Berlinale 2023: To indie είναι εδώ, ενωμένο δυνατό!

Published: 20 Feb 2023, 14:39
Συντάκτης:

Πριν από δύο χρόνια, στο τότε φεστιβάλ του Sundance, η Apple αγόρασε τα παγκόσμια δικαιώματα διανομής του “Coda” για 25 εκατομμύρια δολάρια, σύμφωνα με τα δημοσιεύματα της περιόδου. Η αγορά των δικαιωμάτων της -βραβευμένης μετέπειτα με Όσκαρ Καλύτερης Ταινίας- αμερικανικής διασκευής του Σίαν Χέντερ στο γαλλικό φιλμ «Οικογένεια Μπελιέ», από την streaming πλατφόρμα του τεχνολογικού κολοσσού είχε προκαλέσει μεγάλη αναταραχή στην ανεξάρτητη κινηματογραφική βιομηχανία.

<a href="/en/festival-nyhtes-premieras/nyhtes-premieras-2023-goes-berlinale/68856">Νύχτες Πρεμιέρας 2023 goes... Berlinale</a>ΣΧΕΤΙΚΑΝύχτες Πρεμιέρας 2023 goes... Berlinale

Ειδικότερα, για τους διεθνείς, ανεξάρτητους διανομείς που είχαν προαγοράσει την ταινία στα film markets των φεστιβάλ, η κίνηση αυτή έμοιαζε σαν μια απειλή στη συνέχεια του επιχειρηματικού τους μοντέλου. Συγκεκριμένα, πολλοί από αυτούς είχαν επενδύσει στο “Coda” όταν αυτό βρισκόταν ακόμα στο στάδιο της προ-παραγωγής, έχοντας διαβάσει μόνο το σενάριό του και γνωρίζοντας τα ονόματα των συντελεστών του. Το γεγονός ότι η Apple είχε τη δυνατότητα να έρθει και να αγοράσει τα δικαιώματα, αφού η ταινία είχε πλέον ολοκληρωθεί και κάνει την πρεμιέρα της στο Sundance, σήμαινε ότι οι ανεξάρτητοι αγοραστές ήταν πιθανό με μετατραπούν σιγά σιγά σε ένα είδος «τροφοδοτών» των streaming πλατφορμών, ενώ στην ουσία αυτοί κάνουν όλη τη δουλειά της εύρεσης των ταινιών και του κλεισίματος των συμφωνιών.

Αυτό, όμως, δεν συνέβη τελικά και τρανή απόδειξη αποτελεί το European Film Market (EFM)  του φετινού Φεστιβάλ Κινηματογράφου του Βερολίνου. To EFM φέτος επέστρεψε στο μοντέλο της φυσικής παρουσίας μετά τα τρία χρόνια της πανδημίας και καθώς διανομείς, ατζέντηδες και κυνηγοί ταλέντων μαζεύονται στη γερμανική πρωτεύουσα, γίνεται όλο και πιο εμφανές ότι η ανεξάρτητη κινηματογραφική βιομηχανία είναι προς το παρόν ασφαλής από την επέλαση του streaming. Βέβαια, αυτό δεν σημαίνει ότι έχουν βγει εκτός παιχνιδιού: στο πρόσφατο Sundance, το Netflix αγόρασε το ερωτικό θρίλερ “Fair Play” της Κλόι Ντομόν και η Apple τσίμπησε τα παγκόσμια δικαιώματα για τη μουσική δραμεντί “Flora and Son” του Τζον Κάρνεϊ. Όμως, οι indie εταιρείες ήταν αυτές που επικράτησαν στις αγοραπωλησίες.

Μάλιστα, ορισμένοι υπεύθυνοι πωλήσεων των εταιρειών αυτών δηλώνουν ιδιαίτερα αισιόδοξοι, σύμφωνα με δημοσίευμα του The Hollywood Reporter, και θεωρούν ότι δεν υπάρχει πια λόγος για επιλογή στρατοπέδου στο δίλημμα «indie ή streamer». Τέλος, τονίζουν ότι η αποτελεσματική συνέργεια ανάμεσα στους δύο αυτούς πυλώνες της βιομηχανίας μπορεί να έχει κι ευεργετικά αποτελέσματα εκατέρωθεν. Σε κάθε περίπτωση, το indie είναι εδώ, ενωμένο δυνατό! 

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

BOX OFFICE

Ταινία
4ημέρο
breathe, από την Spentzos breathe, από την Spentzos