To Netflix σταματάει τα DVD

Published: 25 Apr 2023, 16:54
Συντάκτης:

Είναι το τέλος μιας εποχής για το Netflix και την αρχική λειτουργία του ως «βιντεοκλαμπάδικο/dvdάδικο».

<a href="/en/nea/h-pathiasmeni-nava-mau-apo-baby-reindeer/69823">H παθιασμένη Nava Mau από το Baby Reindeer</a>ΣΧΕΤΙΚΑH παθιασμένη Nava Mau από το Baby Reindeer

Είκοσι πέντε χρόνια μετά την ίδρυση της εταιρείας, το Netflix ανακοίνωσε ότι θα τερματίσει την παλαιού τύπου επιχειρηματική του δραστηριότητα DVD-by-mail: οι κόκκινοι φάκελοι σύντομα δεν θα υπάρχουν πια, καθώς θα κυκλοφορήσει το τελευταίο του DVD στις 29 Σεπτεμβρίου 2023.

«Μετά από μια απίστευτη πορεία 25 ετών, λάβαμε τη δύσκολη απόφαση να σταματήσουμε στα τέλη Σεπτεμβρίου. Στόχος μας ήταν πάντα να παρέχουμε τις καλύτερες υπηρεσίες στα μέλη μας, αλλά καθώς η επιχείρηση DVD συνεχίζει να συρρικνώνεται, αυτό θα γίνεται όλο και πιο δύσκολο…»

Χρόνια πριν το streaming, το Netflix ξεκίνησε με μια απλή ιδέα: Αντικαταστήστε την ξεπερασμένη εμπειρία ενοικίασης DVD, παραδίδοντας DVD στους πελάτες και αφήνοντάς τους να τα ταχυδρομήσουν πίσω όταν τελειώσουν (το πρώτο DVD που έστειλε ήταν αντίγραφο του Beetlejuice). Σύντομα, οι κόκκινοι φάκελοι του Netflix ήταν παντού και η Blockbuster, η κυρίαρχη εταιρεία ενοικίασης DVD της εποχής, στριμώχτηκε άσχημα.

Το τμήμα DVD έχει συρρικνωθεί με τα χρόνια (είχε 146 εκατομμύρια δολάρια σε έσοδα το 2022 και 183 εκατομμύρια δολάρια σε έσοδα το 2021, από 239 εκατομμύρια δολάρια το 2020 και το πρώτο τρίμηνο του τρέχοντος έτους κατέγραψε 32 εκατομμύρια δολάρια . Αλλά ήταν η στροφή του Netflix σε ένα μοντέλο συνδρομής που τροφοδότησε την ανάπτυξή του και υιοθέτησε γρήγορα αλγοριθμικές συστάσεις για να βοηθήσει τους χρήστες να προσδιορίσουν τι να νοικιάσουν στη συνέχεια. Τόσο το μοντέλο συνδρομής όσο και η μηχανή συστάσεων που δημιουργήθηκαν από την προσπάθεια DVD του Netflix αποτελούν τη βάση της επιχειρηματικής ροής του σήμερα.

Το streaming αποδείχθηκε ότι μπορούσε να αναπτυχθεί πολύ πιο γρήγορα από την επιχείρηση DVD, η οποία βασιζόταν σε παλιομοδίτικη υποδομή, όπως αποθήκες, απόθεμα DVD και υπηρεσίες αλληλογραφίας για να λειτουργήσει. Και αποδείχθηκε ότι άλλαξε το παιχνίδι για τον τρόπο με τον οποίο καταναλώνονταν η ψυχαγωγία, ακόμα κι αν ορισμένοι σκληροπυρηνικοί θαυμαστές συνέχισαν να χρησιμοποιούν την υπηρεσία DVD για κάποιους σπάνιους τίτλους.

Εν τέλει, το τέλος του τμήματος DVD του Netflix είναι το τέλος μιας καθοριστικής εποχής στον κλάδο της ψυχαγωγίας και ο CEO Ted Sarandos έχει καταστήσει σαφές ότι η εταιρεία δεν είχε καμία πρόθεση να προσπαθήσει να το στηρίξει:

«Μόλις ο πρωταρχικός σου στόχος γίνει να προσπαθείς να σώσεις μια επιχείρηση, είσαι νεκρός. Το μέλλον μας θα ήταν πάντα στο streaming και κάθε προσπάθεια που κάναμε προσπαθώντας να σώσουμε την επιχείρηση DVD, μας αφαιρούσε πόρους και ενέργεια  για την εδραίωση του streaming. Αισθανόμαστε προνομιούχοι που μπορέσαμε να μοιραζόμαστε βραδιές ταινιών με τα μέλη μας στο DVD για τόσο μεγάλο χρονικό διάστημα, τόσο περήφανοι για όσα πέτυχαν οι υπάλληλοί μας και ενθουσιασμένοι που θα συνεχίσουν να ευχαριστούν τους θαυμαστές της ψυχαγωγίας για πολλές ακόμη δεκαετίες».

tags: 

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

BOX OFFICE

Ταινία
4ημέρο
breathe, από την Spentzos breathe, από την Spentzos