Σύνοψη: Η Βιένα, είναι μια όμορφη, νεαρή  κοπέλα, που συνοδεύει τους Fantomes, ένα νευρικό συγκρότημα post-punk, που περιοδεύουν στην Αμερική κατά την δεκαετία του 1980. Ξεκινά ως μια άγρια ​​βόλτα συναυλιών και πάρτι που γρήγορα καταλήγει σε αλκοόλ και ναρκωτικά. Η Βιένα βρίσκεται παγιδευμένη σε ένα επικίνδυνο τρίγωνο αγάπης ανάμεσα σε έναν καλό φίλο και σε έναν ανισόρροπο μέλος της μπάντας, καθώς αναγκάζεται να βρει τα δικά της μέσα επιβίωσης, ανεξάρτητα από το κόστος.

Άποψη: Τι συμβαίνει σε μια περιοδεία ενός συγκροτήματος και πώς κολλάει σε αυτό ένας άσχετος άνθρωπος που θέλει να ακολουθήσει το συγκρότημα;

Νομίζαμε πως μας τα είχε απαντήσει αυτά το Almost Famous το 2000 και βλέποντας το αγγλόφωνο ντεμπούτο του μεξικανού σκηνοθέτη Gerardo Naranjo πράγματι δεν προστίθεται κάτι καινούργιο στην όλη μυθολογία των τουρνέ συγκροτημάτων με ναρκωτικά, έρωτες και περίεργα σκηνικά. Αν δεν είχε μια υποτυπώδη πλοκή, θα έμοιαζε εξίσου ασυνάρτητο με το Song to Song του Terrence Malick.

Μια νεαρή κοπέλα, η Βιένα ακολουθεί ένα πανκ συγκρότημα στο πούλμαν με το οποίο ταξιδεύουν ανά την χώρα. Η ιστορία ξεκινάει με μια δημοσιογράφο που παίρνει συνέντευξη στους Fantomes ενώ έχει ήδη έρθει μαζί τους η Βιένα και όταν την ρωτάει γιατί πήγε αρχίζει μια αναδρομή η οποία εν τέλει δεν καταλήγει κάπου, αφού πράγματι δεν υπήρχε λόγος να πάει. Δεν ήταν καν το αγαπημένο της συγκρότημα.

Μάλιστα στην αρχική σκηνή με την δημοσιογράφο τίθεται και η ερώτηση αν έχουν παρενοχλήσει κοπέλες όπως κατηγορούνται, κάτι το οποίο προσπερνιέται με μια άβολη ευκολία, με έναν από το συγκρότημα να επιτίθεται με χαβαλεδίστικη διάθεση στην δημοσιογράφο. Επικρατεί με αυτό τον τρόπο η αντίληψη ότι η παρενόχληση είναι μέσα στην κουλτούρα των πανκ ή γενικότερα των πιο ανατρεπτικών συγκροτημάτων, οπότε είναι αναμενόμενο. Το ότι συμβαίνει συχνά είναι γεγονός, αλλά το να το αποδεχόμαστε ως μέρος μιας κουλτούρας είναι προσβλητικό.

Το ότι η ταινία είναι γυρισμένη από το 2015 αλλά μετά κόπων και βασάνων κυκλοφόρησε φέτος δεν θα μπορούσε να αποτελέσει δικαιολογία. Βέβαια η ταινία ακολουθεί κάθε κλισέ για την εξωτερική εικόνα και την συμπεριφορά ενός νεανικού αγορίστικου συγκροτήματος, οπότε ούτως ή άλλως δεν επιδιώκει να πλασάρει κάτι διαφορετικό. Άλλωστε, το σενάριο είναι τρομερά υποτυπώδες, μια κοπέλα που βρίσκεται ανάμεσα σε δύο αγόρια, έναν φίλο της που ακολουθεί επίσης το συγκρότημα στην τουρνέ του και έναν από το συγκρότημα και όλες οι δυσκολίες που ανακύπτουν από αυτό.

Κατά τα άλλα δεν γίνεται η παραμικρή προσπάθεια έστω να μπει στην διαδικασία να κατανοήσει τους ήρωες με αποτέλεσμα να φαίνονται και σε εμάς τρομερά απόμακροι. Όσο φιλότιμη προσπάθεια και αν έκαναν οι ηθοποιοί, με την Dakota Fanning να υποδύεται την Βιένα και σε μικρότερους ρόλους την Evan Rachel Wood και την Zoe Kravitz, και πάλι η παντελής απουσία οποιασδήποτε δομής δεν βοήθησε εν τέλει σε κάτι.

Published: 9 Aug 2020, 13:10
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Τίτλος:
Viena and the Fantomes
Σκηνοθεσία: 
Χώρα: 
Έτος: 
Διάρκεια: 
96
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

BOX OFFICE

Ταινία
4ημέρο