Θεσσαλονίκη 2020: "All the pretty little horses" - Κριτική

φεστιβαλ θεσσαλονικης 2020
Δημοσίευση: 16 Νοε. 2020, 02:05
Συντάκτης:

Σύνοψη: Μετά από μια απότομη αλλαγή στη ζωή τους, η Αλίκη και ο Πέτρος βρίσκουν πρόσκαιρο καταφύγιο σε μια μικρή παραθαλάσσια επαρχιακή πόλη μαζί με τον μικρό τους γιο, τον Παναγιώτη. Και οι δύο έχουν βρει προσωρινές δουλειές, μέρος ενός ευρύτερου σχεδίου να επιστρέψουν γρήγορα και μόνιμα στην Αθήνα. Η Αλίκη όμως αρχίζει να συνειδητοποιεί ότι το σχέδιο τους δεν λειτουργεί ή, ακόμα χειρότερα, ότι μπορεί να μην υπάρχει. Ο Πέτρος αντιλαμβάνεται τη συναισθηματική απομάκρυνσή της ως μια σιωπηρή αποδοκιμασία για αυτά που δεν μπορεί να προσφέρει. Η απόσταση ανάμεσά τους μεγαλώνει επικίνδυνα κι οι δυο τους κινδυνεύουν να παγιδευτούν σε έναν ιστό από ψέματα που οι ίδιοι έφτιαξαν.

ΣΧΕΤΙΚΑΧρήστος Νίκου: "Είμαστε οι αναμνήσεις μας"

Άποψη: Επτά χρόνια πέρασαν από την προηγούμενη ταινία του Μιχάλη Κωνσταντάτου, το Luton (2013), που ήταν και το σκηνοθετικό του ντεμπούτο σε ταινίες μεγάλου μήκους. Επιστρέφει λοιπόν με τα Μικρά όμορφα άλογα στο διεθνές φεστιβάλ Θεσσαλονίκης μένοντας πιστός στην ίδια θεματική, την οικογένεια. Σίγουρα πρόκειται για μια πιο ολοκληρωμένη και γραμμική αφηγηματικά ιστορία σε σχέση με το αφαιρετικό και ιδιόρρυθμο Luton, παιδί του Greek weird wave.

Τα μικρά όμορφα άλογα ξεφεύγουν από αυτά τα στεγανά και διηγούνται με ρεαλισμό την ιστορία ενός ζευγαριού που επιδιώκει να επιστρέψει στην Αθήνα, ένας τόπος ουτοπικός, ένας τόπος που αναφέρεται χωρίς να φαίνεται, ένα ταξίδι στα Κύθηρα ή μια Αρκαδία που δεν πρόλαβαν να γευτούν όσο θα μπορούσαν και έτσι έπειτα από την φυγή τους για μια επαρχιακή περιοχή και μια απόπειρα σύνδεσης με την φύση που δεν φαίνεται ούτε να πετυχαίνει ούτε να τους πηγαίνει, επιζητούν την επιστροφή, νοσταλγούν το άστυ.

Κάποια στοιχεία τα είχαμε δει να εμφανίζονται και στο ντεμπούτο του, όπως η ενδοοικογενειακή αποξένωση, μια απομόνωση συναισθηματική που ειδικά πλέον στον καιρό της καραντίνας μοιάζει όλο και πιο επίκαιρη. Οι αργοί ρυθμοί της ταινίας εντείνουν την αίσθηση μοναξιάς, ανίας και κανονικοποίησης μιας «άρρωστης» σχέσης. Εν τέλει δεν φταίει το ότι δεν είναι στην Αθήνα, αλλά η παντελής έλλειψη ουσιαστικής επικοινωνίας, η συνειδητοποίηση ότι τελικά ο ένας δεν είναι όπως ο άλλος τον είχε πλάσει στο μυαλό του.

Η σύζυγος περιμένει ένα σχέδιο, ένα πλάνο ζωής καθώς δεν είναι ευχαριστημένη από την νέα τους ζωή. Όσο δεν το βλέπει να πλησιάζει, τόσο εγκλωβίζεται στον εαυτό της και απομακρύνεται. Ο σύζυγος δεν είναι πρόθυμος να κατανοήσει απόλυτα την συμπεριφορά της και έτσι απλώς ξενίζει με την ψυχρή της στάση. Ακόμα και κάποιες ερωτικές εκρήξεις που σπάνε την μονοτονία της ζωής του, είναι στα πλαίσια του προβλεπόμενου και της συνήθειας. Μια έκρηξη αυτοματοποιημένη.

Ένα καλό καστ ηθοποιών με πρωταγωνιστές τους Γιώτα Αργυροπούλου και Δημήτρη Λάλο να είναι πειστικοί και εσωτερικοί στις ερμηνείες των δύο συζύγων, ενώ σε δεύτερους ρόλους συναντάμε εξίσου ταλαντούχους ηθοποιούς, όπως την Κατερίνα Διδασκάλου. Ο ρόλος της είναι που προσθέτει έναν τόνο μυστηρίου στην υπόθεση, αν και δεν δικαιώνεται απόλυτα καθώς εισάγεται κάπως αργά στην πλοκή.

Ακροβατεί ανάμεσα στο οικογενειακό δράμα και στο μυστήριο που κρύβεται με την ζυγαριά να γέρνει πάντα προς το πρώτο. Η προσπάθεια να χρησιμοποιηθεί ένα αλλόκοτο κλίμα σε μια οικογενειακή ιστορία γίνεται συχνά στο σινεμά είτε με τον τρόπο του Κυνόδοντα, είτε του Parasites, είτε ακόμα και του Mum and Dad, μιας και το οικογενειακό περιβάλλον αποτελεί έναν χώρο οικειότητας και θαλπωρής που όταν ταραχτεί από κάτι, είτε εσωτερικό είτε εξωγενές, αρχίζουν πολλά να καταρρέουν.

Εν προκειμένω, οι αργοί ρυθμοί δεν βοηθούν τόσο στο να αποδώσουν την αλλαγή, αλλά επιτυγχάνουν να αποδώσουν την αρχική φαινομενική σταθερότητα, επομένως επιτυγχάνει κατά το ήμισυ τον σκοπό του.

Όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε για το 61ο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης στο ειδικά διαμορφωμένο section του MOVE IT που ανανεώνεται καθημερινά.

Ακολουθήστε το Move It στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα του σινεμά!

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

BOX OFFICE

Ταινία
4ημέρο
Tanweer
1228
Spentzos
1170
Tanweer
1135
Spentzos
870