Τι γνώμη έχουν οι σταρ του Hollywood για τα spoilers

Published: 18 Jul 2022, 12:53
Συντάκτης:

Το πρωί της 23ης Ιουνίου, λίγες ώρες πριν από την παγκόσμια πρεμιέρα του Thor: Love and Thunder στο El Capitan Theatre του Χόλιγουντ, ο υπεύθυνος δημοσίων σχέσεων της Walt Disney, Marshall Weinbaum, έστειλε ένα ευγενικό αίτημα διακριτικότητας στο πρώτο κοινό που θα δει την νέα προσπάθεια του Taika Waititi στα Marvel Studios.

«Σας παρακαλούμε (παρακαλούμε, παρακαλούμε) να σταθείτε με σεβασμό στα tweets σας, ώστε οι θαυμαστές να μπορούν να ανακαλύψουν και εκείνοι την ταινία όταν βγει τον επόμενο μήνα!» Στη συνέχεια, όπως ο Thor, ο Weinbaum έριξε το σφυρί. «Για υπενθύμιση, δεν συνεργάζομαι με λογαριασμούς που δημοσιεύουν spoilers και διαρροές».

Ενώ η όχι και τόσο συγκαλυμμένη απειλή στόχευε τον Τύπο του Χόλιγουντ και το Twitter, η ανάρτηση του Weinbaum σηματοδότησε τη σκληρή στάση που ακολουθούν ορισμένα στούντιο για την προστασία του περιεχομένου. Aναγκάστηκαν να αντιμετωπίσουν έναν εχθρό αντάξιο ή και χειρότερο των κακών που βλέπουμε στις αντίστοιχες ταινίες που είναι η κουλτούρα των σπόιλερ. Κανένα σημείο της πλοκής δεν είναι πλέον ασφαλές, με αποτέλεσμα να υπάρχει αντίκτυπος πολλές φορές και στα εισιτήρια.

«Είναι καταπληκτικό να είσαι online για να μοιράζεσαι, να μιλάς και να βιώνεις κάτι μαζί με άλλους», λέει η συν-σεναριογράφος του Thor: Love and Thunder, Jennifer Kaytin Robinson. «Αλλά να είσαι παρών. Δείτε την ταινία, αφομοιώστε την ταινία και μιλήστε για αυτήν προσωπικά με τους φίλους σας». Στη συνέχεια, «περιμένετε τουλάχιστον τρεις εβδομάδες, ίσως και έναν μήνα προτού ξεκινήσετε τις αστείες διαδικτυακές συνομιλίες», συμβουλεύει ο εκτελεστικός παραγωγός του Love and Thunder, Brian Chapek. «Θέλετε να δώσετε στους ανθρώπους την ευκαιρία να το δουν, και τίποτα δεν είναι καλύτερο να δεις αυτές τις μεγάλες αποκαλύψεις στους κινηματογράφους. Θέλετε να το προστατέψετε».

 «Για να δώσουμε στο κοινό σε όλο τον κόσμο την ευκαιρία να απολαύσουν τις ταινίες μας στο έπακρο και να τους επιτρέψουμε να ανακαλύψουν τυχόν εκπλήξεις και ανατροπές στην πλοκή, σας ζητάμε με σεβασμό ως δημοσιογράφοι να αποφύγετε αποκαλυπτικά spoilers και λεπτομερή σημεία ιστορίας στην κάλυψή σας, συμπεριλαμβανομένων των μέσων κοινωνικής δικτύωσης», είναι η προτροπή της Disney προς δημοσιογράφους και κριτικούς κινηματογράφου που γράφουν για τις ταινίες, αποκαλύπτοντας πολλές φορές και στοιχεία που θα έπρεπε το κοινό να ανακαλύψει μόνο του.

