ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Bραβείο Κριτικής Επιτροπής Φεστιβάλ Καννών
Το αριστούργημα του Κάρλος Σάουρα, γυρίστηκε το καλοκαίρι του 1975, λίγο πριν τον θάνατο του δικτάτορα Φράνκο. Ο τίτλος σημαίνει κατά λέξη «Θρέφε Κοράκια» και είναι παρμένος από μια δυσοίωνη Ισπανική παροιμία («Θρέφε κοράκια, να σου βγάλουν τα μάτια»). Σκοτεινό και ανήσυχο, βαθιά δραματικό αλλά και φορές αστείο, αυτό το ορόσημο του Ισπανικού σινεμά (που πρωτοπροβλήθηκε αμέσως μετά τον θάνατο του δικτάτορα), φέρνει στο φως έναν ασφυκτικά κλειστό κόσμο όπου η οποιαδήποτε αναφορά στο σεξ ή στο πολιτικό παρελθόν εξακολουθούν να παραμένουν απόλυτα ταμπού.
Ο Κάρλος Σάουρα, μαζί με τον Βίκτορ Ερίθε, είναι οι πυλώνες του Ισπανικού σινεμά της δεκαετίας του 70. Ήταν όμως ο Σάουρα και το Cria Cuervos που αποκάλυψαν στο ευρύτερο διεθνές κοινό τον πλούτο μιας κινηματογραφίας που ανθούσε με πολλές δυσκολίες κάτω από το Φρανκικό καθεστώς, Το φιλμ βραβεύτηκε στο Φεστιβάλ Καννών, διανεμήθηκε με επιτυχία στις ΗΠΑ, ενώ αποτέλεσε απροσδόκητη εμπορική επιτυχία εντός Ισπανίας. Ήταν η πρώτη φορά που ο Ισπανός δημιουργός υπέγραφε πέρα από τη σκηνοθεσία και το σενάριο, η ταινία γυρίστηκε χάρη στον θρυλικό παραγωγό Ελίας Κερεχέτα, αλλά και την χρηματοδότηση της ίδιας της Τζέραλντιν Τσάπλιν (συντρόφου άλλωστε του Σάουρα τη δεκαετία του 70).
Η θεματολογία και το ύφος της, της επέτρεψαν να προβληθεί μετά τον θάνατο του Φράνκο. 36 χρόνια μετά την πρώτη προβολή του, το «Cria Cuervos» παραμένει αινιγματικό, ξεπερνώντας την απλή αλληγορία για την καταπίεση του Φρανκισμού. Συγκρινόμενο συχνά με τα έργα του Μπέργκμαν ή με τον «Καθρέφτη» του Ταρκόφσκι, ένα πολιτικό και ψυχολογικό δράμα, ισορροπεί θαυμαστά ανάμεσα στην φαντασία και τον ρεαλισμό, σκοτεινή μα και λυτρωτική ματιά στους δαίμονες της παιδικής ηλικίας, στα φαντάσματα της μνήμης, στα κοινωνικά και οικογενειακά ταμπού σε μια περίοδο πολιτικής / κοινωνικής μετάβασης, μια από τις πιο ξεχωριστές δημιουργίες του Ευρωπαϊκού σινεμά
ΣΧΟΛΙΑ
Εμφάνιση σχολίων