Μια ζωή ταλαιπωρία (1984)

Σύνοψη: Στην προσπάθεια να βάλει τάξη στην οικογένειά της, μια ισπανίδα νοικοκυρά αποφασίζει να ξεφορτωθεί τους τέσσερις μπελάδες της ζωής της: τον ταξιτζή άντρα της, τους γιους της και την τρελή πεθερά της.

Άποψη: Ενώ περιμένουμε την νέα ταινία του σπουδαίου Ισπανού σκηνοθέτη Πέδρο Αλμοδόβαρ, «Pain and Glory» για την οποία βραβεύτηκε ο Αντόνιο Μπαντέρας για την ερμηνεία του στο Φεστιβάλ των Καννών, μια από τις πιο χαρακτηριστικές ταινίες της αλμοδοβαρικής κοσμογονίας, το «Μια Ζωή Ταλαιπωρία», επανακυκλοφορεί σε ψηφιακά αποκατεστημένη κόπια από την Filmcenter Τριανόν.

Ο Πέδρο ήταν ένα από τα παιδιά που διαμόρφωσαν την Movida Madrilena, το καλλιτεχνικό κίνημα που ξεπήδησε στην Ισπανία έπειτα από τον θάνατο του δικτάτορα Φράνκο το 1975 και την μετάβαση στην δημοκρατία, ένα κίνημα που διατρέχει όλες τις τέχνες με χαρακτηριστικά την ελευθερία λόγου και έκφρασης, την τόλμη να μιλήσουν ακόμα και για θέματα ταμπού αλλά ταυτόχρονα και μια παιδική ανεμελιά και τρέλα ως αντίδραση στα τόσα χρόνια δικτατορίας και κοινωνικού καθωσπρεπισμού. Σε αυτά τα πλαίσια μπορούμε να τοποθετήσουμε την συγκεκριμένη ταινία του Ισπανού σκηνοθέτη, καθώς αποτελεί ένα γνήσιο τέκνο της Movida, μια από τις πιο χαρακτηριστικές ταινίες του και μία καθ'όλα 80s προσέγγιση. Ο Αλμοδόβαρ ποτέ δεν έκρυψε την αγάπη του για εκείνη την δεκαετία και την καθοριστική επίδραση που είχε πάνω του, όμως εν προκειμένω δεν έχουμε μια απλή μεταφορά 80s στοιχείων αλλά ένα γέννημα θρέμμα εκείνης της νοσταλγικά μακρινής εποχής.

Φθάνοντας πολλές φορές στην υπερβολή και την σκηνοθετική εκζήτηση, ακόμα και στα όρια του κιτς το οποίο οικειοποιήθηκε μετατρέποντάς το σε καλλιτεχνικό ύφος ή και πρόταση, δημιουργεί μια ταινία που αν και σεναριακά θα μπορούσε κάλλιστα να είναι ένα μελόδραμα ή δράμα, το μπολιάζει με γερές δόσεις μαύρου χιούμορ κάνοντάς το περισσότερο μια μαύρη κωμωδία που αξιοποιεί τόσο στοιχεία μελοδράματος όσο και του ιταλικού νεορεαλισμού από τον οποίον ο ίδιος έχει ομολογήσει ότι επηρεάστηκε για αυτήν την ταινία. Πράγματι, μπορεί κανείς να βρει αναφορές κυρίως στον ρόλο της Γκλόρια, μιας γυναίκας που δουλεύει προκειμένου να μπουν κάποια επιπλέον χρήματα στο σπίτι, έχοντας έναν άνδρα ταξιτζή, ένα γιο ομοφυλόφιλο με επαφές με έναν παιδεραστή οδοντίατρο, έναν άλλο γιο που πουλά ηρωίνη, μια τρελή πεθερά, μια γειτόνισσα πόρνη που θα ήθελε να είναι ηθοποιός και μια άλλη γειτόνισσα που έχει κόρη με τηλεπαθητικές ικανότητες. Ο ρόλος της Γκλόρια που ερμηνεύει σοβαρά η Κάρμεν Μαούρα, θα μπορούσε να είχε βγει από τον νεορεαλισμό, μια γυναίκα που παρά την τρέλα τριγύρω της παραμένει σοβαρή και προσπαθεί να ανταπεξέλθει στην σύγχρονη απαιτητική κοινωνία. Όλος ο υπόλοιπος συρφετός όμως από ήρωες του παραλόγου είναι το προσωπικό στοιχείο ενός σκηνοθέτη που ήδη από το 1984 που κυκλοφόρησε η ταινία φαινόταν ότι θα άφηνε το δικό του στίγμα σε οτιδήποτε έκανε. Σε σύντομη εμφάνιση βλέπουμε και τον ίδιο στην ταινία. Μια ανάλαφρη και συνάμα με καίρια κριτική ματιά απέναντι στην κοινωνία, μαύρη απόλυτα αλμοδοβαρική κωμωδία.

Published: 4 Jul 2019, 11:44
Τίτλος:
Μια ζωή ταλαιπωρία (1984) (Qué he Hecho yo Para Merecer Esto?)
Είδος: 
Σκηνοθεσία: 
Χώρα: 
Έτος: 
Διάρκεια: 
101
Εταιρία διανομής: 
Release: 
4 Ιουλίου 2019
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

BOX OFFICE

Ταινία
4ημέρο