The King of Staten Island

The King of Staten Island - κριτική ταινίας

Σύνοψη: Ο 24χρονος Scott αδυνατεί να ξεπεράσει τον θάνατο του πυροσβέστη πατέρα του, ο οποίος συνέβη εν ώρα καθήκοντος, όταν ο πρώτος ήταν μόλις 7 χρονών. Μένει ακόμα με τη μητέρα του, Margie, αράζει κάνοντας χόρτο με τους φίλους του και ονειρεύεται να ανοίξει ένα ρεστοράν/τατουατζίδικο. Όταν η μητέρα του γνωρίσει και κάνει σχέση με τον Ray, πυροσβέστη στο επάγγελμα, ο Scott θα αναγκαστεί να αποφασίσει τι θέλει να κάνει με τη ζωή του.

Άποψη: Ο Τζαντ Άπατοου λατρεύει την καθυστερημένη ενηλικίωση. Από τον «40 ετών παρθένο» Στιβ Καρέλ και τους man-child χαρακτήρες που υποδύεται γι’ αυτόν ο Σεθ Ρόγκεν μέχρι την ανίκανη για συναισθηματικό δέσιμο Έιμι Σούμερ στο «Trainwreck», ο 52χρονος σκηνοθέτης, σεναριογράφος και παραγωγός έχει φτιάξει τη δική του κωμική αυτοκρατορία γύρω από ήρωες που με τον ένα ή με τον άλλο τρόπο αρνούνται να μεγαλώσουν.

Και η τελευταία προσθήκη στο πάνθεον των δυσλειτουργικών πρωταγωνιστών του μπορεί να φέρει τα βασικά χαρακτηριστικά των υπέροχων stoners που μας έχει συστήσει, όμως αυτή τη φορά μιλάμε για προσωπική υπόθεση. Όχι όμως για τον Άπατοου, αλλά για τον νεαρό κωμικό Πιτ Ντέιβιντσον, βασικό μέλος του Saturday Night Live και ευρύτερα γνωστός ως πρώην αρραβωνιαστικός της pop star Ariana Grande. Το να πούμε ότι έχει κοινά με τον χαρακτήρα του Scott είναι understatement: ο πατέρας του Ντέιβιντσον ήταν πυροσβέστης που έχασε τη ζωή του στις τρομοκρατικές επιθέσεις της 11ης Σεπτεμβρίου. Ο Ντέιβιντσον μένει επίσης με τη μητέρα του και μαντέψτε πού… στο Staten Island, ενώ μιλάει ανοιχτά για τα προβλήματα ψυχικής υγείας που αντιμετωπίζει.

Ουσιαστικά, στο «King of Staten Island» δημιουργεί -συνυπογράφοντας το σενάριο με τον Άπατοου- μια εναλλακτική πραγματικότητα για τον εαυτό του, ένα σύμπαν στο οποίο ένας άνθρωπος σαν κι αυτόν καλείται να ενηλικιωθεί και να αντιμετωπίσει το τραύμα της παιδικής του ηλικίας, χωρίς όμως να βρίσκεται κάτω από τους προβολείς της δημοσιότητας. Και παρότι σε ένα βαθμό η εμπειρία σίγουρα θα λειτούργησε σε ένα βαθμό ψυχαναλυτικά για τον Ντέιβιντσον, εδώ δεν παρακολουθούμε ένα εγχείρημα τύπου «Honey Boy», αλλά μια κλασική coming-of-age ιστορία, διανθισμένη με το χιούμορ που περιμένει κανείς από μια ταινία του Άπατοου, αλλά σε μικρότερες δόσεις.

Ειδικά στο δεύτερο μισό, όταν ο Scott αναγκάζεται να κάνει bonding με το νέο αμόρε της μαμάς του, τον πυροσβέστη Ray και την ομάδα του, στην οποία πρωτοστατεί η πατρική φιγούρα του Papa (Στιβ Μπουσέμι), το «The King of Staten Island» βρίσκει τον ρυθμό του και προκαλεί ακόμα και συγκίνηση.

Το πρόβλημα είναι ότι η μεγάλη διάρκεια του (2 ώρες και 17 λεπτά) δεν προσφέρει κάτι ουσιαστικό στην αφήγηση. Ευτυχώς, οι ερμηνείες των Ντέιβιντσον και Μπερ είναι απολαυστικές και η μεταξύ τους χημεία πολύ καλά δουλεμένη, ώστε να δικαιώνει εν τέλει τη συναισθηματική επένδυση που απαιτεί εντονότερα από τον θεατή του ο Άπατοου, καθιστώντας το «The King of Staten Island» ως την πιο τρυφερή δημιουργία του. 

Όσο για τον Ντέιβιντσον, μπορούμε να πούμε με σιγουριά ότι από εδώ και στο εξής είναι έτοιμος να κατακτήσει και τη μεγάλη οθόνη!

 

Πρώτη δημοσίευση: 3 Sep 2020, 14:00
Ενημέρωση: 10 Sep 2020, 14:33
Συντάκτης: 
Τίτλος:
The King of Staten Island (Η τέχνη της ενηλικίωσης)
Είδος: 
Σκηνοθεσία: 
Χώρα: 
Έτος: 
Διάρκεια: 
136
Εταιρία διανομής: 
Release: 
3 Σεπτεμβρίου 2020

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Damsel

Damsel

Θα το βρείτε: Netflix

Σύνοψη: Η γλυκιά κόρη ενός βασιλιά ετοιμάζεται για προξενιό με πλούσια φαμίλια για να...
20 ώρες

BOX OFFICE

Ταινία
4ημέρο
Baghead, από την Spentzos Baghead, από την Spentzos