Πως ο Ντέιβιντ Λιντς αποτέλεσε έμπνευση για το Russian Doll

Δημοσίευση: 21 Ιουνίου 2022, 15:14
Συντάκτης:

Στη δεύτερη σεζόν του “Russian Doll”, η Νάντια (Νατάσα Λιόν) μπλέκεται πάλι σε ένα παιχνίδι του χωροχρόνου: αυτή τη φορά, δεν πεθαίνει διαρκώς, αλλά ταξιδεύει πίσω στα ‘80s, μέσω ενός βαγονιού του μετρό της Νέας Υόρκης. Βλέποντας παραξενεμένη δύο αφίσες, μία για το μιούζικαλ “Cats” και μία για την ταινία «Η Εκλογή της Σόφι», η Νάντια κοιτάει την εφημερίδα ενός συνεπιβάτη και συνειδητοποιεί ότι βρίσκεται στο 1982!

<a href="/nea/netflix-eipe-ohi-ston-nteivint-lints/69723">Το Netflix είπε όχι στον Ντέιβιντ Λιντς</a>ΣΧΕΤΙΚΑΤο Netflix είπε όχι στον Ντέιβιντ Λιντς

Και τα κουλά δεν σταματούν εδώ, καθώς η Νάντια δεν έχει μόνο ταξιδέψει στο παρελθόν, έχει ταυτόχρονα μπει και στο σώμα της μητέρας της, Νόρα (Κλόι Σεβινί), η οποία είναι μάλιστα έγκυος στην Νάντια!

Για να είναι πειστική η απεικόνιση της δεκαετίας, τα σκηνογραφικά ηνία δόθηκαν στην Ντάιαν Λέντερμαν, η οποία έχει δημιουργήσει τα σκηνικά για μερικές από τις καλύτερες σειρές της τελευταίας δεκαετίας (“The Americans”, “The Leftovers”). Και από πού άντλησε την έμπνευσή της; Από μια εμβληματική κινηματογραφική ταινία των ‘80s, το αξεπέραστο “Μπλε Βελούδο” (1986) του Ντέιβιντ Λιντς.

«Η αισθητική της δεύτερης σεζόν έχει επιρροές από πολλές ταινίες και σκηνοθέτες των ‘70s και των ‘80s, και ο Ντέιβιντ Λιντς είναι ένας από τους σημαντικότερους ανάμεσά τους», δήλωσε η Λέντερμαν. «Ενώ έψαχνα για έμπνευση, έτυχε να ξαναδώ το “Μπλε Βελούδο”. Το διαμέρισμα σε αυτή την ταινία (σημ. αναφέρεται στο διαμέρισμα του χαρακτήρα που ερμηνεύει η Ιζαμπέλα Ροσελίνι) είναι ένα χαρακτηριστικό ‘80s διαμέρισμα, χωρίς να είναι υπερβολικά κιτς, κι είναι ένα ιδανικό σημείο αναφοράς για το στυλ της εποχής».

Η Λέντερμαν ερωτεύτηκε τα σκοτεινά, πλούσια χρώματα και βρήκε ένα βαθύ πράσινο, σχεδόν μαύρο, για τις πόρτες και τις διακοσμητικές γραμμές του διαμερίσματος της μητέρας της Νάντια.

«Προσθέσαμε και ορισμένα εξωφρενικά διακοσμητικά στοιχεία της εποχής, όπως το γλυπτό του λευκού δελφινιού, το μαύρο βερνικωμένο τραπεζάκι σαλονιού με τη γυάλινη επιφάνεια και τον μπρούτζινο ανεμιστήρα πάνω από το κρεβάτι, για να δείξουμε ότι η Νόρα ξοδεύει χρήματα αφειδώς».

Το σπίτι της Νόρα είναι γεμάτο από πράγματα, αλλά η Λέντερμαν ήθελε να το διανθίσει με περίεργα αντικείμενα που να αντιπροσωπεύουν την ασταθή συμπεριφορά του χαρακτήρα και τη δυσκολία του να είναι κανείς τόσο ονειροπόλος. «Αυτό το διαμέρισμα αντιπροσώπευε την πιθανότητα μιας καλύτερης ζωής για τη Νόρα, μιας ζωής μακριά από την επιρροή της μητέρας της. Βέβαια, η ειρωνία εδώ είναι ότι η μητέρα της ήταν αυτή που πλήρωνε τους λογαριασμούς».

Το αγαπημένο σκηνικό που σχεδίασε η Λέντερμαν ήταν το μπάνιο του διαμερίσματος, με τα ροζ και μαύρα πλακάκια. Και στην κομβική σκηνή του πρώτου επεισοδίου της σεζόν, όταν η Νάντια συνειδητοποιεί ότι βρίσκεται στο σώμα της Νόρα, η Λέντερμαν βρήκε έναν τρόπο για να στήσει τη σκηνή, ώστε να μην χρειαστεί να βασιστούν στη χρήση οπτικών εφέ:

«Φτιάξαμε δύο πανομοιότυπα σκηνικά, με μία τρύπα στο σημείο όπου κανονικά θα ήταν ο καθρέφτης. Κάθε στοιχείο του σκηνικού είχε ένα ακριβές αντίγραφο στο δεύτερο σκηνικό. Ακόμα και η αφίσα που υπάρχει στο μπάνιο τυπώθηκε με τρόπο ώστε να φαίνεται σωστά στο σκηνικό που αποτελεί ουσιαστικά την εικόνα που βλέπει η Νάντια στον καθρέφτη. Έτσι, όταν η Νάντια κοιτάζει στον καθρέφτη και βλέπει τη μητέρα της, η Νατάσα Λιόν στεκόταν στο ένα σκηνικό και η Κλόι Σεβινί στο άλλο. Και για τις σκηνές που η Νάντια έβλεπε στον καθρέφτη τον εαυτό της, απλά τοποθετούσαμε έναν καθρέφτη πάνω στην τρύπα που υπήρχε ανάμεσα στα δύο σκηνικά. Ήταν ένα ωραίο τρικ αυτό και πέρασα πολύ καλά σχεδιάζοντάς το».

 

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

BOX OFFICE

Ταινία
4ημέρο
Tanweer
9427
Tanweer
6786
Feelgood
3008
LATE NIGHT WITH THE DEVIL, από την Spentzos LATE NIGHT WITH THE DEVIL, από την Spentzos