Το Spider-Man: No Way Home βγήκε στους αμερικανικούς κινηματογράφους στις 17 Δεκεμβρίου και δέκα ημέρες αργότερα, η Kardashian μπήκε στο Instagram, όπου αριθμεί 322 εκατομμύρια ακόλουθους, για να μοιραστεί στιγμιότυπα από τη μεγάλη οθόνη με το χειρότερο μυστικό της υπερπαραγωγής: ο Tom Holland να αγκαλιάζει τους συναδέλφους του που έχουν υποδυθεί τον ίδιο ήρωα, Andrew Garfield και Tobey Maguire ως μέρος μιας ιστορίας πολυσύμπαντος, που θα έπρεπε να είναι έκπληξη για το κοινό, αλλά όλοι το ξέραμε πριν πάμε να την δούμε. Οι θαυμαστές της Marvel, ιδιαίτερα εκείνοι που δεν έχουν ακόμη βιώσει τη συγκίνηση να δουν τρεις Peter Parkers, δεν ήταν καθόλου ευχαριστημένοι που η Kardashian χαλούσε την επανένωση.

Κάποιοι υποστηρίζουν ότι οι ανατροπές και η παρόρμηση να τις συζητήσουμε στο διαδίκτυο είναι μέρος του μάρκετινγκ. Ο σκηνοθέτης του Red Notice, Rawson Marshall Thurber, είπε κάτι παρόμοιο στο The Hollywood Reporter κατά την πρεμιέρα της ταινίας του πέρυσι. «Αυτό που είναι υπέροχο με το τέλος που εκπλήσσει τους ανθρώπους είναι ότι οδηγούν τη συζήτηση και [εμπνέουν] τους ανθρώπους να πουν στους φίλους τους: “Πρέπει να πάτε να το δείτε και θα μιλήσουμε”», σημείωσε ο Thurber. «Αλλά το να μην χαλάς εμπειρίες είναι πολύ σημαντικό, είτε πρόκειται για τηλεοπτική σειρά είτε για ταινία μεγάλου μήκους. Το Sixth Sense έχει ένα από τα σπουδαία τέλη όλων των εποχών και θα ήμουν τρομερά απογοητευμένος αν μου το έλεγε κάποιος πριν το δω».

Ο βετεράνος σε blockbuster, Dwayne Johnson, που πρωταγωνιστούσε και στο Red Notice πλάι στον Ryan Reynolds και την Gal Gadot, είπε ότι προχωρά με προσοχή με τον ίδιο τρόπο σε κάθε έργο. «Ας υποθέσουμε ότι το μυστικό που προσπαθούμε να κρατήσουμε - ή τα μυστικά - πρόκειται να βγει. Αν το υποθέσουμε αυτό, τότε μας κάνει να μην απογοητευόμαστε τόσο πολύ όταν αποκαλύπτεται».

Το Last Night in Soho του Edgar Wright — ένα κομψό θρίλερ με ανατρεπτικό τέλος — έκανε παγκόσμια πρεμιέρα τον Σεπτέμβριο του 2021 στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Βενετίας, πριν από το οποίο ο σκηνοθέτης δημοσίευσε μια επιστολή ζητώντας από τους θεατές «να κρατήσουν τα μυστικά μέσα τους για να τα ανακαλύψουν οι άλλοι αργότερα. Φαίνεται σαν να δηλώνεις το αυτονόητο για να πεις «Μην αποκαλύπτεις τα μυστικά», αλλά απευθύνεσαι στην καλύτερη φύση των ανθρώπων», εξήγησε ο Wright. «Δεν είναι ότι οι άνθρωποι το κάνουν απαραιτήτως κακόβουλα, μερικές φορές είναι άστοχος ενθουσιασμός. Οι άνθρωποι στο διαδίκτυο μερικές φορές υποθέτουν ότι το βλέπουν όλοι την ίδια στιγμή».

