Του Μιχάλη Κωνσταντέλλη
Τα εφηβικά στερεότυπα είναι αυτά που αποδομεί ο Χιουζ σ’ αυτό το teen movie από τα 80s που επηρέασε όσο λίγα τη μετέπειτα εξέλιξη του είδους κι όταν ακόμα δεν υπήρχαν αντίστοιχα franchise.
Ήταν η εντυπωσιακή πρώτη του σκηνοθέτη/σεναριογράφου που παλαιότερα είχε υπάρξει επιτυχημένος διαφημιστής και κατανοούσε την εφηβική αγορά μα ήταν κυρίως ο τρόπος, οι διάλογοι και η ποπ προσέγγιση που αποτύπωσαν το εφηβικό συναίσθημα εκείνης της εποχής. Χρησιμοποιώντας ως πλαίσιο διαπραγμάτευσης θέματα όπως προκατάληψη, τάξη, οικογένεια και τη δυναμική των ομάδων έχτισε με χιούμορ, ευαισθησία αλλά και υπερβολή τους χαρακτήρες που τελικά δεν είναι αυτό που αρχικά φαίνονται αλλά διαθέτουν βάθος και βασανίζονται από αντιθέσεις όπως ακριβώς συμβαίνει και στην εφηβική πραγματικότητα. Στοιχειοθέτησε έτσι το προφίλ αυτής της γενιάς για το μελλοντικό θεατή και το παρέδωσε με κατανόηση και νεανική ενέργεια που το κάνουν να υπερέχει της εποχής του κουβαλώντας διαχρονικές teen αξίες.
Ο Χιουζ θα συνέχιζε να ασχολείται με το συγκεκριμένο ηλικιακό γκρουπ σε ταινίες όπως Weird Science/1985, Pretty in Pink/1986, Ferris Bueller's Day Off/1986 ενώ αργότερα έγραψε και το "Μόνος στο Σπίτι/1990.
ΣΧΟΛΙΑ
Εμφάνιση σχολίων