Σύνοψη: Ο Βασιλιάς Ληρ (Άντονι Χόπκινς) είναι ένας στρατιωτικός δικτάτορας στη σημερινή Αγγλία. Περνώντας στην 8η δεκαετία της ζωής του, αποφασίζει να μοιράσει το βασίλειό του στις τρεις κόρες του. Όταν η μικρότερη, Κορντίλια (Φλόρενς Πίου), αρνείται να κολακέψει τον ναρκισσισμό του, σε αντίθεση με τις αδερφές της, ο Ληρ την αποκηρύσσει και την στέλνει στη Γαλλία. Από εκεί και πέρα, παραδίδεται σταδιακά στην άνοια, χάνοντας την εξουσία του και ερχόμενος αντιμέτωπος με τις μηχανορραφίες των δυο αδερφών, που δεν δείχνουν πλέον κανένα σεβασμό ή έλεος στον πατέρα τους.

Άποψη: Οι κινηματογραφικές και οι τηλεοπτικές μεταφορές των έργων του Σαίξπηρ είναι αυτό που οι Άγγλοι αποκαλούν mixed bag, κάτι το οποίο είναι αναμενόμενο καθώς η δομή, η θεματολογία, η γλώσσα και η φύση των ερμηνειών που απαιτούν αναδεικνύονται καλύτερα σε θεατρικές σκηνές.

Παρόλα αυτά, τα στούντιο της Amazon επένδυσαν σε μια νέα τηλεοπτική μεταφορά της καλύτερης ίσως τραγωδίας του σπουδαιότερου θεατρικού συγγραφέα όλων των εποχών, έχοντας στη διάθεσή τους ένα αστεράτο καστ κι έναν σκηνοθέτη με όραμα και έλεγχο του πολύτιμου υλικού του.

Πατώντας πάνω στη διαχρονικότητα των σαιξπηρικών κειμένων, ο Ρίτσαρντ Έιρ («Σημειώσεις για ένα σκάνδαλο», «Νόμος περί τέκνων») παραδίδει μια εκμοντερνισμένη εκδοχή της δυστυχίας ενός αποπροσανατολισμένου μονάρχη, που – ευτυχώς – δεν μοιάζει σε τίποτα με κάτι που θα μπορούσε να χαρακτηριστεί ως «τηλεοπτικό προϊόν».

Μεταμορφώνοντας τον Ληρ στον αρχηγό μιας στρατιωτικής δικτατορίας στο Λονδίνο του σήμερα, οι παραλληλισμοί με προσωπικότητες που δρουν αυτή τη στιγμή στον πλανήτη (εχμ, Κιμ Γιονγκ Ουν με αρκετό από τον ναρκισισμό του Ντόναλντ Τραμπ) είναι αναπόφευκτοι, αλλά αποτελεσματικοί. Χωρίς να πειράξει τη γλώσσα του κειμένου, καταφέρνει να συνοψίσει σε ένα δίωρο, μια ιστορία γεμάτη απαισιοδοξία, πατρική αλαζονεία, αμαρτίες γονέων και τέκνων, πισώπλατα μαχαιρώματα και τυφλό πάθος για εξουσία.

Με τον Χόπκινς στο τιμόνι, το όλο εγχείρημα αποκτά εξαρχής την ερμηνευτική δυναμική που απαιτεί, και συνεπικουρείται από τη δουλειά άλλων διακεκριμένων Άγγλων ηθοποιών, με καλύτερους τον Τζιμ Μπρόουντμπεντ στον κομβικό ρόλο του Κόμη του Γκλόστερ, ενώ η τριάδα των θυγατέρων του Ληρ δύσκολα θα μπορούσε να είναι καλύτερη: η Έμμα Τόμσον σε μεγάλα κέφια, η Έμιλυ Γουάτσον να στάζει δηλητήριο και η Φλόρενς Πίου, αποκάλυψη του περσινού «Lady Macbeth», να αποδεικνύει την ερμηνευτική της αξία, δίπλα στα ιερά τέρατα.

Για τον Χόπκινις, τα πολλά λόγια είναι περιττά… Όπως και ο Ίαν Μακ Κέλλεν, που έχει ζωντανέψει τον Ληρ στο σανίδι αλλά και στην τηλεοπτική μεταφορά της επιτυχημένης αυτής παράστασης, έτσι και αυτός κατέχει την ουσία του σαιξπηρικού δράματος και είναι συγκλονιστικός , ειδικά από τη στιγμή που ο Ληρ αρχίζει να χάνει τα λογικά του και περιφέρεται πλέον ως άστεγος στους δρόμους του Λονδίνου.

Το «King Lear» είναι ένα κερδισμένο στοίχημα για την Amazon και μια καλή ευκαιρία να συστηθεί ένας από τους τραγικότερους ήρωες του σαιξπηρικού σύμπαντος στο τηλεοπτικό κοινό, χωρίς καμία από τις εκπτώσεις του μέσου.  

Πρώτη δημοσίευση: 31 Οκτ. 2018, 04:16
Ενημέρωση: 15 Μαΐου 2019, 14:18
Συντάκτης: 
Τίτλος:
King Lear (King Lear)
Είδος: 
Σκηνοθεσία: 
Έτος: 
Διάρκεια: 
115
Εταιρία διανομής: 

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

imaginary, από την Spentzos imaginary, από την Spentzos