Σύνοψη: Κατά τη διάρκεια της Μεγάλης εβδομάδας, η ζωή τεσσάρων ανθρώπων αλλάζει δραματικά όταν τη νύχτα της Κυριακής των Βαΐων ο δεκαεπτάχρονός Ιγκέ με την παρέα του ανατινάζουν το ταχυδρομικό κουτί της γειτονιάς. Η έκρηξη πυροδοτεί την εξέλιξη τριών παράλληλων ιστοριών επιβίωσης. Η καταστροφή των LSD της Λένας και του Μανού, των έγγραφων της Άντια, καθώς και του γράμματος του χαμένου παιδιού της Θάλειας θα σπρώξει τους ήρωες στα άκρα.

Άποψη: Το «Holy Boom» της Μαρίας Λάφη είναι μια σπονδυλωτή ταινία με καθημερινούς ήρωες που ζουν σε μια υποβαθμισμένη περιοχή της Αθήνας και που βάσει του φαινομένου της πεταλούδας οι δράσεις του ενός επηρεάζουν απρόσμενα και ραγδαία τις δράσεις ανθρώπων που δεν γνώρισαν και ίσως δεν γνωρίσουν ποτέ. Το ντεμπούτο της σκηνοθέτριας σε ταινίες μεγάλου μήκους, σε συμπαραγωγή της ΕΡΤ και του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου με το Albanian Film Center εστιάζει σε ανθρώπους της διπλανής πόρτας και στα πάθη τους, επιχειρώντας έναν αρκετά επιτυχημένο παραλληλισμό με την Εβδομάδα των Παθών κατά την οποία ξετυλίγονται τα γεγονότα.

Η Αθήνα αποκαλύπτει όλη την ομορφιά και την ασχήμια της σε μία απογυμνωμένη και ειλικρινή προσέγγιση της ζωής σε αυτήν. Μια πυρετική πόλη στην οποία ο φόβος για τον εκάστοτε Άλλο, η ένταση και η βία είναι έτοιμα να τινάξουν την πόλη στον αέρα, όπως οι τρείς μαθητές τινάζουν με εκρηκτικά το ταχυδρομικό κουτί στην πρώτη σεκάνς της ταινίας, ένα γεγονός-λάκτισμα για τα μελλούμενα. Η Ελληνίδα Θάλεια (Νένα Μεντή), μια ηλικιωμένη, θρήσκα γυναίκα που δυσφορεί στην νέα, πολυπολιτισμική όψη μιας πόλης που αγκομαχεί να φτάσει τα δυτικά πρότυπα κοινωνικής δομής ζει μόνη της, χωρίς το παιδί που κάποτε γέννησε αλλά της το πήραν. Στην ίδια πολυκατοικία μένει ο Μανού (Σαμουήλ Ακίνολα), Έλληνας αφρικανικής καταγωγής, στο σπίτι του οποίου έρχεται να συζήσει η λευκή Λένα (Αναστασία Ραφαέλα Κονίδη), παρά την αντίθεση του πατέρα της, ενώ σε άλλο όροφο μένει η αλβανικής καταγωγής Άντια (Λούλι Μπίτρι) που έχει πεθάνει ο άντρας της και προσπαθεί να επιβιώσει μόνη με το παιδί της, μην έχοντας χαρτιά. Στην ίδια περιοχή μένει και ο φιλιππινέζικης καταγωγής Ιγκέ (Σπύρος Μπαλεστέρος) που του αρέσει μια κοπέλα στο σχολείο, ενώ παράλληλα βιώνει τον ρατσισμό.

Η ταινία δεν αρκείται ούτε εξαντλείται σε εύκολα μηνύματα και διδακτικούς τόνους περί ρατσισμού και ανοχής. Όλα έρχονται φυσικά, από μόνα τους, όπως φυσικές, εντυπωσιακά ρεαλιστικές είναι οι ερμηνείες του εξαιρετικού καστ, με γνωστούς ηθοποιούς όπως η Μεντή και ο Σκιαδαρέσης αλλά και ένα σύνολο από πολύ ταλαντούχους νεαρούς. Η ξενοφοβία που έχει αναγεννηθεί από τις ψυχές των αυτοαποκαλούμενων «γνήσιων Ελλήνων» γεννά βία και αίμα, και τα δύο τα βλέπουμε πολύ έντονα στην ταινία, συμπυκνώνοντάς τα σε μια σκηνή όπου η θρησκευόμενη κομπανία κατά τον Επιτάφιο πατά πάνω στο αίμα που έχει αφήσει στον δρόμο ένας από τους ήρωες. Το εντυπωσιακότερο από όλα είναι ο εύστοχος χειρισμός του θύτη-θύματος, αυτού του αιώνιου και φτιαχτού διπόλου που εν προκειμένω δεν κολλά ως ταμπέλα πάνω στους ανθρώπους αλλά περνά από τον ένα στον άλλο. Τα καταπιεσμένα θύματα μετατρέπονται σε θύτες. Η σκηνοθέτρια παίρνει το δύσκολο μονοπάτι να δείξει τους μη ελληνικής καταγωγής ως εμπλεκόμενους σε διάφορες παράνομες καταστάσεις, όχι για να αναπαράγει το στερεότυπο του κακού και εγκληματία ξένου, αλλά για να υπερτονίσει την ψυχολογική βία και κοινωνικοοικονομική περιθωριοποίηση που υφίστανται η οποία τους οδηγεί εκεί. Αν και ημιτελής σε ορισμένα σημεία, το «Holy Boom» είναι ένα πολύ υποσχόμενο δείγμα ελληνικού σινεμά.

Πρώτη δημοσίευση: 11 Apr 2019, 16:48
Ενημέρωση: 18 Apr 2019, 12:47
Τίτλος:
Holy Boom
Είδος: 
Σκηνοθεσία: 
Έτος: 
Διάρκεια: 
99
Release: 
11 Απριλίου 2019

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

BOX OFFICE

Ταινία
4ημέρο