από την Spentzos