Σύνοψη: Η Κλερ φτάνει στο Βερολίνο σκοπεύοντας να ζήσει και να φωτογραφίσει ενδιαφέρουσες στιγμές μέχρι που συναντά τον Άντι. Η χημεία μεταξύ τους θα είναι άμεση και δεν θα αργήσουν να καταλήξουν στο σπίτι του για το βράδυ, μόνο που το επόμενο πρωί η Κλερ δεν θα μπορέσει να φύγει.

Άποψη: Δανεισμένο από το ψυχολογικό «Σύνδρομο της Στοκχόλμης» η πιο πρόσφατη δουλειά της Κέιτ Σόρτλαντ (Somersault, Lore) μας βάζει σε άβολη θέση χωρίς να χάνει χρόνο χάρη στο ιδιαίτερο σκηνοθετικό της ρυθμό, που περνάει εύκολα το μήνυμα της δυσοίωνης κατάστασης που θα πρέπει να αναμένουμε και όντως λαμβάνουμε στο τέλος με κομμένη την ανάσα.

Μπορεί από το περσινό Sundance να έφυγε χωρίς να έχει αποσπάσει βραβείο, οι εντυπώσεις όμως που άφησε δικαίωσαν τόσο την σκηνοθέτιδα όσο και το πρωταγωνιστικό δίδυμο Τερέζα Πάλμερ (Lights out, Warm bodies, Hacksaw Ridge) και Μαξ Ρίμελτ (The wave, Sense8) οι οποίοι μετά από χρονοβόρες πρόβες απέδωσαν ένα κλίμα τεταμένο και ψυχολογικά αφόρητο, ακριβώς όπως θα άρμοζε ανάμεσα σε έναν άντρα με προφανή ψυχιατρικά θέματα και σε μία κοπέλα φοβισμένη για την ζωή της. Οι τρεις τους δεν άφησαν στιγμή ανεκμετάλλευτη για να προσδώσουν ένταση  και έναν αέρα κλειστοφοβίας στο αμπαρωμένο διαμέρισμα του Άντι όπου η εξαχρείωση δεν έρχεται μετά από σκληρά βασανιστήρια όπως πιστεύαμε αρχικά αλλά από την συναισθηματική φθορά της ετοιμότητας για εξαιρετικά κακό.

Αυτό που φαίνεται στα πρώτα λεπτά σαν indie παραγωγή, με τρεμάμενα πλάνα, hipster στοιχεία και μία δόση ρομαντισμού έρχεται να μετατραπεί σε ένα ψυχολογικό θρίλερ που εστιάζει στην Κλερ με ουσιώδη κοντινά όσο αυτή χάνει τον εαυτό της μέσα στην παράνοια του Άντι.

Προφανώς, τα εύσημα για αυτήν την μετάβαση θα πρέπει να πάνε και στον σεναριογράφο Σον Γκραντ, ο οποίος έχει κάνει μια αριστοτεχνική διασκευή στο βιβλίο της Μέλανι Τζάστεν, μετρημένη χωρίς κενά και υπερβολές που συναντάμε συνήθως σε ταινίες τέτοιου είδους όσον αφορά πρακτικά θέματα που τις περισσότερες φορές «χτυπάνε» άσχημα στο μάτι του θεατή.

Η αγωνία είναι εγγυημένη και θα νιώσετε έντονα τον εκνευρισμό που υφίσταται και η ηρωίδα. Αυτό όμως που πραγματικά πετυχαίνει καλύτερα το Berlin Syndrome είναι το πώς θα σας βάζει διαρκώς στην θέση της Κλερ για να αναλογιστείτε τον τρόπο που θα αντιδρούσατε εσείς σε μία ανάλογη κατάσταση, έχοντας για άμυνα μόνο τα ένστικτά σας. Αξίζει μία θέση στην watchlist σας

Πρώτη δημοσίευση: 22 Απριλίου 2018, 16:08
Ενημέρωση: 4 Ιαν. 2019, 18:43
Συντάκτης: 
Τίτλος:
Berlin Syndrome (Το σύνδρομο του Βερολίνου)
Σκηνοθεσία: 
Έτος: 
Διάρκεια: 
116
Εταιρία διανομής: 

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Damsel

Damsel

Θα το βρείτε: Netflix

Σύνοψη: Η γλυκιά κόρη ενός βασιλιά ετοιμάζεται για προξενιό με πλούσια φαμίλια για να...
21 ώρες

BOX OFFICE

Ταινία
4ημέρο
Tanweer
43250
Film Group
13175
Tanweer
12142
Tanweer
4254
Tanweer
2372
Baghead, από την Spentzos Baghead, από την Spentzos