ΣΕΙΡΕΣ

"Tehran" season 1: Πετυχαίνει τον στόχο της

Published: 19 Oct 2020, 02:45

Συναισθηματικό δράμα, σασπενς και κατασκοπεία, χάκερς και πολιτικοί ακτιβιστές, αντικαθεστωτικοί και υπέρμαχοι της πολιτιστικής επιρροής των Αγιατολάχ ντύνουν τις σύγχρονες σχέσεις δύο εθνών της Ανατολής με μακρά ιστορία στην νέα κατασκοπευτική σειρά του Cineflix Rights “Tehran”, σε συμπαραγωγή της Cosmote TV και της Apple TV+.

<a href="/en/home-cinema-streaming/damsel/69658">Damsel</a>ΣΧΕΤΙΚΑDamsel

Η πράκτορας της Mossad Tamar Rubinyan (Niv Sultan) επιστρέφει στην γενέτειρά της Τεχεράνη, με στόχο το χακάρισμα των Ιρανικών στρατιωτικών υπηρεσιών και την παράλυσή τους, ώστε να διασφαλιστεί μια Ισραηλινή αεροπορική επίθεση. Η προσπάθειά της να ξεγελάσει τις Ιρανικές αρχές στο αεροδρόμιο είναι μόνο η αρχή σε ένα σύνολο αποτυχιών και προκλήσεων, που την οδηγούν σε μια σύγχρονη πόλη που εγκυμονεί κινδύνους, μεταξύ των οποίων και ο έρωτας. Το πολυεπεισοδιακό της ταξίδι σφραγίζει η συνειδητοποίηση πως στο παιχνίδι που έχει επιλέξει να συμμετάσχει, οι γάτες και τα ποντίκια αλλάζουν συνεχώς θέση και πρόσωπα.

Γυρισμένη σχεδόν εξ’ ολοκλήρου στην Αθήνα, η νέα σειρά, σε σκηνοθεσία του Daniel Syrkin (“Mossad 101” του Netflix) και με την υπογραφή του Moshe Zonder (“Fauda” του Netflix) στο σενάριο, σε γενικές γραμμές τα καταφέρνει. Διαθέτει δράση, ανατροπές και μικρές δόσεις σασπένς και στις καλύτερες στιγμές της είναι μια ιστορία κατασκοπείας που παραδίδει μια ανθρώπινη και γειωμένη οπτική πάνω στη σύγχρονη ιστορία. Άλλωστε το πιο δυνατό της χαρτί είναι ο αφηγηματικός της πυρήνας, το μεγαλύτερο κάδρο, aka η πολύχρονη και πολύπαθη σύγκρουση Ιράν και Ισραήλ μετά την Ιρανική επανάσταση. Κι αυτό το κάδρο γεμίζουν οι μικρότερες ιστορίες των ανθρώπων και της ζωής τους που άλλαξε δραματικά και πολλαπλά στο βωμό των κοινωνικοπολιτικών μεταβολών, με βασικό σημείο την χιλιοειπωμένη αλλά ουσιαστική έλλειψη συμφωνίας μεταξύ των πολιτικών και κυβερνητικών επιδιώξεων και της καθημερινής ζωής και εμπειρίας των λαών.

Βέβαια, τα 8 επεισόδια κυλούν ανά στιγμές αρκετά στάσιμα και γεμίζουν με sub-plots που αντί να προσθέτουν, αφαιρούν. Ο πρωταγωνιστικός χαρακτήρας της Tamar είναι ίσως και ο πιο αβαθής, καθότι δεν μας δίνεται ποτέ μια πιο ολοκληρωμένη εικόνα των κινήτρων και της προσωπικότητάς της, ενώ στο μεγαλύτερο μέρος της σειράς δεν μοιάζει καν με πράκτορα. Δηλαδή το να ξεχνά μια γυναίκα εκπαιδευμένη στην σκληροπυρηνική Mossad να φορέσει σωστά την μαντίλα της σ’ ένα μουσουλμανικό κράτος ή να αποφύγει την χειρονομία του δικού μας thumbs up (αποτελεί μεγάλη προσβολή στον μουσουλμανικό κόσμο) μας κάνει να αναρωτιόμαστε, μεταξύ άλλων. Στον αντίποδα, ο Faraz Kamali  (ο συνεπέστατος Shaun Toub, που αναγνωρίζουμε από το “Homeland” αλλά και το “Crash” του Paul Haggis) είναι πιθανά ο πιο ολοκληρωμένος, ένας πιστός υπάλληλος του κράτους και ανηλεής υπερασπιστής των συμφερόντων του, που καταρρέει στο ρήγμα που δημιουργεί η σύγκρουση προσωπικών και επαγγελματικών συμφερόντων.

Στο σύνολό της η σειρά, αν και σε σημεία αδύναμη και κάπως πρόχειρη, δεν αποτυγχάνει, κυρίως γιατί οι δημιουργοί ξέρουν καλά ότι στις ιστορίες αυτού του είδους δεν υπάρχουν καλοί και κακοί. Ο καθένας έχει την δική του ατζέντα,  και όταν οι πολλαπλοί του ρόλοι κι οι επιδιώξεις συγκρούονται, καλείται πάντα να την αναθεωρήσει και να αποφασίσει για ποιον και τι νοιάζεται περισσότερο.

Τα πλάνα της Αθήνας μας χαροποιούν ιδιαιτέρως -τα είχαμε παρακολουθήσει πρόσφατα στο επίσης κατασκοπευτικό και υπέροχα χρωματισμένο “The Little Drummer Girl” του Park Chan-Wook-, και ελπίζουμε και σε επόμενες διεθνείς παραγωγές με ελληνικό φόντο.

Aνδρομάχη Σδούκου

 

 

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Damsel

Damsel

Θα το βρείτε: Netflix

Σύνοψη: Η γλυκιά κόρη ενός βασιλιά ετοιμάζεται για προξενιό με πλούσια φαμίλια για να...
1 ημέρα

BOX OFFICE

Ταινία
4ημέρο
Baghead, από την Spentzos Baghead, από την Spentzos