Une rencontre

Ο Πιερ είναι παντρεμένος εδώ και 15 χρόνια με δύο παιδιά. Αγαπά τη γυναίκα του και είναι ένας πολύ αφοσιωμένος πατέρας. Μέχρι τη στιγμή που γνωρίζει την Ελζά. Περνούν καλά με έναν πολύ ξεχωριστό και ιδιαίτερο τρόπο. Δύο βδομάδες αργότερα, συναντιούνται ξανά, εντελώς τυχαία. Η ίδια αμοιβαία έλξη που ένιωθαν στην αρχή, παραμένει εξίσου ισχυρή.
Une rencontre - κριτική ταινίας

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Συνέντευξη της σκηνοθέτιδας

Ξέρουμε ότι οι ταινίες σου εμπνέονται από τη ζωή σου. Ισχύει και για την συγκεκριμένη;

Πρόκειται για μία ιστορία φανταστική. Μπορώ ωστόσο να αναφέρω δύο πηγές έμπνευσης: η πρώτη είναι ότι ήθελα να τιμήσω τους άνδρες που γνώρισα μετά το διαζύγιό μου. Η δεύτερη είναι μια σκηνή αστεία αλλά και συγκινητική από το έργο “L’ AMOUR L’ APRES MIDI” του Eric Rohmer, όπου ο ήρωας με ανασηκωμένο το πουλόβερ του στο στέρνο κοιτάζεται στον καθρέφτη. Για πολλά χρόνια κράτησα στο μυαλό μου αυτή τη σκηνή, αστεία αλλά και συγκινητική, και είπα ότι μια μέρα θα την έκανα ταινία, προς τιμήν του.

Ο Φρανσουά Κλουζέ είναι για μένα ο πιο μεγάλος Γάλλος ηθοποιός. Είχα την ανάγκη να παίξω στην ταινία, γιατί όταν γράφεις σενάρια, όπως εγώ, τα έχεις όλα στο μυαλό σου, ενώ ηθοποιός σημαίνει να έχεις σώμα. Είχα ανάγκη να ενσαρκώσω ένα ρόλο, να βγω από τον εαυτό μου, ρεαλιστικά και μεταφορικά. Αν έπαιξα κι εγώ στο έργο είναι γιατί δεν έβρισκα την ιδανική σύζυγο για τον Πιέρ. Ίσως όφειλα στον εαυτό μου να πάρω και μια εκδίκηση: όταν ήμουν 15 ετών μου πρότειναν το ρόλο της νέας στο έργο «Le Beau-père” και την τελευταία στιγμή οι γονείς μου είπαν: «δεν υπάρχει περίπτωση η κόρη μας να γίνει ηθοποιός!» Το να παίξω ήταν κάτι το απαγορευμένο για μένα, κι όμως εγώ είμαι γυναίκα που μου αρέσει να καταρρίπτω τα απαγορευμένα.

Είναι πολύπλοκο να βρίσκεσαι και από τις δύο μεριές της κάμερας. Και ακόμα πιο πολύ να κοιτάς τον εαυτό σου με ουδέτερο βλέμμα. Για να διευθύνω το γύρισμά μου ζήτησα από τον Φρανσουά Κλουζέ να με βοηθήσει. Ξέρει πολύ καλά ότι το γύρισμα μιας ταινίας είναι πάνω από όλα ομαδικότητα. Πρόκειται για μια ιστορία όπου όλοι έχουν δίκιο. Όλοι έχουν πολλά να χάσουν, όχι μόνο η γυναίκα του Πιέρ.

Πιστεύεις ότι γίνεται πιστευτό, ένας άντρας να αντιστέκεται στη Σοφί Μαρσώ;

Το θέμα δεν είναι να αντισταθεί κάποιος στη Σοφί Μαρσώ, είναι να αρνηθεί τη πιθανότητα να χάσει τη γυναίκα που αγαπά από 15 χρονών. Είναι ένα έργο που δεν μιλά για τον έρωτα αλλά για την αγάπη. Από τη μια ο έρωτας, η σαρκική επαφή και από την άλλη η αγάπη μια μορφή έλξης, ολοκλήρωσης συναισθημάτων. Πιστεύω πως η Αν, η σύζυγος, θα προτιμούσε ο άντρας της να έχει κοιμηθεί με κάποια για ένα βράδυ, από το να έχει τέτοια αισθήματα για άλλη γυναίκα.

Η αγάπη είναι το πρόβλημα και η λύση την ίδια στιγμή. Το ερώτημα είναι: τι κάνουμε με μια δεύτερη αγάπη που εμφανίζεται ξαφνικά; Το παράδοξο είναι ότι πιστεύω ότι αυτό που συνέβη ανάμεσα στον Πιέρ και την Ελζά θα κάνει καλό στο ζεύγος Πιέρ και Αν. Τα συναισθήματα του Πιέρ για την Ελζά του ξαναφέρνουν στη μνήμη τα αισθήματα που είχε για τη γυναίκα του στην αρχή. Είναι σαν να αναβιώνουν συναισθήματα και σκέψεις κοιμισμένες. Μια πραγματική συνάντηση ανακατεύει το παρελθόν, το παρόν και το μέλλον. Νομίζω ότι ανέκαθεν φαινόταν σαν να γυρίζω κωμωδίες αλλά κατά βάθος είχα τη φιλοδοξία να αφυπνίσω τις καρδιές των ανθρώπων, να τους παραπέμψω στις δικές τους ιστορίες.

Το έργο είναι αφιερωμένο στη φίλη μου Βαλερί Μπενγκιγκί που έφυγε από τη ζωή ενώ τελείωνα το μοντάζ. Είναι μια φίλη που θα αγαπώ πάντα, ζωντανή ή πεθαμένη δεν αλλάζει κάτι στην ένταση του δεσμού. Η ταινία μιλά ακριβώς γι αυτό: γι’ αυτή την αιωνιότητα που απορρέει από τις πραγματικές συναντήσεις, είτε είναι φιλικές είτε ερωτικές.

 

Πρώτη δημοσίευση: 7 Aug 2014, 13:08
Ενημέρωση: 14 Aug 2014, 02:22
Τίτλος:
Une rencontre (Μια τυχαία συνάντηση)
Σκηνοθεσία: 
Χώρα: 
Έτος: 
Διάρκεια: 
84
Εταιρία διανομής: 
Release: 
7 Αυγούστου 2014

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

BOX OFFICE

Ταινία
4ημέρο
Here | Εδω, από την Spentzos Here | Εδω,  από την Spentzos