"Raised by wolves" season 1: Sci-fi αθεϊσμός (και εθισμός)

"Raised by wolves" season 1: Sci-fi αθεϊσμός (και εθισμός)
Δημοσίευση: 7 Σεπτεμβρίου 2020, 15:02
Συντάκτης:

Το "Raised by wolves" του ΗΒΟ ΜΑΧ ξεκίνησε με τα 3 πρώτα επεισόδια και άφησε πολλές υποσχέσεις για το μέλλον, καταφέρνοντας να συνδυάσει με φινέτσα το sci-fi, με το δράμα (και δη το θρησκευτικό ζήτημα/δίλημμα πίστης ή αθεϊσμού).

ΣΧΕΤΙΚΑΡίντλεϊ Σκοτ σκηνοθετεί Αλ Πατσίνο, Ρόμπερτ Ντε Νίρο και... Lady Gaga!

Την σειρά τρέχει ο Άαρον Γκουζικόφσκι (υπεύθυνος για το τηλεοπτικό Red Road που δεν έχω δει και σεναριογράφος των Prisoners, Contraband και του πρόσφατου remake στον Πεταλούδα), με τον Ρίντλεϊ Σκοτ στην θέση του παραγωγού, αλλά και του σκηνοθέτη των δύο πρώτων επεισοδίων. 

Η ανθρωπότητα κοντεύει να εξαλειφθεί από συνεχόμενους θρησκευτικούς πόλεμους. Δύο ανθρωποειδή -Mother και Father- αναλαμβάνουν να μεγαλώσουν μικρά παιδιά σε έναν μυστηριώδη παρθένο πλανήτη (πρόκειται για τον Κeppler 22B, του οποίου την ύπαρξη έχει αποδεχθεί εδώ και καιρό η επιστημονική κοινότητα, με θεωρητικά παρόμοια σύσταση με αυτή της Γης) και διαπιστώνουν ότι δεν όσο εύκολο το υπολόγιζαν. Να αναθρέψουν δηλαδή έναν ανθρώπινο πληθυσμό στις πολύ δύσκολες συνθήκες του νέου πλανήτη, με βασική προϋπόθεση τα ανθρώπινα όντα να μεγαλώσουν με αθεϊστικές αντιλήψεις, υπονοώντας ότι η αιτία καταστροφής της Γης και των ανθρώπων είναι οι θρησκευτικές διαμάχες που οδήγησαν στον καταστροφικό πόλεμο.

Οι νικητές αυτού του πολέμου (όσοι απέμειναν τέλος πάντων) είναι οι Μιθραϊστές (θρησκεία που προκύπτει από την περσική θεότητα του Μίθρα που υπήρξε επίσης διαδεδομένη και στην Ρωμαϊκή Αυτοκρατορία), οι οποίοι προσπαθούν επίσης να εποικίσουν τον Keppler 22B και αντιμάχονται τα αθεϊστικά ανδροειδή, θεωρώντας ότι είναι ανήθικο να μεγαλώνουν ανθρώπινα παιδιά.

Το στυλ, η χρήση των εφέ και η καλλιτεχνική διεύθυνση του Ρίντλεϊ Σκοτ είναι αναμενόμενα υψηλότατου επιπέδου και ιδιαίτερα εντυπωσιακά, με την Δανέζα ηθοποιό Αμάντα Κόλιν να αποτελεί μια πραγματική ανακάλυψη του Σκοτ και να δεσπόζει στον ρόλο τους πανίσχυρου ανδροειδούς «Μητέρα», μια μίξη του David/Μάικλ Φασμπέντερ (σε Prometheus & Alien Covenant) και Machine-Person από το Metropolis του Φριτζ Λανγκ.

Αντίθετα είναι μετριότατος ο Τράβις Φίμελ που δεν μπορεί να ξεφύγει από την περσόνα του Ράγκναρ στο Vikings και προκύπτει σχεδόν αστείος τουλάχιστον στα 3 πρώτα επεισόδια.

Σκηνές έξαρσης βίας με οπτικό μεγαλείο, σκηνές δράματος που δεν στέκονται σε αντίστοιχο επίπεδο και αρκετά ερωτήματα που μένει να απαντηθούν: Ποια είναι τα όρια της τεχνητής νοημοσύνης και οι διαφορές της από τα ανθρώπινα όντα; Ποιο είναι το επόμενο στάδιο της εξέλιξης; Ποιος ο ρόλος της θρησκείας στην ομαδοποίηση και την κοινωνικοποίηση; Μπορεί να κατοικηθεί ο νέος πλανήτης και ποιοι οι κίνδυνοί του; Τι απέγινε τελικά στη Γη; Θα υπάρξουν και άλλοι δυνατοί βασικοί χαρακτήρες;

Οι απαντήσεις κάθε Παρασκευή, λίγες μόλις ώρες μετά την Αμερική, στο Vodafone TV.

 

 

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

BOX OFFICE

Ταινία
4ημέρο
Tanweer
4808
Spentzos
2360
Rosebud.21
2000
Feelgood
1980