Η πίεση και η ευθύνη του να δημοσιοποιούνται spoilers βαραίνουν περισσότερο τους ηθοποιούς και τους κινηματογραφιστές καθώς βρίσκονται συνήθως μπροστά σε δημοσιογράφους διψασμένους για αποκλειστικότητες. Ο σταρ του Doctor Strange, Benedict Cumberbatch είπε στο THR πέρυσι ότι «θα γινόταν άλλη μια συζήτηση όταν βγει η ταινία, ώστε να μπορούμε να μιλήσουμε για το πλήρες ταξίδι, γιατί αυτό είναι μια ταινία, ένα ολοκληρωμένο ταξίδι».

Ο ηθοποιός κέρδισε μια υποψηφιότητα για Όσκαρ συνεργαζόμενος με την Jane Campion στο The Power of the Dog του Netflix. Το western, βασισμένο στο βιβλίο του Thomas Savage, έπεσε και αυτό θύμα spoilers και ο Cumberbatch είπε, όπως και για την ταινία της Marvel, ήθελε το κοινό να έρθει φρέσκο. «Είναι η συγκίνηση του άγνωστου και οι πολλαπλές αλλαγές με τέσσερις κεντρικούς χαρακτήρες σε ένα ψυχολογικό θρίλερ. Γιατί να το χαλάσεις;»

Όταν ο Holland εμφανίστηκε μπροστά σε ένα γεμάτο σινεμά στο Sherman Oaks για να κάνει το ντεμπούτο του τρέιλερ No Way Home τον Νοέμβριο του 2021, εργάστηκε σκληρά για να μην αποκαλύψει κανένα μυστικό του Spidey «Υπάρχουν πολλά περισσότερα σε αυτή την ταινία», πείραξε το κοινό ο Holland. «Θα ουρλιάξεις και είναι…» είπε πριν αλλάξει απότομα πορεία για να αποφύγει να αποκαλύψει πάρα πολλά. «Θέλω να σας πω τα πάντα αλλά δεν μπορώ. Κάποιος εκεί θα με σκοτώσει».

Ένας δικηγόρος που ασχολείται με τον κόσμο της ψυχαγωγίας ανέφερε ότι ένα στούντιο δεν πρόκειται να μηνύσει έναν ηθοποιό επειδή αποκάλυψε ένα στοιχείο. Επεσήμανε ότι οι συμφωνίες εμπιστευτικότητας είναι ζωτικής σημασίας στον μη μυθοπλαστικό χώρο, ιδιαίτερα για εκπομπές με διαγωνιζόμενους όπως το The Bachelor που βασίζονται στο κοινό που θα παραμείνει για μια ολόκληρη σεζόν με την υπόσχεση μιας τελικής αποκάλυψης στο τέλος. Εάν ένας νικητής διαρρεύσει εκ των προτέρων, η ζημιά θα μπορούσε να επηρεάσει τα πάντα. Ως εκ τούτου, ορισμένα συμβόλαια επιβάλλουν κυρώσεις άνω των 5 εκατομμυρίων δολαρίων. «Αν γνωρίζετε ήδη ποιος θα κερδίσει, μπορείτε απλώς να αγνοήσετε το φινάλε και να ξεκινήσετε μια επανάληψη των Mad Men», λέει ειρωνικά.

Ο Jonathan Groff, ο οποίος έπρεπε να κρατήσει μυστικό τον χαρακτήρα του στο The Matrix Resurrections, αστειεύτηκε ότι δεν χρειάζεται μια σκληρή ποινή για να κρατήσει τα χείλη του κλειστά. «Θεέ μου, ήμουν στην ντουλάπα για 23 χρόνια (μιλώντας για την κρυφή για χρόνια ομοφυλοφιλία του), έτσι ώστε το να κρατάω μυστικά, δυστυχώς, κατά κάποιο τρόπο, μου έρχεται πολύ φυσικό».

tags: 

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

BOX OFFICE

Ταινία
4ημέρο
breathe, από την Spentzos breathe, από την Spentzos