Sauve qui peut (la vie)

Μια εξέταση των σεξουαλικών σχέσεων με τρεις πρωταγωνιστές που αλληλεπιδρούν σε διαφορετικούς συνδυασμούς.

του Μιχάλη Κωνσταντέλλη

Ο Γκοντάρ στην πρώτη ταινία της τρίτης φάσης της καριέρας του, μετά τα πειραματικά πολιτικά φιλμ της δεκαετίας του 1970, προκύπτει φρέσκος, ανανεωμένος με μια κυνική αίσθηση του χιούμορ. Εδώ και σε ταινία που αποτελεί text φεμινιστικής κινηματογραφικής κριτικής στις καλές σχολές σινεμά, καταπιάνεται με το θέμα της πορνείας (στις ευρύτερες διαστάσεις του) καθώς εξερευνά τη φύση των σεξουαλικών σχέσεων.

Γκοντάρ και σεξ λοιπόν σε μια ταινία που όπως κανείς θα περίμενε από το Γάλλο auteur είναι τολμηρή. Οι περιπλεκόμενες ιστορίες των τριών βασικών χαρακτήρων αποτελούν τον πυρήνα γύρω από τον οποίο περιστρέφονται τα συναισθηματικά ζητήματα που θίγει ο σκηνοθέτης αλλά και τη βιτρίνα που μόλις και καλύπτει την ανάγκη του για μια κριτική στη συνέχεια της επαναστατικής γενιάς του 1960 (της οποίας υπήρξε προεξέχον μέλος) και που μερικά χρόνια αργότερα έχει καταληφθεί από καταναλωτική μανία, ομφαλοσκόπηση και ενοχή. Έτσι δικαιολογείται και ο αγγλικός τίτλος του φιλμ “Everyman for Himself” (Ο Σώζων εαυτόν σωθήτω στη χώρα μας) μιας και το φιλμ ακριβώς ασχολείται με την ψυχολογία της σεξουαλικότητας στο σύγχρονο κόσμο και τις εμμονές των χαρακτήρων από τις οποίες αδυνατούν να ξεφύγουν.

Κομμένο και φωτογραφημένο με πρωτοτυπία που δείχνει ενθουσιασμό για ένα δημιουργό στα 50 του, το φιλμ δε δίνει απαντήσεις, δε συνιστά καταληκτικές θεωρίες, αλλά όπως σε πολλά φιλμ του Γκοντάρ αφήνει το θεατή να εξάγει τα δικά του συμπεράσματα μέσα από τις θολές εικόνες που ωστόσο φανερώνουν μια μεγάλη αλήθεια για τον κυνισμό της ζωής και τη ματαιότητα της αναζήτησης ενός ανώτερου νοήματός της...

Δημοσίευση: 28 Ιουνίου 2013, 14:45
Τίτλος:
Sauve qui peut (la vie) (Ο Σώζων Εαυτόν Σωθήτω )
Σκηνοθεσία: 
Έτος: 
Διάρκεια: 
87
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