Τετάρτη 04:45

τεταρτη 04.45 - κριτική ταινίας

Από τις εξαιρετικά σπάνιες φορές, όσον αφορά στα εγχώρια κινηματογραφικά πράγματα, όπου η... αφίσα μιας ταινίας μας έψησε αγρίως (ο Στέλιος Μάινας ως άλλος Ζαν Ρενό!), κάνοντάς μας να περιμένουμε εναγωνίως την ολοκληρωμένη εικόνα. Και πράγματι, η “Τετάρτη 4:45” είναι αυτό ακριβώς που προμήνυε η αφίσα της. Και ακόμη περισσότερα.

Δεύτερη, μόλις, ταινία μεγάλου μήκους του Αλέξη Αλεξίου μετά τον πολλά υποσχόμενο “λιντσικό” εφιάλτη της “Ιστορίας 52” του, η “Τετάρτη 4:45” δεν είναι απλώς μια άσκηση ύφους με άφθονα δάνεια από την παράδοση του νουάρ, αλλά ένα καθόλα στιβαρό, καλοδουλεμένο, μεθοδικά ξετυλιγμένο δραματικό θρίλερ, τοποθετημένο συνειδητά στην Ελλάδα της Κρίσης και διαδραματιζόμενο σε μια υποδειγματικά κινηματογραφημένη νυχτερινή Αθήνα όπου καραδοκεί η μπόρα που κάποια στιγμή θα πέσει και θα ξεπλύνει τη βρώμα από τους δρόμους. Με κεντρικό ήρωα έναν “καθωσπρέπει” οικογενειάρχη που κάποτε έκανε το “λάθος” να κυνηγήσει το μεγάλο του όνειρο στηριζόμενος, όμως, σε “βρώμικο” χρήμα, για να είναι αναγκασμένος σήμερα να πρέπει να αντιμετωπίσει τις δυσβάσταχτες συνέπειες της πράξης του αυτής, απροετοίμαστος μεν, αλλά αποφασισμένος να προχωρήσει μέχρι το τέλος, αδιαφορώντας για τις όποιες συνέπειες.

Μέσα στις επόμενες 32 ώρες ο... μάλλον Έλληνας Στέλιος Δημητρακόπουλος (ο Μάινας στην κορυφαία, ίσως, ερμηνεία της καριέρας του) θα δει τα τελευταία 17 χρόνια της ζωής του να περνούν μπροστά από τα κουρασμένα μάτια του, όμως μέχρι και την τελευταία στιγμή τόσο ο ίδιος, όσο και ο θεατής δεν θα είναι σίγουρος αν θα την αφήσει να χαθεί μέσα από τα χέρια του. Μέσα στις επόμενες 32 ώρες ο Γιώργος Παπανδρέου θα ανακοινώσει την χρεωκοπία της Ελλάδας, ένας Ρουμάνος τοκογλύφος θα απαιτήσει τα χρωστούμενα, ένα Αλβανός ιδιοκτήτης στριπτιζάδικου θα προσπαθήσει μάταια να ξυπνήσει το αίσθημα ευθύνης στους συνανθρώπους του, ένα μικρό αγόρι με τα κορδόνια των παπουτσιών του μονίμως λυμένα θα βιώσει μια απότομη ενηλικίωση, μια απελπισμένη και παραμελημένη σύζυγος θα αποφασίσει πως δεν πάει άλλο και η Jazz θα χάσει οριστικά(;) τη μάχη απέναντι στην επέλαση του σκυλάδικου. Μέσα στις επόμενες 32 ώρες η Τζένη Βάνου, η Κλειώ Δενάρδου, ο Felizol και ο The Boy θα πλημμυρίσουν με jazz ηχοχρώματα τον γκρίζο αττικό ουρανό υπογραμμίζοντας με τον ιδανικότερο τρόπο τη βυθισμένη σε neon αντανακλάσεις ατμόσφαιρα της ταινίας, ο Ταραντίνο και ο Τζον Γου θα χαμογελάσουν με νόημα στα διάφορα “κλεισίματα ματιού” της και ο κόσμος θα γυρίσει ανάποδα, για να καταλήξει με μαθηματική ακρίβεια σε ένα αιματοβαμμένο ξέσπασμα άψογα στιλιζαρισμένης βίας, με τους ήρωες της να αναζητούν την κάθαρση μέσα στη μανιασμένη καταιγίδα, προσπαθώντας να συνειδητοποιήσουν τι τους συνέβη και πως έφτασαν ως εδώ.

Και όταν το ρολόι δείξει 04:45, ο θεατής θα είναι πλέον βέβαιος ότι άξιζε και με το παραπάνω η απόφασή του να αφεθεί να βυθιστεί στο σύμπαν μιας ταινίας, η οποία γνωρίζει πολύ καλά όχι μόνο πως να τον ικανοποιήσει, αλλά και πως να τον κάνει να αισθανθεί πως το ελληνικό σινεμά έχει -ευτυχώς- ακόμη πολλά να δώσει.

Υπόθεση:
Αθήνα, Χειμώνας 2010. Ο Στέλιος Δημητρακόπουλος έχει 32 ώρες πριν χάσει τα πάντα. Από το τζαζ μπαρ που με πολύ κόπο διατηρεί σε λειτουργία εδώ και χρόνια, μέχρι την ίδια του την οικογένεια. Ο Ρουμάνος γκάνγκστερ που του έχει δανείσει χρήματα, απαιτεί να εξοφληθεί το χρέος τώρα. Ο μεσολαβητής και πρώην φίλος του Στέλιου, τον υποχρεώνει σε διάφορα παράνομα θελήματα. Η σύζυγος σκέφτεται σοβαρά να τον εγκαταλείψει και ένας ιδιοκτήτης νυχτερινού κέντρου, χωρίς να υπολογίζει τις συνέπειες, σηκώνει επιτέλους το ανάστημα του. Τα Χριστούγεννα πλησιάζουν, ο χρόνος τρέχει, και το έλατο στο σπίτι του Στέλιου πρέπει να στολιστεί.

 

Πρώτη δημοσίευση: 12 Mar 2015, 17:05
Ενημέρωση: 14 Apr 2018, 11:13
Τίτλος:
Τετάρτη 04:45 (Τετάρτη 04:45)
Σκηνοθεσία: 
Χώρα: 
Έτος: 
Διάρκεια: 
116
Εταιρία διανομής: 
Release: 
12 Μαρτίου 2015

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Damsel

Damsel

Θα το βρείτε: Netflix

Σύνοψη: Η γλυκιά κόρη ενός βασιλιά ετοιμάζεται για προξενιό με πλούσια φαμίλια για να...
1 ημέρα

BOX OFFICE

Ταινία
4ημέρο
Baghead, από την Spentzos Baghead, από την Spentzos